Wednesday, December 14, 2011

Feeling down... way down

 Am de ceva vreme o stare nedefinită... mai amintisem de asta în relatarea turei pe Măcin, dar parcă săptămâna asta e și mai evidentă.

Sunt varză atât online, dar mai ales offline, unde e mai important. Dar fiindcă eul meu online e legat de cel offline am decis să-i fac niște modificări. Și mă refer la blog, bineînțeles.


Fizic nu am ce să îmi fac... sunt cum sunt, simt ce simt... sau mai bine zis nu simt... Din stări dintr-astea se nasc gânduri dintr-alea stupide.... mult prea stupide pentru unul ca mine! I am (still) a fighter!!  (PS: nu îmi vine să cred că există pagină pe wikipedia despre asta).

Blogul ăsta... blogul ăsta era metoda mea de evadare din cotidian, era locul meu de libertate... apoi, plecând din Iași și de acasă, având prieteni și prin alte țări, blogul a devenit metoda prin care țineam legătura. E drept o legătură mai mult unidirecțională, fiindcă doar ei aflau despre mine. Lumea intra, citea și doar ocazional, când conversam...după nu știu cât timp, mai auzeam un ”da, știu, am citit pe blog” sau și mai simpatică a fost Alina cu replica ei: „când vrem să aflăm ce mai face Radu intrăm pe blog” (sau ceva similar...nu e citat mot-a-mot)

Da, poate că de atunci am devenit conștient de acest aspect al blogului. Dana, care acum probabil nici nu mai știe adresa, și probabil nici nu a vizitat-o așa des, spunea cândva că ar trebui să mai dau „raportul”, raport însemnând tot ce mai e nou legat de mine.

Da, devenind conștient de acest cerc de cititori, prieteni apropiați (sufletește) dar depărtați fizic, care, fie vorba între noi, nu știu cum de nu au renunțat la mine încă... am început să scriu consecvent, cât mai multe chestii pe care le-am făcut, povești și tot felul de întâmplări și excursii. Pentru ei și pentru mine, pentru amintiri, de ce nu, pentru posteritate (că niciodată nu știi când dispari... și să nu lași nimic în urmă e ... nimic).

Și asta se întâmpla mai ales în perioada când spuneam adio stupidului Y!  Messenger. Fără el, blogul a rămas singura cale prin care ei aflau câte ceva despre mine. Mail-urile nu prea au prins la public.... nu am găsit în ei aceeași pasiune pentru scrisoarea digitală pe care o am eu... ce să-i faci, nu suntem toți la fel..și timpul nu ne permite de multe ori să comunicăm prin mail.

Dar în același timp, fiind mai activ pe blog, mi-am băgat coada și prin alte părți, prin alte bloguri, am interacționat cu alți blogger, mult mai mult în acești doi ani decât până acum. Mi-am adunat un anume număr de bloguri în feed și apar probabil în blogroll cam la un sfert din cei pe care îi urmăresc (da... nu e foarte îmbucurător raportul).

Dar gata, m-am săturat să am așteptări, să încerc să arăt cuiva ceva, m-am săturat să îmi consum timp și nervi cu chestia asta. Probabil voi renunța și la feed, voi renunța la a mai comenta folosind link-ul, voi reveni la starea de acum câțiva ani, când nu știau decât doi oameni de blogul ăsta... hai poate trei sau patru (depinde de cât de înapoi în timp mergem).

Tudor :: staupenet.ro spunea la un moment dat, bucuros, că atins pragul la care numărul de accesări datorat motoarelor de căutare e egal cu cel de accesări directe - sau ceva de genul ăsta! Ei bine, la mine, deși nu am făcut nimic legat de SEO, blogger nu are, cum am văzut pe WP, tot felul de opțiuni SEO (probabil diferă funcție de cum îți configurezi interfața, dar unde am văzut eu era plin de astfel de opțiuni)...numărul de accesări directe sau prin trimiteri de pe alte site-uri e net sub cel al accesărilor din motoare de căutare. Caută lumea multe chestii...cel mai recent exemplu e cel cu sărbătorile Galațiului, articol care a spart numărul de accesări per articol în doar două sau trei zile cât au durat festivitățile, și toate aceste accesări au fost de pe google (unde eram chiar pe prima poziție la un moment dat - știu fiindcă site-ul care îmi contorizează vizitele îmi arată și ce poziție aveam la fiecare căutare).
Dacă aveam un blog monetizat asta era un plus...un mare plus. Că văd atâta disperare pentru optimizarea asta...

