Wednesday, December 14, 2011

Domnul Profesor, colegu'

Nu știu, ți se ridică inima în piept când un profesor ți se adresează, în mod natural și fără nici un fel de mișto, cu apelativul ”coleg”. Mai ales să fie un profesor cu care nu ai socializat foarte mult, un profesor care nu te strigă pe numele mic, un profesor de la care nu te-ai aștepta...
Adică să te trateze ca pe un egal, și să o afirme așa senin!

Pentru mine, cel puțin, a fost o surpriză neașteptată și un compliment.
Nu aș putea în vecii vecilor să mă consider egal cu vreun profesor, fiindcă oamenii ăștia sunt OAMENI, sunt foarte buni la ceea ce fac, sunt persoane care au trecut prin învățământul universitar ăla serios de acum 20 -30 - 40 de ani...

Chiar dacă ți se pare că sunt ei mai „ramoliți”, că nu știu să umble cu tehnica asta modernă, la calculator, se încurcă poate prin word, sau mai știu eu ce motive găsești TU să te crezi mai bun, îți garantez că nu ești, și sunt mari șanse să nu fii niciodată!

Apreciați-vă profesorii pentru ceea ce sunt... fiindcă sunt „o specie” pe cale de dispariție.

Am văzut un profesor ce abia a pășit în papucii de cadru didactic.. carevasăzică abia a terminat cu doctoratul și predă la anul I... e un tip care vine la cursuri cu blugii până la genunchi, hanorac și șapcă de rapper... Adică să avem pardon, așa te prezinți tu? Generațiilor astea? Dar, na!... cine sunt eu să judec nu? Poate că asta funcționează la generațiile astea noi de copii... Așa studenți, așa profesori!

De aceea vă zic: bucurați-vă de profesorii pe care îi aveți, că nu se știe copii voștri cu cine vor face cursurile...
de la mine, 
numa' bine

7 comments:

  1. Am aceeasi senzatie de uimire si apreciere cand profesorii nostri ni se adreseaza astfel. Si ca sa iti dau o veste buna, profesorul care ni se adresa asa anul trecut abia are vreo 30-32 de ani. Insa e foarte apreciat la nivel european pentru studiile si cercetarile facute (deja!!!) si iti impune un respect de netagaduit. Cum spuneai si tu, ne e clar tuturor ca nu ii suntem egali, nu in domeniul pe care si l-a ales si de care e pasionat, insa sentimentul ca el te trateaza ca pe un egal conteaza foarte mult.
    Deci se poate si fara imbracaminte de rapper, chiar daca varsta e mai apropiata de a studentilor. Poti sa fii respectat pentru ceea ce esti.
    Nu as vrea sa par snoaba, nu cred ca imbracamintea unui profesor ar trebui batuta in cuie, insa hainele noastre transmit ceva, oricat am vrea noi sa credem ca nu.

    ReplyDelete
  2. Wow, Iulia, da activă ai fost în seara asta :D

    Mă bucură foarte mult.

    Cât despre ce spuneai, cred că tot ce ține de persoana noastră, nu doar îmbrăcămintea, transmite informații despre noi. Cum mergem, cum ne îmbrăcăm, cum vorbim sau, mai bine spus,cum de adresăm cuiva.

    Dar, eu, la vârsta pe care o am, nu privesc foarte îngăduitor o asemenea ținută la un cadru didactic. Există anumite limite, sau ar trebui să existe.

    ReplyDelete
  3. Hihi, da, m-a cuprins febra online-ului azi :))

    Apropo de imbracaminte, cand eram mai mica si rebela, imi spuneam ca eu niciodata nu o sa renunt la ,,stilul" meu pentru niste conventii sociale.
    Mi-am dat seama ca nu trebuie sa iti pierzi ,,stilul" si individualitatea, tocmai aici e frumusetea. Poti sa te incadrezi ,,tiparului" conventional, personalizandu-l insa.
    Totusi, ca profesor esti un model. Ar fi o regula nescrisa ca ar trebui sa te imbraci ,,normal", sa nu o dai pe extreme. Asta nu inseamna ca nu poti ,,personaliza".

