Thursday, May 31, 2012

Cum să... pliezi formatul A1 (video)


În caz că nu ați observat până acum, pe blog am o categorie intitulată „Cum să...” în cadrul căreia am publicat o serie de articole informative, educative și D.I.Y.

Vreau ca pe viitor să fac mai multe astfel de articole, rubrica e abia la început, dar luăm lucrurile pe rând. 

Ei bine, dacă tot am devenit și videoblogger, am decis să îmbogățesc această categorie și cu tutoriale video, pentru că e mult mai simplu să faci un filmuleț explicativ decât să faci poze și să scrii instrucțiuni, nu credeți?

De data aceasta am să vă arăt cum se împăturește un format A1 pentru a fi îndosariat (cum se pliază formatul A1 pentru a fi la dimensiunea unui format A4).

Vă amintesc, formatul A1 are dimesniunile: 594x841 milimetri iar A4 are dimensiunile 210x297 milimetri. Muchia de îndosariere (stânga) are 20 milimetri iar indicatorul are 170 milimetri (poziționat în dreapta planșei)
 
de la mine,
numa' bine

14 comments:

  1. Clipul asta o sa-l trec la favorite pe youtube, nu se stie vreodata cand am nevoie de indicatiile astea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serios? Mulțumesc! Nu lucrezi în domeniu, nu? Adică nu lucrezi cu planșe și formate mari, nu?

      Delete
    2. Nu. Am cochetat intr-un timp cu ceva activitate ce implica proiectarea insa m-a reprofilat.

      Delete
  2. Multumesc de informatie. Mie mi-a fost de mare ajutor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut. Că cea mai mare plăcere. Mă bucur să aud asta!

      Delete
  3. util video o sami fie de ajutor:)ms:)

    ReplyDelete
  4. Dacă aş fi fost profesor ... sincer ţi-aş fi dat un 10 .... (doamna Rîpă ar zâmbi .. dacă ar vedea acest video ... pentru că mulţi "elevi" duceau proiectele sul şi doamna profesoară le respingea)

    Eu am învăţat plierea dintr-o carte veche de Desen tehnic ... cartea tatei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar îți mulțumesc frumos pentru aprecieri! Mă bucur că e așa fain!

      Nu prea-mi calcă profesorii pragul blogului.. sau cine știe, de când cu ShoeBox, s-au schimbat lucrurile. :D

      Delete
  5. O sa te corectez un pic si sper sa nu te superi.Si acum te voi cita:"Muchia de îndosariere (stânga) are 20 milimetri iar indicatorul are 170 milimetri (poziționat în dreapta planșei)",dimensiunea indicatorului este de 190 mm si nu de 170 mm asa cum ai scris, pentru ca 20 mm + 190 mm = 210 mm care reprezinta latimea formatului A4 ! Si pentru un aspect mult mai placut si corect al plierii unei planse, si sper sa reusesc sa ma fac inteleasa, ar fi urmatorul: in loc sa indoi coltul plansei pe diagonala asa cum ai facut, tai de la jumatate partea de 20 mm (pe orizontala), indoi plansa de la mijloc exact pe taietura, intorci muchia superioara de indosariere sau o tai si si astfel va ramane doar muchia inferioara a formatului, muchie ce urmeaza a fi perforata si indosariata. Si gata... In rest nu mai am nimic de adaugat...Oricum faci o treaba faina :)


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ai venit pe aici Marilena.

      Nu mă supăr să fiu corectat și să primesc sugestii. Într-adevăr, 210mm e formatul A4, dar: 20 mm e muchia de îndosariere, 10mm e marginea formatului (chenarul) și 170 mm e indicatorul. Rămân 10 mm între muchia plierii și indicator, pentru că plierea e într-adevăr la 190mm. Indicatoarele sunt de mai multe feluri (unele au 180 sau 185), dar cel pe care l-am învățat noi e de 170mm lungime.

      În nici un caz indicatorul nu e de 190 mm fiindcă atunci nu ar mai fi loc pentru marginea chenarului care înconjoară formatul, chenar care conține sistemul de coordonate.

      Mai mult, conform unor standarde, pentru formatul A0 și A1 chenarul e de 20mm (nu 10mm ca la formatele mai mici) deci cu siguranță indicatorul e de 170mm, că atât mai rămâne spațiu liber. Nu cred că există planșe pliate care să „rupă” din indicator.

      Cât despre plierea planșei prin decuparea marginii superioare, probabil că se practică în industrie, eu nu știu. Eu așa am găsit în cărțile de desen tehnic, așa am învățat.

      Mulțumesc frumos pentru feedback. Aștept să revii cu un comentariu referitor la indicator :)

      Delete
    2. Ai zis bine, acum mi-am dat seama, eu din obisnuinta cand pliez masor 19 cm (adica 17 indicatorul si 2 marginea). Insa la partea cu plierea e mult mai bine cum am zis pentru ca si formatul arata mai frumos... Imi cer scuze! Oricum ma bucur ca-i inveti si pe altii!!!

      Delete
    3. Da,îmi imaginez că arată mai bine, dar nu am procedat niciodată astfel. Am ales integritatea planșei :)

      Poate pe viitor, dacă voi mai desena pe formate mari.

      Mulțumesc!

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...