Saturday, November 14, 2009

bocanc drept pentru iarnă

Dacă ar fi să-l citez pe Caza:



- Bună ziua domnu' Radu! Aţi venit pe la noi?
- ...
- Wow da' ce picior fain aveţi.... haideţi să facem nişte poze.
- Aşa! Grozav! Şi acum din profil...Nu vă mişcaţi...perfect! suneţi fotogenic, ce mai!
- ...
- Puteţi sta dincolo până developez filmul...nu durează mult.

peste DOUĂ ore:

- Da! Uitaţi, un talent înnăscut...bine, e şi meritul fotografului, nu pot fi modestă, dar uitaţi câtă expresivitate, câtă transparenţă, aţi ieşit ca o carte deschisă (de anatomie).
- Poftiţi pozele, negativele rămân la noi să facem dubluri pentru expoziţia de toamnă-iarnă.


- ...
- Bineînţeles, puteţi pleca! Dar vai, nu aveţi decât un pantof? Nu putem accepta aşa ceva.
- Ce aţi păţit? S-au rupt ceilalţi?
- ...
- Păi dacă erau la reduceri...Lăsaţi că vă aranjăm noi o pereche de cizme la comandă. Avem nişte meseriaşe..o minune: rapide şi eficiente. Vă las pe mâinile lor, şi vă rog să reveniţi peste o săptămână, să vă mai revăd, mai bem o cafea, mai discutăm puţin, vă mai arăt alte poze..aşa ca între prieteni dragi.

la cizmăriţe:
- Oooo, Bună...seara! v-a trimis @#!$% la noi. Ah, ce onoare!
- ...
- Da, vă aranjăm noi. Luaţi loc acolo pe acel fotoliu, vă aduc ceva de băut? nu vă e foame? O ţigară, trabuc...ceva..Am cubaneze aduse "la negru" de un văr de'a lu tata!
- ...
- Nu? bine faceţi ...sunt dăunătoare. Mai ales o persoană atât de cunoscută, aşa de fotogenică..nu se poate să îşi strice plămânii. Dar de ajuns..să trecem la treabă, să nu vă reţinem pre mult fiindcă îmi dau seama că sunteţi ocupat zilele astea, mai ales că aveţi şi musafiri...
- ...
- Acum, mai întâi vă înfăşurăm, să nu vă fie frig...



- Vă e mai bine aşa? Staţi şi vă relaxaţi...cât noi aranjăm materia primă.
-...
- Da, acum facem pielea pentru ghete, o tăbăcim, ca să fie proaaspătă şi maleabilă. Nu mai durează mult, aveţi puţintică răbdare, stimabile.
- ...
-Uitaţi! Este gata! Ce bine vă prinde culoarea asta! Mai aşteptaţi puţin să se usuce soluţia şi apoi vă conduc până la ieşire unde vă aşteaptă limuzina

- Vă mai aşteptăm pe la noi, a fost o plăcere! Somn uşor!

*******
*****

Tocmai mă lăudam marţi băieţilor că nu am am avut niciodată vreo extremitate frântă! Adică, ştiţi că sunt foarte activ şi cei mai mulţi dintre voi ştiu că am avut multe răni, zgârieturi, diferite găuri mai mici sau mai adânci în mâini sau picioare, capul spart (fără exagerare) de vreo 30 de ori cel puţin, sunt plin de cicatrici, am avut cândva şi degetul tăiat şi cusut (ce faină a fost experienţa, mai ales că mi-am scos singur aţele, nu am mai mers la doctor)...Cu toate astea nu mi-am rupt nimic, nu am avut niciodată mâna în ghips (şi gips e corect) spre deosebire de alţii mai cuminţi decât mine care ba îi vedeai cu braţul legat, ba cu toată mâna cimentată sau un picior. Caza povestea că a avut gâtul în ghips ...nefericit accident, din joacă!

Ei bine, recordul meu a fost stricat vineri 13 Noiembrie 2009. Deşi nu e tocmai "picior în ghips" ci este doar o "ateluţă" cum a zis doamna doctor: "Mergeţi sus şi puneţii o ateluţă aşa"(arătând forma de "L" pe piciorul meu). Chia şi aşa, nu mai pot declara că nu am avut ghips...

Dezavantaje:
  1. cel mai important! Nefiind ghips, nu pot semna prietenii pe le cum am văzut în filme ..şi nici eu nu pot desena "proiecţii de plane particulare" pe laterală;
  2. prima era o glumă, adevăratul dezavantaj major e că nu pot merge, nu pot călca în el, trebuie să stau în pat, cu piciorul mai sus faţă de restul corpului, şi cu gheaţă constant pe el;
  3. altă problemă gravă e că nu pot dormi fiindcă nu găsesc poziţie comodă. Când nu aveam ghips, dormeam cu glezna culcată pe pat, piciorul îndoit din genunchi fiindcă aşa nu mă durea, dar acum nu pot din cauza cimentului, şi din cauza regulii enunţate mai sus cu privire la înălţimea la care trebuie să stea piciorul....Aseară am dormit doar câteva ore, mai mult m-am foit dintr-o poziţie în alta. Găsesc o metodă în care să ţin piciorul dar în scurt timp poziţia devine incomodă fiindcă provoacă durere piciorului...e senzaţie identică cu situaţia în care piciorul nu ar mai fi irigat cu sânge, o amorţeală dureroasă, şi trebuie neapărat să schimb poziţia;
  4. problema numărul 4, dar la fel de gravă e că mâine la ora 13 am microbus spre galaţi. Trebuie să mă întorc la facultate fiindcă carantina a încetat, marţi am de prezentat desenele la GD şi joi am parţial la analiză; şi chiar dacă nu ar fi aceste două mari motive, tot ar tebui să merg fiindcă pierd o grămadă de materie, seminare şi laboratoare ...ştiţi cum e!
  5. din cauza piciorului nu am poziţie comodă la birou, şi deci piere cheful de a scrie şi a desena;
  6. de asemenea naşpa e că în Galaţi  nu am frigider, deci de unde gheaţă??
  7. aş mai  menţiona faptul că nu mă pot deplasa cu viteza normală ...şi ştiţi că eu merg repede de obicei. Ce mai! nu pot merge nici cu viteza normală a unui om normal;
Dar ca să continui ideea de început, şi să vă arăt unde e legătura cu status-ul lui Caza, pot spune că am scăpat uşor. Sincer, mă aşteptam să vină doctorul să spună că e luxat tare şi trebuie să îl aşeze manual pe poziţie..şi asta ar fi DURUT!!!  Dar am scăpat, şi mă voi vindeca, sper, cât mai repede. De aceea lucrurile merg spre bine..acum mă duc să mai desenez pentru marţi....

de la mine,
numa' bine

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...