Saturday, December 12, 2009

weekend

Viaţa la cămin se spune că e frumoasă. Ai scăpat de acasă, eşti liber...nu e foarte scumpă cazarea, masa la cantină e şi ea la un preţ modic... Dar păcat că mulţi studenţi care stau la cămin sunt idioţi şi nesimţiţi.

Hai să vedem mai detaliat. Există în centrele noastre universitare mai multe tipuri de cămine. Şi clasific strict în funcţie de comfortul lor.



  1. primul pe listă, fiindcă începem cu cel mai josnic este căminul banal, ăla clasic ...cameră de 4 paturi cu 4 dulapuri şi baie comună pentru întreg palierul. (ăsta e cel mai ieftin). (exemple T9, T10, T11  în Iaşi, campus Tudor Vladimirescu sau C,D, E, F, G, H în Galaţi);
  2. cămin cu baie şi duş comun dar chiuvetă în cameră (exemplu T5-T6 în Iaşi, deşi sunt mai multe de acelaşi fel) Pe lângă luxul unui grup sanitar în cameră mai e şi avantajul de a fi camere de două persoane;
  3. căminul cu grup sanitar şi duş la două camere. Mai exact din holul principal intri în holul celor două camere  unde găseşti 4 uşi: una de la duş, una de la WC şi câte o uşă pentru fiecare cameră în parte. Tot pe hol se găsesc cele două chiuvete.(cămin T18 Iaşi, sau cămin H, Galaţi)
  4. cea mai comodă cameră şi cea mai dorită de toţi este aşa-numita "garsonieră din cămin". Da..eu am denumit-o aşa fiindcă pe lângă camera propriu-zisă, ai şi baie (duş, WC, chiuvetă). Plus că mai e şi o bucătărie comună pe palier. Camera e de două sau de trei persoane şi conţine paturile respective, dulapuri  şi birouri pentru fiecare ocupant, iar unele au chiar şi frigider în dotare. Pozele reprezintă baia, respectiv bucătăria pentru căminul din categoria 4.
Cum să compari acele avantaje cu, de exemplu camera noastră...unde aveam la început 4 paturi, o masă mică şi trei scaune, pentru 4 oameni, baia comună tocmai în celălalt capăt de palier şi bineînţeles nici urmă de bucătărie pe undeva...e un lux mult prea mare. E îngrămădeală mare în cameră dacă te gândeşti că fiecare student are şi alte nevoi, nu numai să doarmă. E nevoie de spaţiu pentru calculatoare, spaţiu pentru mâncat şi spaţiu pentru scris...cine mai scrie în zilele noastre. Să zicem că pentru scris au scuză fiindcă acest cămin este dotat cu o sală de lectură. dar restul lucrurilor? cum să le împarţi? Colac peste pupăză nici nu ai voie să faci modificări de vreun fel. Nu ai voie să suprapui paturile fiindcă te dă afară din cămin, nu ai voie nici să le muţi, deşi noi am făcut asta deja.

O cameră similară era în T9, dar acolo căminul are 3 aripi iar baia e la mijloc, camerele sunt mai spaţioase, am încăput 5 oameni cu 5 paturi 4 mese şi 4 calculatoare, dulapuri şi două frigidere..aveam unde să scriu şi unde să gătesc în aceeaşi cameră. Am putut etaja patul meu fără probleme şi am avut loc să parchez trei biciclete sub el...

Bun...să zicem că ne descurcăm şi cu aceste probleme...am mutat şi am aranjat în aşa fel încât momentan e bine ..suntem inventivi şi nu ne mai plângem...până îmi vin iar toanele să mut..că aşa sunt eu, ai mei ştiu deja asta fiindcă de fiecare dată când veneam acasă mutam ceva. Acum după cum se vede am loc să scriu şi avem loc să punem calculatoarele în aşa fel încât să stăm pe scaun, nu în pat când tastăm.

Ne-am pus trei paturi alături, am făcut jumătate de cameră "zonă de dormit". Spun trei, nu patru fiindcă toate aceste lucruri implică doar trei locatari: eu, Caza şi Radian. Al patrulea individ chiar nu contează ..nici unul din noi nu prea îl înghite aşa că el a rămas cu "colţul lui" format din pat şi masă.

E cam dificil accesul la fereastră, dar e nevoie de sacrificii dacă vrei să ai spaţiu. Toate s-ar fi rezolvat aşa simplu dacă ne lăsau ăştia să suprapunem paturile.
Bun, camera am rezolvat-o...suntem copii ordonaţi, majoritatea, şi facem curăţenie ca să ne simţim bine. Cred că toţi fac asta fiindcă nimănui nu îi convine să stea în mizerie. Problema apare când e ceva "la comun" cum ar fi wc-urile, duşurile, şi chiuvetele. Unii sunt mai jos de nivelul primatelor la comportament şi disciplină. Se cunoaşte mai ales în weekend când lumea pleacă acasă.

Ştiţi, trebuie să aducă de mâncare de acasă, dar vasele sunt încă pline cu resturi din ce a trimis mama săptămâna trecută. Ce să facem cu ele? Simplu, mergem la baie să le spălăm, aruncând conţinutul la chiuvetă sau la coşul de lângă chiuvetă.

