Friday, May 11, 2012

Video Blog 007: YouTube


Încercăm să fie săptămânală chestia asta, da?

Așa cum am mai spus, aceste VideoBloguri sunt parte din acest blog, și așa vor rămâne. Sunt făcute special pentru ochii cititorilor mei. Nu caut să devin vedetă pe YouTube, ba chiar aș renunța la el dacă vimeo ar fi mai convenabil (dar pe cont free, nu e).

Chiar dacă eu nu caut asta, alții vor să fie cât mai cunoscuți, să aibă cât mai multe vizualizări și fani, investesc timp, bani, inspirație pentru a creea filmulețe...(unele chiar fenomenale).
Se muncește mult, dar ei ce câștigă? Sau cum câștigă bani??

Ai bine asta a fost una din întrebările pe care mi le-am pus de când cunosc YouTube-ul, și dacă sunteți și voi curioși, poate ceea ce am să vă spun vă va lămuri.

Așadar, dacă vedeți ceva fain pe YouTube (și vorbesc DOAR de chestiile originale, produse de cel ce le încarcă) dați un like, dacă găsiți o persoană care publică filmulețe faine, abonați-vă. Pe voi nu vă costă absolut nimic, dar pe ei îi ajutați.

Ca să fie și mai clar: nu încurajați plagiatul (sunt total împotrivă, în caz că nu am fost destul de clar până acum). Nu dați „apă la moară” celor care postează chestii furate, chestii republicate (da, sunt oameni care descarcă  filmulețe și le reîncarcă pe propriul canal pentru a fi mai șmecheri... AȘA NU!).

Promovați pe cei care produc chestii originale, fie ele Video Bloguri, fie tutoriale, comedii, sau orice fel de material! Căutați sursa originală a filmulețelor, mai ales a celor evident furate, și dați acolo like-uri sau faceți acelei persoane trafic, promovați acel clip,  nu hoții! (...dar mai multe despre asta cu altă ocazie)


Attributions:

de la mine,
numa' bine

11 comments:

  1. O sa spui ca sunt un ignorant si poate ca asa este. Nu am nici cea mai mica legatura cu produsul de continut original si nici vreo pregatire specifica in a recunoaste din punctul de vedere al unei persoane avizate o opera de arta. Toate astea combinate cu o lene imensa ma cam impiedica sa acord un prea mare interes in apararea celor care produc continut original.

    In principiu sunt total de acord cu ideea de anti-plagiat. Sunt constient ca cine munceste sau are un talent special in producerea de continut de calitate de orice fel are dreptul, cel putin moral, de a-i fi aparata munca si tocmai de aia eu evit sa public ceva ce nu-mi apartine, insa e nevoie de mai mult de atat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu nu recunosc o operă de artă, știu doar ce îmi place, dar pot observa și pot deduce foarte ușor multe din filmulețele repostate. Cel mai simplu e să le caut din nou, și dacă găsesc măcar unul identic atunci e clar.

      Eu pun pe blog diferite clipuri de pe youtube, așa cum pui și tu sau multe alte persoane, embeduite de la cel care le-a încărcat.

      Dar sunt persoane, care mai întâi le descarcă, le încarcă pe canalul propriu, și abia apoi le introduc în blog. Astfel, cine dă click pe filmuleț, este dus pe canalul youtube a blogărului, nu pe sursa materialului. Ei, cu asta eu nu am să fiu de acord în veci!

      Delete
  2. eu raman la partea de blogging clasic :D, nu stiu de ce poate nu ma ajuta nici fata...dar nu ma vad la tv, micile ecrane etc.
    Daca ar baga publicitate romaneasca pe youtube ar fi ceva in genul a Google Adsense pe care nu-l mai folosesc fiindca nu e rentabil, romanii nu platesc pe publicitate ca afara si undeva este normal.
    Deci nu va fi o afacere oricum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred că am spus-o undeva, în primul episod. Eu vreau să mă vadă lumea care momentan e departe de mine. Adică prietenii pe care îi mai am prin alte colțuri ale lumii (aș fi zis țării, dar prietenia trece de granițe)

      Eu personal NU dau clic pe reclame, ci le închid pur și simplu. (pe filmele străine unde le văd). Trebuie să fie ceva al naibii de tentant ca să mă determine să dau click

      Delete
  3. Ca și Pato, rămân doar la a face blogging clasic, așa cât mă pricep. Bravo ție că faci și video blogging. Ai carismă, nu ai trac, îți place și știi să vorbești în fața camerei. Eu evit să apar în poze, de filmat nu mai vorbesc ...
    Nu știu de ce, dar mi-am făcut cont pe YouTube ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) E bine dacă așa las să se înțeleagă :)
      De fapt am trac și nu știu să vorbesc (sau, e drept, am mai evoluat de la primul clip)

      Mulțumesc de aprecieri :P

      Nici eu nu stăteam la poze înainte, dar m-am mai dat pe brazdă :))

      Delete
  4. Pana in urma cu ceva timp, nu prea acordam atentie sursei originale a filmuletelor pe care le vizionam pe internet, insa in ultima perioada am inceput sa acord atentie acestui aspect. Pe Youtube ma refer. Si m-am obisnuit sa dau si like-uri (inainte nu faceam asta, doar le adaugam la lista cu preferate sau altele - ceea ce nu cred ca ii ajuta prea mult pe autori, nu?).

    Nah, cred ca e util asa oleaca ce ai povestit tu aici :P Adica, foarte multa lume nu stie care e treaba cu youtube, sigur foarte multi il folosesc, dar nu isi dau seama care e ideea din spatele filmuletelor respective. Eu incerc sa dau credit autorilor originali pentru filmulete, si nu celor care doar le-au repostat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei, bine ai revenit! Înțeleg că te-ai obișnuit să dai like-uri și să precizezi sursa înainte să fac eu acest filmuleț, deci nu am nici o contribuție la această schimbare :P

      Mulțumesc pentru acel „oleacă util” :D mă bucur!

      Delete
    2. Cu precizarea sursei, da, in ultima perioada nici nu imi vine sa mai promovez ceva daca nu stiu exact care e sursa. Cat despre like-uri, e un obicei in curs de formare, iar filmuletul tau mi-a confirmat niste ,,banuieli" pe care, pana acum, nu m-am deranjat sa le confirm/infirm.
      Deci da, e chiar bine venit :)

      Delete
    3. Mă bucur... Nu am terminat cu subiectul ăsta al surselor de inspirație.. video-blogul a fost doar aperitiv :P

      Delete
    4. Despre surse nu am vrut să mai zic nimic, dar despre like-uri trebuie să menționez că îndemnul meu se referea la a da like-uri pe drept, nu doar fiindcă e cunoscut sau fiindcă au dat alții... Dau like doar la ceea ce într-adevăr îmi place și asta vreau să faceți și voi!

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...