Thursday, March 21, 2013

Bloggerii pentru Artiști | Artiștii pentru Artiști

Vă spun din start că timpul îmi este limitat adică nu am destul pentru a concepe un articol foarte lung și 100% original, adică am să  încep prin a vă da toate detaliile exact cum le-am primit și eu, dar mai discutăm apoi:
"Iniţiată şi organizată din anul 2002 (istoric aici), Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” este un stimulator al solidarităţii de breaslă, un resort financiar pentru artiştii vârstnici cu probleme de existenţă şi un semnal pentru public şi autorităţi în legătură cu situaţia acestora şi demnitatea lor.
În fiecare an punctul culminant al Campaniei este un spectacol de caritate oferit de mari artişti pentru mai vârstnicii colegi. Un semn de reverenţă şi de neuitare.
De la iniţierea programului, dinamica internă şi dezvoltarea evenimentului s-a reflectat atât în comunitatea teatrală, artistică, culturală, cât şi la nivelul parteneriatelor şi pentru publicul larg.  
În fiecare an aproape toate instituţiile teatrale din România participă  la Campanie prin programarea unui spectacol din repertoriul propriu sub semnul Campaniei, aceasta fiind precizată în preambului spectacolului prin lectura mesajului naţional şi a mesajului internaţional de Ziua Mondială a Teatrului, contribuind astfel la mesajul Campaniei către publicul larg. 
Începând cu anul 2010 spectacolul de caritate din cadrul Campaniei are loc la Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, toate încasările fiind donate în Contul de Solidaritate Teatrală.
Anul acesta spectacolul va avea loc in date de 25 martie, ora 19:00.
Spectacolul Campaniei este transmis în direct / înregistrat şi difuzat de către canalul TVR
Cultural. 
Dincolo de momentul de vârf al vizibilităţii Campaniei, aceasta se desfăşoară pe tot parcursul anului prin corespondenţa cu instituţiile teatrale ce recomandă artiştii din ţară aflaţi în dificultate, strângerea dosarelor medicale, analiza acestora de către Comisia socială înfiinţată la UNITER, precum şi deciziile financiare şi asigurarea unui număr de patru tranşe financiare pe parcursul unui an destinate artiştilor vârstnici."


Acum că ați aflat detaliile hai să vă spun și altceva, așa, de la mine:

Oameni buni, să ne susținem și să ne promovăm artiștii, pentru că fără ei viața e mult mai tristă! Și când zic asta îmi amintesc de toți cei care mi-au (ne-au) făcut copilăria mai frumoasă dar acum nu mai sunt printre noi.  Îmi amintesc de toate scenetele pe care le-am văzut, de toate spectacolele la car am râs, de toate aparițiile TV și toate filmele românești. Adevărate valori care s-au pierdut și pentru care nu putem face nimic, dar putem însă să-i susținem pe cei care mai sunt acum cu noi, putem să le arătăm cât de mult îi iubim acum, cât încă îi mai avem. Nu e nevoie de vreun eveniment nefericit ca să ne amintim de ei.

Așadar eu vă propun: HAIDEȚI LA TEATRU! Pentru București, așa cum spune și textul și afișul de mai sus, sunteți invitați pe 25 Martie la ora 19:00, pentru ce mă interesează pe mine și pe mulți dintre voi, dragii mei cititori, citiți mai jos:

În Galați:
Păcală” de Ion Creangă, regia Daniel Stanciu, 
Teatrul de Păpuşi „Gulliver” - 26 martie
Năpasta” de I.L.Caragiale, regia Adi Carauleanu, 
Teatrul Dramatic „Fani Tardini” - 29 martie

În Iași:
Zeul Măcelului” de Yasmina Reza, regia Cristian Hadji-Culea, 
Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” - 27 martie

iar pentru restul locațiilor intrați aici (PS, sunt mai multe în București)

Pe mine chestia asta m-a convins mai ales când am citit numele lui Mălăele. Dintotdeauna mi-a plăcut Mălăele și involuntar mi-am amintit de o chestie pe care am făcut-o acum aproximativ un an, vă mai amintiți?


Adevărul e că nu sunt un extraordinar de mare fan, nu știu cum e artistul în viața reală dar mie-mi place cum joacă. Îmi place acel calm inegalabil al său. E drept că nu l-am văzut în viața reală, ci doar la TV și pe internet. De fiecare dată când a venit în Galați s-a nimerit să fiu plecat.

Cam atât am avut să vă zic azi, într-o zi de joi. Fugiți și cumpărați bilete!

5 comments:

  1. Eu sunt fan Mălăele, il ador! L-am văzut în câteva piese şi e inegelabil. Păcat că pe atunci nu aveam blog să fi scris impresii la cald :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deci ne vedem la teatru? Mâine (că azi nu am timp) am să-mi caut bilete. Sunt la facultate toată ziua, noroc de netul wireless de pe aici :D

      Delete
  2. Din păcate de pe 28 o sa fiu pelcata cateva zile. Dar voi citi recenziile tale :)

    ReplyDelete
  3. Clujul s-a lenevit acum :) E o inițiativă frumoasă și mai mult decât bine-venită. Din păcate, încă nu s-a înrădăcinat ideea că și artistul are facturi de plătit și alte nevoi imediate... Sper să se schimbe asta și cum ziceai și tu, să ne apreciem valorile și artiștii cât încă îi avem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate cândva vom da mai mult interes artiștilor. Păcat că mediatizăm și promovăm prostia, în schimb!

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...