Wednesday, March 27, 2013

Cum să... faci backup blogului (+eng)

Continuăm azi seria tutorialelor elementare cu un articol pentru cei care au blog pe platforma blogger.

De asemenea încercăm o chestie nouă, și anume traducerea în engleză la fiecare paragraf, nu la finalul articolului, ca până acum.

Sper să vă ajute acest tutorial și să învățați lucruri noi:

How to save a backup for your blogspot blog

1. Cum să... faci backup al șablonului (temei / template-ului)
1. How to backup or save your blog template.

Fie că vrei să încerci o temă nouă (template sau șablon) dar mai ales dacă vrei să faci o modificare în codul sursă, trebuie ca înainte de toate să salvezi tema curentă, pentru a o putea folosi la nevoie.
Whether you want to try a new template, but especially if you want to make a change in the source code, you first must save your current template, so you can make use of it in case you encounter any problem with the modifications.

În primul rând trebuie să te loghezi în contul tău blogger:
First you must sign in to blogger:



În lista de bloguri, dă click pe meniul drop-down aferent blogului a cărui template vrei să îl salvezi (asta dacă administrezi mai multe bloguri):
In your blog list click on the drop-down menu of the blog you want to save:



Din meniul care se deschide alege opțiunea „Șablon” sau „Template”:
From this drop-down menu click on „Template”:




În această fereastră, localizat în colțul din partea dreaptă sus, vei găsi butonul de Backup/Restore. Dă-i un click!
În this window, located in the top right corner, you will find the „Backup/Restore” button. Click it!


Se va deschide o fereastră pop-up în care poți opta pentru a descărca template-ul sau pentru a încărca un template deja existent în calculator. Alegem să descărcăm tema blogului:
A pop-up window will open, giving you the possibility to download or upload a template. We choose to download our current template:


Salvează fișierul pe calculator, folosind un nume ușor de găsit în viitor. Recomand să treceți data la care a fost salvat fișierul și eventual numele blogului (dacă aveți mai multe):
Save the file to your hard drive using giving it a name that is easy to remember. I reccomend using the date and the name of your blog (if you have more than one):


Asta e tot. Pentru a încărca un șablon salvat anterior, parcurgem toți pașii enumerați, doar că vom alege să încărcăm un template, nu să îl descărcăm.  Acum închidem fereastra pop-up și trecem la partea a doua din acest tutorial:
And that's it. To upload a previously saved template, we take the exact same steps, but we choose to upload a template instead of downloading it. Now close the pop-up window opened before, and go to the second part of this tutorial:


***

2. Cum să faci backup conținutului blogului (articole și comentarii)
2. How to backup your blog content (post and comments)


Ne aflam deja în pagina șablonului (template), așa că accesăm din meniul din stânga opțiunea Setări (Settings):
As we were in the template window, the first step is to go to the Settings, using the left side menu:

Iar de aici alegem submeniul Altele (Other):
From the Settings submenu, we choose „Other”:


În partea de sus a paginii deschise (derulați în sus pagina dacă e nevoie) găsim trei linkuri: Import/Export/Delete Blog. Optăm pentru exportarea blogului:
Right at the top of this window (scroll up if you need to) we can see three links: „Import Blog”, „Export Blog” and „Delete Blog”. We choose to „Export” the Blog


O altă fereastră pop-up se deschide, suntem avertizați că NU se va șterge blogul folosind această opțiune și ni se pune la dispoziție un buton pentru descărcarea fișierului xml:
Another pop-up window will appear warning us that this operation WILL NOT delete the blog, and giving us a button for download the xml file:


Ca și la salvarea șablonului (temei) browserul deschide o fereastră în care alegem unde vom salva fișierul descărcat. Și de această dată recomand să salvați fișierul într-un folder destinat blogului și cu un nume clar, care să nu producă dubii pe viitor.  (Atenție: este posibil ca browserul dumneavoastră să fie setat să descarce fișierele automat, fără să întrebe unde. Depinde de setările dumneavoastră, dar de obicei descărcarea se face în „My Documents/Downloads”) 
As before, when we were saving the template, the browser will open a window in wich we can choose where to save our file. I recommend saving the file to a distinct folder, and with a name that won't confuse you in the future. (Note that your browser could be set to download the file without asking where. It depends on your settings, but usualy the files are saved to „My Documents/Downloads”)

Sper că v-a fost de ajutor acest articol și dacă da, nu vă temeți să-l dați mai departe.
Dacă întâmpinați vreun link defect sau vreo greșeală, v-aș fi recunoscător dacă îmi atrageți atenția.
Mulțumesc!

If you found this useful, don't be afraid tho share it with your friends!
As usual, feel free to report any broken link, mistake or typo. 
Thank You!

