Thursday, July 08, 2010

Chiar aşa de...?

Aţi văzut-o peste tot: la TV, în ziare, pe panouri publicitare, în reviste..... Mă refer la reclama romtelecom... aia la internet.

Ce pot să zic, cei care mă cunosc ştiu că îmi plac reclamele, nu am timp de ele fiindcă doar acasă am acces la TV, dar îmi plac... Aş fi vrut să merg la "Noaptea Devoratorilor de Publicitate", dar nu am ajuns... la niciuna din ediţii. Am văzut reclame şi din alte țări şi observ cu ușurință reclamele furate şi modificate (chiar dacă între timp metodele de falsificare au evoluat, tot se cunoaște clar o reclamă originală de una dublată, sau care are modificat produsul promovat.

Dar să trecem la subiectul acestei postări. De mult am vrut să scriu articolul ăsta... chiar de când am văzut-o prima oară la TV, dar timpul nu mi-a permis, şi pe lângă asta voiam să o înregistrez ca să vă arăt despre ce vorbesc.

Eu am găsit reclama pe stradă
(de mai multe ori pe aceeaşi stradă - că e criză şi e nevoie de promovare intensivă, să atragem clienţii).

Am găsit-o şi în presa scrisă
dar cea mai enervantă tot aia de la TV este şi tot la ea îmi fuge gândul când le văd pe celelalte. 
LE: din păcate, reclama a dispărut de pe internet, așa că nu o mai puteți vedea aici. Îmi pare rău.

Personal, consider că reclamele de la romtelecom sunt drăguţe (drăguţ înseamnă, pe o scară de la 1 la 10... cam  4 - 5). Adică au avut inspiraţia să facă reclamele animate şi să formeze o serie... Au creeat o familie, familia Telcu (care duce cu gândul la telefonie -  serviciul clasic romtelecom). Unele au chiar şi puţin umor, şi poate că le dădeam o notă mai mare dacă nu era reclama de mai sus.

Cât de tâmpit trebuie să fii, ca părinte, să îţi pui internet după ce urmăreşti reclama asta?? Cam ce valori promovează ea? "Hey, părinţi, este absolut OK să vă lăsaţi copii toată ziua la calculator, „să nu mai iasă din casă” dacă e să citez mesajul reclamei. Ba mai mult decât atât, încurajaţi-vă odraslele să stea numai în casă în faţa monitorului. Este sănătos ... pentru noi cei care vă distribuim serviciile de internet". Cât de idiot trebuie să fii să consideri că un astfel de mesaj este foarte bun şi că ar trebui promovat mai departe? Şi aşa copii din ziua de azi sunt mult mai sedentari; da, poate sunt nişte genii IT de mici; da, poate au depăşit nu ştiu ce record la nu ştiu ce joc până la vârsta de 12 ani. Şi ce? Toată ziua jocuri, hi5, facebook, false socializări şi mesaje groaznice primite prin tot feluri de jocuri cu monştri sau zombii, sau mai ştiu eu ce. Şi te mai întrebi de unde atâta violenţă.

Şi mai auzisem că noi românii suntem în top şi la numărul de obezi, nu că aş avea vreo problemă cu ei. Dar dacă toată ziua stai degeaba, cu ce vrei să arzi calorii?

Mi se pare stupidă reclama în sine. Se putea promova şi altfel minunatul abonament cu tot cu acele chestii gratuite incluse în preţ. Şi ca să continui titlul: Chiar aşa de... proşti suntem? Pentru că, e nevoie de prostie să îţi împingi copilul la aşa ceva, cu zâmbetul pe buze, ca în reclamă.

Offtopic, chiar mă întreb... cam ce profit mai face romtelecon doar din telefonie? Că la cum stau lucrurile pe la reţelele mobile... cu atâtea minute incluse şi atâtea oferte şi contraoferte, nu cred că stă prea bine. Probabil mai sunt doar firmele care mai au telefon fix şi poate pensionarii, dar nici ei nu mai stau mult. Eu personal nu am mai auzit pe nimeni să spună că are fix de la romtelecom. Fie nu au decât mobil, fie au RDS.

Ah, şi am uitat... mai scad un punct de la nota pe care le-am dat-o anterior fiindcă şi-au modernizat reclamele. Am văzut azi una şi se pare că acum sunt 3D (adică aşa e cea mai nouă reclamă, inspirată din genericul serialului Married with children - copiată de fapt, ordinea apariției personajelor fiind aceeaşi doar că el are un laptop în braţe, ţestoasa înlocuieşte câinele şi în fundal mai apare şi o soacră)... that sucks


P.S. că tot eram la reclame stupide, uite încă una:
ceva de lins...
Nu că aş avea vreo problemă cu blondele, anime-urile, fustele scurte, chiloţii la vedere sau posterioare de domnişoare.. etc, dar totuşi.... nu le folosiţi ca reclamă la îngheţată fraţilor!!! Poate doar într-un sex shop sau într-un night club, dar nu pe stradă în văzul tuturor. Dar nu cred că acolo se consumă îngheţată....

It's a fucked up world out there...

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...