Dar iar mă lungesc, iar nu citește nimeni :D.

Oricum, aveam niște idei de schimbare a blogului... să încerc chestii noi, dar  probabil voi lăsa pentru anul viitor toate aceste gânduri. Mă oftic și mă deranjează că văd bloguri și bloggeri tineri (adică în blogosferă de puțin timp) care la orice prostie publicată primesc zeci de comentarii și păreri. Adică poate nu sunt eu în măsură să judec, e vina mea că nu m-am făcut auzit mai devreme, că nu m-am înfipt în blogosferă acum mult timp, că nu m-am documentat, că nu m-am implicat.... dar când bag de seamă că nici cei care mă urmăresc (sau urmăresc blogul) nu sunt cât de cât interesați de articole... e deprimant.

Și normal să mă ofitc văzând zeci de păreri pe o chestie banală gen „Găina face ouă!” Sau și mai enervant e să văd un articol despre ceva ce am scris și eu.... mult mai prost sau fără să puncteze nimic nou sau interesant... dar cu milioane de păreri de la cititori. Bravo lor, nu?

Unde mai pui că momentan mă enervează și panarama de mouse bluetooth pe care abia am achiziționat-o de la un magazin online.... pică semnalul, merge în reluare....și probabil e de vină bluetooth-ul de la laptop, nu mouse-ul, că și Mircea are identic și nu se plânge.

mă enervează și netul ăsta că merge penibil, că mi se blochează muzica pe youtube
mă enervează și vevo că are filme cu embed disabled (care înainte erau permise)..și trebuie să le schimb în playlist
și mă enervează și mess-ul ... din principiu!
mă enervează și cei care nu răspund la întrebările din comentarii, se cred ei superiori sau ce mama lor? Nu se coboară la nivelul unui biciclist/călător mic...nesimțiți!
și mă enervează și faptul că sunt nervos... am început de luni, e clar!

Deci ce trebuie să fac? să renunț la feed, sau parțial la feed, sau să nu îl mai citesc... sau să îl mai răresc....
A, și poate nici să nu mai folosesc link la comentarii, dacă voi mai comenta ceva...undeva.
și cu siguranță să nu mai particip la concursuri online...



Sau poate îmi trece starea asta de ___________ și revin la ce-am fost....

Aș vrea să mulțumesc celor care încă vizitează blogul cu interes (nu căutând pe google: unde este un leu care joacă uno la sărbătorile Galațiului) și care comentează, atunci când au ce. E îmbucurător să vezi că cineva te bagă în seamă... să deschizi mail și să vezi 7 comentarii... mamă ce bucuros era acum ceva timp când am pățit asta... probabil singura dată de până acum. Că spam-uri tot primesc... toți vor să își facă reclamă la mine pe blog, mai ales că e dofollow... probabil chiar de acolo intră la mine. De ei nu am nevoie!


de la mine, 
numa' bine

10 comments:

  1. wow chiar esti nervos...dar e doar zi proasta, sa speram...iti inteleg supararile si frustrarile, dar eu zic sa te linistesti..stiu ca multi spun ca de asta am ajuns unde am ajuns, pentru ca ne complacem situatiilor in care ne aflam la un moment dat si nu facem nimic pt a schimba ceva si etc etc..dar sunt cazuri in care iti dai seama ca pur si simplu nu ai de ce sa te consumi, moment in care te calmezi si iti vezi mai departe de viata..oricum prea mult stres face rau (mai ales daca nu se merita) ...chill..
    uite un hug >:D< si sper sa iti revii din aceasta stare cat mai curand >:d<

    ReplyDelete
  2. p.s. "prieteni apropiați (sufletește) dar depărtați fizic, care, fie vorba între noi, nu știu cum de nu au renunțat la mine încă.." ...nici nu ar putea fi posibil asa ceva...pentru ca un prieten bun se gaseste foarte greu..iar asta trebuie pretuit.. >:D<

    ReplyDelete
  3. Mulțumesc Diana! >:D<

    și eu sper să îmi revin pe bune!... dac-o fi posibil.