Da, e rapid şi comod...de ce să se deranjeze lumea să meargă 5 metri în plus să arunce mizeria la pubela căminului, când poate să arunce în coşul din baie unde se împute totul până luni când vine femeia de servici. Şi după ce aruncăm în coş spălăm vasul ca să fim şi noi harnici... nu ne interesează chiuveta cum rămâne în urmă, contează ca borcanu' lu' mama să fie curat.... chiuveta poate să o spele altul..că oricum acum e înfundată.
Ce e domnule aşa complicat ca după ce ai spălat să dai cu buretele şi puţin detergent peste urmele de grăsime pe care le-ai lăsat în chiuvetă? e oare aşa de mult efort? sau nu, tu ai sclavi! "Eh, orcium mai sunt şi alte chiuvete, ce contează dacă o las pe asta murdară" Vai de capul vostru de nenorociţi care veniţi din junglă. Mi-e scârbă de voi tâmpiţilor!!! Şi părinţilor voştri probabil le-ar fi, dacă ar şti ce panarame sunteţi!!!

Şi a fost o mică şedinţă pe palier ...cu şeful de cămin care a spus să fim mai civilizaţi ...Nu v-am mai arătat poze cu wc-urile ca să nu vă dezgust de tot. Dacă tot am amintit de budă, una din replicile şefului de cămin era: "încercaţi şi voi să nimeriţi gaura" ... Deci e clar cam cum ar arăta pozele, nu? Bineţeles că nu convine nimănui să intre într-un closet plin de toate cele...alegi unul curat, dar când te kci din avion peste tot nu te gândeşti la asta?? ..

Să nu mai amintesc de cazul din T9 când am vrut şi eu să fac în duş, doar că am descoperit cu stupoare că un conlocatar a confundat cabina de duş cu wc-ul. De fapt nu cred că a confundat, ci a evitat closetele care erau groaznic de murdare.Şi prostia, bineînţeles nu are limite. Înţelegem domule student că te trecea urgent şi nu aveai unde ..dar duşul are ditamai gaura de scurgere...dacă îţi dădeai drumu acolo şi apoi spălai cu apă, era aşa de greu?? Dar unde nu e cap..vai de picioare!!


Cam aşa stau lucrurile când pe toţi îi doare în cot de bunurile comune, când cei 18 ani de acasă nu există..vorba aia, eşti major, ai trecut prin 3 sau patru forme de învăţământ, dar tot PROST ai rămas!!

Am uitat să menţionez despre buncăre, dar pentru alea trebuie fie să ai bani de şpagă, fie să ai pile, fie să ai de amândouă şi să ajungi şef de cămin....acolo stai singur ..e ca o garsonieră în care stai singur sau cu partenera....că nimeni nu se pune cu tine ....off, ce noroc au unii ...dar nu mă plâng ....Nu! Doamne fereşte ..eu o duc bine, cum spuneam şi ieri..ba acum chiar mai bine ca atunci când am scris articolul...

de la mine, 
numa' bine

7 comments:

  1. Eu n-am mai fost in H de anul trecut, dar cum nu cred ca s-a schimbat mare lucru intre timp, H-ul intra in categoria numarul 3, asa cum e descrisa de tine mai sus, si nu in 1. :)
    P.S. Scuze pentru lipsa diacriticelor, dar mi-am reinstalat Windows-ul si nu am nici cea mai mica unde a disparut Language din Toolbars. :D

    ReplyDelete
  2. mă scuzaţi pentru greşeală ..adevărul e că am speculat.. Personal nu am intrat în niciunul din căminele de fete. Am intrat în E şi logic, în D... şi am presupus că aşa sunt toate. Caută în Control Panel, la "Regional and Language Options"

    ReplyDelete
  3. am aflat o chestie nouă ... am avut dreptate ..mi s-a spus că sunt la fel camerele ca în D..adică baia e la capătul holului. Nu cumva ai stat la camera 10, sau 110, sau 210, sau 310? alea da, se încadrează la categoria 3..doar numărul 10 de pe fiecare palier. Eu la categoria 3 vorbeam de cămine integral aşa, nu cu una sau două "buncăre" de genul

    ReplyDelete
  4. Am rezolvat cu diacriticele, mulţumesc.
    Cât despre H, ştiu sigur că e integral un cămin cu grup sanitar şi duş la două camere. Eu am stat în C şi într-adevăr erau la fiecare etaj câte trei buncăre, dar am avut prietene care au stat în H, la etaje diferite şi nu beneficiau de tratamente speciale, aşa erau camerele.

    ReplyDelete
  5. îmi cer scuze ... m-a indus în eroare caza...dragul de el :P! ACum am aflat, sigur de la cineva care a stat acolo anul trecut. Nah, asta e..eu nu cunosc acele camine. rectific acum greseala. Multumesc

    ReplyDelete
  6. O fi din cauză că i-ai făcut id-ul public. ;))
    N-aş fi făcut atâta caz, dar nu-mi place să fiu contrazisă atunci când ştiu că am dreptate. :)

    ReplyDelete
  7. hai mă..nu mai zi..că nu a văzut nimeni afară de tine ..sper.... oricum am corectat greşeala :)

    nici mie nu îmi place să fiu contrazis, dar nu mă lupt prea tare când nu cunosc toate detaliile.

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...