Friday, April 06, 2012

Mobilitatea și internetul

Se întâmpla să fie vacanță, și am plecat acasă cu tot bagajul inclusiv laptopul. Chiar dacă nu am internet la părinți, mai găseam eu treabă de făcut pe el și în mod offline, că am destule poze de prelucrat.... dar tot mai bine e cu net :D

Din fericire sor-mea are un stick de net, și pe timp de zi, cât e la muncă s-a gândit să mi-l lase mie, să mai văd și eu ce se mai întâmplă prin blogurile vecine și să fiu la curent cu noutățile. E drept că fără o conexiune la internet, calculatorul devine în scurt timp plictisitor.

Și uite așa mă apucasem să scriu un articol, special pentru acea zi... adică voiam musai să îl public în acea zi, că  altfel își pierdea tot farmecul, sau mai bine zis, nu mai avea rost. Dar pe la jumătatea compunerii sale se întoarce surioara și mă anunță că a terminat programul și că merge acasă... asta tradus înseamnă: Radule, rămâi fără net, căci ia stick-ul :((


Ah, dar eu ce mă fac?
Bineînțeles, i-am dat stick-ul, dar lăsând browser-ul deschis, astfel încât să pot continua articolul în mod offline...
 După ce a plecat mi-am amintit că telefonul și laptopul se pot lega prin bluetooth, și că undeva printre opțiunile disponibile era și un buton de conectare la internet. Nu mai încercasem niciodată netul ăsta mobil fiindcă știam că e scump, dar acum, fie ce-o fi, mai mult decât 1€ cât aveam pe cartelă nu avea cum să îmi ia :D

Și m-am conectat! A fost minunat să văd cum telefonul afișează pe ecran comanda dată de laptop... și în câteva secunde, eram comod instalat pe internet! Parcă descoperisem un nou continent!

După ce am văzut că funcționează am rupt imediat conexiunea, să nu cumva să rămân fără bani și să nu pot salva articolul.. că de fapt de asta aveam nevoie de net. Apoi mi-am verificat creditul și era intact! CE?  Oare nu a observat rețeaua că am intrat pe net? Sau mă taxează mai târziu? Indiferent de motiv, intrasem pe net fără să plătesc...

Mi-am continuat articolul, și abia mai târziu când l-am terminat am restabilit conexiunea cu telefonul, am salvat și l-am publicat. Terminasem ce-mi propusesem și asta doar datorită telefonului și internetului mobil.

Mai târziu aveam să aflu și de unde aveam eu net: extra-opțiunea activată avea net inclus, și acest net minunat se tot adunase  fiindcă nu l-am folosit (megabaiții adică - apropo de baiț, am o fază tare să vă povestesc)... Am aflat cum să verific cât anume mai am, cât mă mai pot folosi de el... doar apelezi *132# și primești sms cu informațiile de care ai nevoie. Eu mai am vreo 893MB, am de unde bloggări în continuare.

Da, numărul ăla e pentru orange, că astfel de cartelă am în telefonul meu, orange e cu opțiunea asta care îmi furniza net fără ca eu să știu. Nota 10 pentru ei, nota -5 pentru mine, că nu știam! (mai jos de 5 nu-mi dau, că e restanță)

Acum că am aflat, e mult mai ușor să suport cele 5 ore cu trenul, când mai plec pe la Iași, sau chiar și cele 4 ore cu întrerupere, când plec acasă. E bine să ai mereu posibilitatea de a-ți scrie gândurile, fiindcă de multe ori, până ajungi acasă, la un calculator, se pierd, se schimbă...

Așa că un stick sau un telefon cu internet e bine să-l porți la tine...
Chiar te provoc: “Găsește inspirația în tot ce te înconjoară cu internetul mobil de la Orange!” Netul mobil e, pentru mine, poarta de scăpare în caz de urgență. Ar trebui pus modemul pe perete, ca hidrantul: În caz de urgență, spargeți geamul! scoateți stick-ul din buzunar!! (iar la noi în campus e musai nevoie, când pică rețeaua).

Și fiindcă așa sunt eu, mai călător, vă garantez că atunci când voi avea telefon deștept, sau poate o tabletă (dacă am să câștig), am să vă scriu de sus din vârful muntelui, sau, de ce nu, din pauzele de pedalat!
de la mine,
numa' bine

6 comments:

  1. Abonament la cosmote de internet mobil(tot prin modem), dar a carui cartela sim o folosesc in telefonul cu android + modemul de la RDS pentru cand plec mai mult timp de acasa cu calcul din dotare. Cred ca am spus tot cu asta :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, sintetizat! Și eu vreau un telefon deștept... dar mai aștept :P

      Delete
  2. Nu am incercat aceasta varianta, adevarul este ca m-am obisnuit sa lucrez pe net doar din biroul meu, atat.
    Insa, cine stie, viitorul nu este inca scris.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ai venit!

      Da, e mai comod poate la birou, e simplu când nu călătorești prea mult, dar cum eu acasă nu am internet, și nu pot sta mereu la cămin... chiar mă bucură descoperirea... Nu e cel mai bun sau mai rapid net, mai ales că e dublu wireless (prima e conexiunea dintre laptop și telefon, apoi conexiunea gsm dintre telefon și antena (voiam să zic satelit), dar am să caut pe acasă cablul să văd dacă merge mai bine cu el.

      Eu nu eram fan al acestei variante, dar dacă tot o am la dispoziție, dacă tot am plătit pentru netul ăla... de ce să nu îl folosesc atunci când nevoia cere :P

      Delete
  3. Bafta la concurs :) Prefer internetul pe laptop cand sunt pe teren. Pe telefon il folosesc doar in cazuri de maxima urgenta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bun venit Tudor! Mulțumesc pentru urare, dar concursul s-a terminat în aceeași zi în care am publicat eu articolul, pe 6 apr (adică am fost printre ultimii înscriși)..

      Nu am aflat încă cine ce a câștigat, fiindcă nu am fost la roblogfest, dar dacă aș fi câștigat trebuia să primesc un mail ... cum nu am primit nimic, e clar că nu am câștigat :P

      Eu tare mi-aș dori să nu mai fie nevoie să car laptop după mine, să am un telefon sau o tabletă, că mă doare spatele de atâta cărat... Tu probabil că ai mașină, sau un laptop mai ușor?

      Oricum, mulțumesc.

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...