    ReplyDelete
  4. Ehe...eu am ajuns de multe ori la concluzia ca atunci cand am incetat sa am asteptari , sa primesc un feedback de la cei care contau cu adevarat , abia atunci au inceput sa vina lucrurile bune de care am stiut sa ma bucur poate tocmai pentru ca speranta mea era ca si moarta... Am inceput sa fiu toleranta cu cei din jur atunci cand am aflat mai multe lucruri despre mine... Ai observat cu siguranta cat de diferit simtim vis a vis de o situatie ori alta . Ceea ce astazi ne deranjeaza grozav, intr-o alta zi , e drept de multe ori personajele sunt diferite , doar noi suntem aceeasi, totusi reactionam cu totul diferit, surprinzator chiar si pentru noi...Intr-adevar...totul este relativ...chiar si simtamintele noastre. De aceea poate ca intr-un tarziu Eul nostru intelege ca frustrarile trebuie sa fie trecatoare si sub numele "timpul le aseaza pe toate" , reusim sa trecem intr-un fel sau altul peste toate. Si sa-i intelegem mai usor pe cei care inseamna ceva pentru noi...

    ReplyDelete
  5. Sper ca te-ai mai linistit, o astfel de stare de agitatie si nervi poate face ravagii uneori.. Sfatul meu ar fi (nu ca mi l-ar fi cerut cineva, hihi) sa nu iei decizii cand te simti asa, decat daca e absolut necesar, evident.
    Apoi, as zice ca ar fi pacat sa renunti la a-ti pune linkul spre blog cand lasi undeva vreun comentariu. Eu ma bucur ca ti-am descoperit blogul si te urmaresc - dar trebuie sa stii despre mine ca sunt o intarziata :) iar de lasat comentarii o fac dupa toane si starea de spirit. Azi de exemplu e ziua in care am chef de palavragit online :))

    Hai ca o iau punctual.
    1. Nu are rost sa iti bati capu' pentru SEO si alte minuni, eu habar n=am care-i faza si nici nu ma intereseaza, dar asta nu m-a oprit de la a cunoaste oameni speciali, cu care imi face placere sa schimb idei.
    2. Iti inteleg frustrarea vizavi de numarul mare de comentarii la articole nu doar banale, dar fara sens chiar. Ideea e ca s-a format un fel de sistem social blogosferic. Bloggerii lasa comentarii celor care le comenteaza la randul lor blogul, un fel de reciprocitate careia eu nu ii vad sensul. Personal, las comentarii cand am ceva de spus (sau cred ca am ceva de spus, hihi), sau cand imi place omul din spatele blogului. Citesc si de vreo 2 ani cativa oameni care nu mi-au calcat pragul blogului, lol, poate niciodata, insa imi place sa ii citesc, uneori las cate un semn. Dar am impresia ca prea putini fac asta. Cum ziceam, foarte multi merg pe ideea de reciprocitate. Nu vii la mine, nu vin la tine. Ceva de genu'. Si atunci continutul isi pierde adesea semnificatia...

    3. Cat despre Feed, e alegerea ta. Iti selectezi ce citesti in functie de preferintele tale, de nevoile tale. Am in feed bloguri care nu imi apar in blogroll, la fel si invers. Atat timp cat ramane o pasiune, si nu o obligatie, atat vizitarea altor bloguri cat si ingrjirea blogului personal poate fi o sursa de relaxare si bucurie :)

    ReplyDelete
  6. Mulțumesc Iulia!

    I'll be back... it's just a bad week, or month...

    Mi-am zis că mă voi abține de la comentarii momentan, la acest articol, dar spun atât: tocmai pentru că ”nu ți l-a cerut” nimeni, e mai important (sfatul)

    ReplyDelete
  7. Sper sa iti revii, sa te simti mai bine (mai ales si in primul rand offline!) si lucrurile sa revina incet incet la normal :)

    ReplyDelete
  8. e firesc sa ai perioade mai bune si perioade mai putin bune, asa e viata... hai mai bine scrie un jurnal la tura de pe Culmea Pricopanului! sau, si mai bine, hai cu noi in tura, maine!

    ReplyDelete
  9. BUnă, Ana. Jurnalul turei anterioare e în construcție...m-am apucat de el, dar nu am avut timp să îl finalizez.

    Cât despre tura de mâine, oricât de tentant sună, nu pot veni din lipsă de timp.... Am văzut mail-urile pe grup, am citit tot, m-am ofticat că nu pot merge....și asta e! Data viitoare.

    Ar fi fost fain, mai ales că e o tură cu grup mic :D

    Mulțumesc pentru vizită și comentariu. Distracție plăcută mâine!

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...