Tuesday, February 19, 2013

Despre pariuri sportive

Astăzi vom vorbi puțin despre pariurile sportive, dar mai cu interes despre site-ul pariurisportive.com.  Ai răbdare și citește până la capăt fiindcă am ceva de spus legat de site.

Nu am să fiu ipocrit să inventez povești despre cât de mult pariez eu sau câți bani am câștigat din pariuri. Adevărul gol goluț este că eu nu pariez și asta atât pentru că nu mă atrage jocul în sine (de a paria) dar și  fiindcă n-am nici o treabă cu sporturile astea comerciale, la care se pariază de obicei.

Nu știu ce-s alea scoruri, puncte, cote, nu am habar ce să urmăresc sau cum să fac. N-am pariat niciodată în viața mea, așa că n-am nici cea mai vagă idee despre subiectul ăsta și sunt sigur că mai sunt și alții ca mine. Dar  iată că pentru cei care știu atât de puține ca mine, dar care sunt interesați și vor să afle mai multe despre asta (spre deosebire de mine) există site-uri ca cel de Pariuri Sportive Online, site care e plin cu informații folositoare, informații de bază pentru orice persoană care vrea să joace, dar și informații pentru cei cu „vechime” în sistem.

Bineînțeles, înainte de a continua, vă rog să înțelegeți că 
astea sunt jocuri pentru oameni mari, 
așa că cei sub 18 ani mai au de așteptat și de învățat.

Practic site-ul te ajută cu orice ai avea nevoie să știi despre pariuri sportive, atât online cât și offline. Au chiar și un sistem live de furnizare a cotelor actualizate de la șase case principale de pariuri sportive de la principalele ligi din domeniile: fotbal, baschet, tenis, hochei, rugby, cricket.

Eu recunosc, așa cum am spus și la început, că domeniul îmi e străin. N-am auzit decât pe la colegi despre chestii dintr-astea, cum a câștigat  fiindcă  „echipa nu-știu-care a dat exact atâtea goluri cât a preconizat el” sau a pierdut la diferență de un gol și rupea nervos biletul.. Cică ăsta e un joc, ar trebui să fie de amuzament, nu să te streseze, dar unii nu înțeleg asta.

În fine, dacă pariurile nu mă interesează, am să  spun câteva chestii despre site: În primul rând pare drăguț, e gândit pentru începători dar și cei avansați se descurcă foarte ușor. Spun că e pentru începători din cauza meniului care e formulat ca o listă de întrebări de genul: cum pariez?, cum trimit/primesc banii? și bineînțeles are și un FAQ pentru mai multe detalii. De asemenea, reclame pe site sunt, dar nu exagerat de multe, e realizat cu destul de mult bun-gust, logo-ul e și el fain și bine poziționat.

Ei, nu stau să fac acum un review complet fiindcă aia e într-o altă categorie, dar am totuși câteva nemulțumiri:

  • e un site care în general nu are text scris cu diacritice. Asta e o bilă gri, fiindcă sunt oricum multe site-uri care scriu în „româna de net” DAR bila aia se înnegrește rău de tot când văd articole care au pe ici și colo câte un ț sau un â  dar apoi continuă textul fără diacritice. Păi nu e normal așa ceva. Adică ori scriem cu diacritice ori scriem fără diacritice, dar  NU le amestecăm!
  • mai apoi, am vrut să  mă iau de ei fiindcă în footer scrie © 2002 - 2012. Da, site-ul e lansat în 2002, prin 2004 a apărut și partea de blog, dar suntem acum în 2013. Actualizați-l! Spuneam că „am vrut” pentru că acum mi-am dat seama că doar anumite pagini ale site-ului au rămas cu footer neactualizat! Înseamnă că template-ul site-ului nu folosește același footer pentru întreg site-ul, ceea ce ar face mai ușoară editarea (modifici o dată, se vede peste tot), ci mai multe, pentru diferite pagini. Nu e o catastrofă, dar nu dă bine la aspect :)
  • nu-mi place că am fost dezamăgit de la prima vizită. Să vă explic de ce: în meniu, chiar primul buton este: „cum pariez online”, buton care la mouseover prezintă un submeniu dropdown din care alegem „Jurnal de pariuri”. Când ajungi pe „jurnal de pariuri”, nu se deschide nimic altceva, nici un submeniu.. așa că dăm click! Pe pagina jurnalului citim despre un experiment de pe 8 până pe 17 ianuarie 2011 și apoi detalii despre proiectul de zece zile. Problema e că la finalul articolului nu sunt link-uri spre cele zece zile (cum e la ghidul unibet), nu e nici măcar un link spre prima zi.. e doar un link sub invitația „Vezi și:”. Sincer, eu am crezut că proiectul nu s-a mai făcut (de aia am ajuns să mă uit în footer după actualizarea anului) Pentru că atunci când văd invitații de genul „Vezi și.. ” sau ”articole similare” îmi fuge mintea la pluginul „Related Posts” așa că nu merg direct pe el, mai ales că titlul nu părea să aibă legătură cu proiectul. Mă așteptam la ceva cu titlul „Prima zi” sau „Primul pariu” sau o listă, cum spuneam anterior. M-am dus iar pe meniu să văd, chiar nu se deschide alt submeniu? Când colo am găsit.. că mai era un meniu în stânga, meniu care de data asta avea submeniuri și lista cu articole. Părerea mea e că era mai simplu și mai frumos dacă făceau ca la ghidul unibet: lista pe zile.


Oricum, astea sunt note personale. Am ajuns să vorbesc despre pariurisportive.com pentru că au avut bunăvoința  de a o ajuta de Isabel, câștigând licitația de pe Blogal Initiative.
Vezi detalii aici.

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...