22 comments:

  1. Foarte util! Cu ocazia asta mi-am amintit sa mai fac si eu back up, ca nu mai facusem demult, mereu uit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mă bucur că pot ajuta. Mai am câteva tutoriale în plan, dar dacă ai sugestii, le aștept cu plăcere :)

      Delete
  2. - smiley-uri in postari si/sau comentarii
    - link pe o imagine
    - eu m-am prins tare greu cum fac sa adaug pagini noi pe bara de sus, poate mai foloseste si altora

    Si ma mai gandesc...

    ReplyDelete
  3. - favicon = de ce, de unde si cum
    - google analytics, trafic.ro sau statcounter ?
    - poate si ceva despre fotografii, ce dimensiuni, cum sa adaugi un logo pe o fotografie, cum sa faci colaje (eu folosesc pikmonkey free, dar poate tu ai alte idei)
    - cum sa directionezi o fotografie de pe blog spre un album din picasa, de exemplu

    ReplyDelete
    Replies
    1. luat aminte! Mulțumesc!
      Ultimul punct de aici e aceeași chestie cu al doilea din comentariul anterior, de acord? :)

      Delete
    2. Cred ca ai dreptate, tehnic e posibil sa fie cam acelasi lucru.
      - link pe o imagine - de exemplu click pe poza unei carti care sa te duca pe site-ul librariei online
      - link spre picasa - uite aici un exemplu: http://liarebelyell.blogspot.ro/2012/11/cum-m-lovit-trecutul-la-muzeul-nobel.html

      Delete
    3. Acela nu este link pe imagine spre picasa, ci e un slider, și se face embed ca la videoclipurile de pe youtube. Dar am să fac și despre asta un mic tutorial.. de fapt va fi un tutorial mai mare care să cuprindă mai multe teme (că unele din cele indicate de tine se leagă)

      Delete
    4. Slider, embed...ce de complicatii!
      Hai ca ti-am dat de lucru, nu gluma :)) Succes! Si multumesc.

      Delete
  4. pentru fotografii folosesc programul recomandat aici: http://cristianflorea.ro/cum-sa-adaugi-copyright-pe-un-set-de-poze/
    e foarte practic

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sincer, l-am încercat, dar nu m-a mulțumit și am să spun în tutorial de ce.

      Delete
  5. în legătură cu tutorialul nu mă exprim că am wordpress :)

    ReplyDelete
  6. Tema mi-am salvat-o de cateva ori, dar back-up la articole nici nu mi-a trecut prin cap sa fac si nici nu stiam cum :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atunci mă bucur că ți-a fost de folos articolul meu :)

      Delete
  7. Sincer nu știam cum să fac acest lucru, deci util tutorial :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Diana. Cu întârziere răspund.. scuze. Mă bucur că îți este de folos articolul și îți mulțumesc pentru comentariu. Sper că și pe viitor să găsești lucruri utile prin rubrica asta.

      Delete
  8. tu ai domeniu.ro pe platforma blogger? cum ai reusit? vreau si eu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut Mihai! Bine ai venit.
      Da, am .ro pe platforma blogger. A fost o mică bătaie de cap, dar am reușit. Poate am să fac un tutorial... așa-mi pare rău că nu am făcut la momentul respectiv...

      Acum trebuie să-mi amintesc exact pașii :) În principiu se poate folosind un serviciu DNS auxiliar, dar cred că îmi voi dezactiva blogul la un moment dat, ca să o iau de la capăt și să fac tutorialul :) E posibil să pierd iar PageRank-ul, dar sper să nu.

      Dacă nu te grăbești, stai pe aproape și vei vedea când apare articolul.

      Mulțumesc!

      Delete
    2. Sau dacă e cineva cu domeniu .ro deja achiziționat și îmi permite să-l montez pe o platformă blogger.. Nu-mi trebuie parola sa, doar domeniul și nameserverele oferite de roTLD.

      Ofer confidențialitate maximă :)

      Dacă nu, am să fac tot cu al meu :P

      Delete
    3. Mihai, s-ar putea să primești tutorialul chiar mai devreme decât mă așteptam. Am discutat cu cineva și e posibil să se mute pe un domeniu .ro :)

      Cum spuneam, stai pe aproape :D

      Delete
    4. merci mult Radu.eu vreau sa imi iau un domeniu.ro si sa incep un blog de la capat dar vreau sa fie tot pe platforma blogger ca ma pricep mai bine la modificat temele pe blogger cu wordpress sau cu altele nu am lucrat.asta ramane asa cum e

      Delete
    5. Mihai, eu am optat să păstrez tot platforma blogger pentru că era mult mai ieftin și mai rapid. Adică am plătit doar domeniul și atât, nu m-am complicat cu hosting. De asemenea ar fi însemnat o muncă enormă să mut toate articolele pe noul blog, și cel mai probabil pierdeam toate comentariile.

      Dar, dacă nu erau aceste considerente mă mutam pe WP.

      Toate cele bune!

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...