    Tocmai acum constientizez ca si noi avem un profesor care poarta uneori niste blugi asa mai larguti, in stil tineresc spre rapp :)) Insa nu sare in ochi, probabil pentru ca are grija ca partea de sus sa fie una ,,decenta" (un pulovar, o camasa), iar tinuta lui corporala nu aminteste sub nici o forma de stiluri muzicale/vestimentare aparte.

    ReplyDelete
  4. da...nici ai mei profesori nu sunt toți la costum, ba chiar am început să urmăresc. Se poartă jeanși simpli, așa cum zici tu cu un top decent care nu sare în ochi.

    E ok, nu sunt așa de încuiat încât să aștept de la toți „4ace”, chiar dacă în adâncul sufletului sunt pasionat de purtarea costumului...

    ReplyDelete
  5. "Dar, eu, la vârsta pe care o am, nu privesc foarte îngăduitor o asemenea ținută la un cadru didactic. Există anumite limite, sau ar trebui să existe."
    În primul rând, vorbeşti despre a ta vârstă de parcă ai avea vreo 40 de ani..nu eşti chiar atât de bătrân...încă :D
    În al doilea rând, sigura limită pe care o văd eu e să ai grijă să nu îţi expui anumite părţi ale corpului pe care chiar nu m-ar interesa să le vad( sâni, fund sau mai ştiu eu ce). Dar în rest, sunt de părere că nu contează cum eşti îmbrăcat atâta timp cât "mansarda" nu îţi este goală şi eşti capabil să ţii în frâu un maaare grup de studenţi şi chiar să îi înveţi ceva.
    Consider că atunci cînd vii în faţa unor oameni, trebuie să te prezinţi aşa cum eşti cu adevărat; dacă tu vii în faţa mea în costum deşi eu ştiu că tu urăşti să fii îmbrăcat astfel, mi se pare puţin fals şi pun pariu că e şi incomod.
    Poate nu aş îndrăzni să afirm aceste lucruri dacă nu aş avea şi exemple concrete. Am o profesoară care vine tot timpul îmbrăcată la "4ace", decent şi toate alea, dar orele ei sunt atât de plictisitoare şi nu are habar cum să ne explice anumite chestii la un nivel de universitate totuşi. Pe de altă parte, profesoara mea preferată (pentru că ştie tot timpul cum să îţi atragă atenţia, orele ei sunt cam tot timpul cele mai active şi plus de asta-culmea- e şi cea mai severă cînd vine vorba de cerinţe la eseuri şi note) e cea mai funky dintre toţi profesorii. Se îmbracă mereu foarte hippie si are şi doua piercing-uri: unul în buză (deasupra bărbiei, să ne înţelegem, dar am înţeles că se consideră tot buză) şi unul în stânga deasupra buzei superioare.
    Asta dacă nu îl pun şi pe Adnan, un profesor ce l-am avut anul trecut care era foarte punk omul..pantalonii puţin lăsaţi,tot felul de tricouri haioase şi cel mai important, nişte dread locks lungi până la jumătatea spatelui..din nou, un profesor foarte bun care ştia despre ce vorbeşte.. Deci, după a mea umilă părere în zilele actuale deja nu se mai pune atât de mult accent pe aparenţe, ci pe cunoştinţe..sau cel puţin aşa ar trebui să fie.

    ReplyDelete
  6. Ok, bine punctat...

    Când voi avea și eu exemple de genul am să privesc altfel lucrurile, până atunci însă...

    De fapt aici e vorba de prima impresie... și ca primă impresie tipul ăla nu îmi inspiră nimic demn de respect. În caz că nu era clar, nu îmi e profesor, ci l-am văzut în facultate

    ReplyDelete
  7. da, ai dreptate şi cu prima impresie...imaginează-ţi că eu când i-am văzut pe oamenii ăia mintea mea spunea: "tu îmi eşti profesor?!:-s..Doamne ajută!"...dar mi s-a întâmplat de atâtea ori să îmi creez o primă impresie greşită despre anumiţi oameni, încât acum până nu stau putin de vorba cu omul (sau în cazul ăsta, să îl aud cum preda/notează) nu mai îndrăznesc să îmi exprim părerea :D

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...