Sunday, April 29, 2012

Răspunzi comentariilor?

Cu cât crești mai mare (ca bloger) cu atât aduni mai mulți oameni în jur. De fapt ăsta e și scopul nu? Ești mare dacă ai cititori mulți, care bineînțeles, au diferite păreri. Altfel spus se adună foarte multe comentarii, și te poți simți copleșit.

Deși o consider una din legile blogosferei, am observat că blogerii mari o încalcă, și nu răspund la toate comentariile, tocmai din motivele enumerate mai sus. Unii intervin acolo unde e cazul, unde replica lor e musai (dar nu tot timpul)

Eu nu sunt un bloger mare și nu am mii de comentarii sau zeci de mii de unici, deci îmi permit încă să răspund fiecărei persoane care are să-mi spună ceva. Recunosc, poate prin primii mei ani de blogging nu o făceam, dar zic eu că am mai evoluat :D. Înainte răspundeam doar celor care întrebau ceva, sau aveau o nelămurire.

Dar am întâlnit destule cazuri când autorii blogurilor pur și simplu ignoră comentariile. Și nu mă refer la comentarii gen: „wow, ce tare” ci chiar la comentarii în care cineva (să zicem eu) întreabă ceva cu legătură la subiectul articolului. Nu cred că e ceva mai enervant pe un blog decât autorul care „te dă cu flit” ca să zic așa.
Și sunt foarte mari șanse să nu mai revin pe acel blog / site, dacă acest eveniment se repetă. Dacă nu mă respecți nici eu nu mă deranjez să revin...Nici măcar nu ai confirmarea că mesajul a fost citit sau că a ajuns. (anumite site-uri îți afișează comentariul până când îl aprobă autorul... adică tu, cel ce l-ai scris, îl vezi, dar restul lumii nu).

Pe tema comentariilor aș putea să mai dezvolt și din prisma opusă, a celor care comentează. E ciudat faptul că, de obicei, cei care comentează sunt și ei blogeri, dar parcă uită tot și fac tot felul de prostii. De exemplu nu respectă thread-ul început în comentarii: adaugă o continuare a subiectului într-un comentariu nou în loc să continue cu cel anterior, sau nu răspund răspunsului  ci, la fel, fac un comentariu nou...

Dar poate cel mai enervant e atunci când sunt redundanți.

Eu când am ceva de zis în legătură cu articolul publicat (bineînțeles după ce l-am citit), citesc și toate comentariile adunate înaintea mea, ca nu cumva ideea pe care o am să fie deja expusă și tratată. Dacă se întâmplă așa și mai am ceva de adăugat, răspund la acel comentariu, altfel scriu un comentariu fresh, aducând în discuție un aspect nou. Se pare că nu toți gândesc astfel. Am întâlnit de multe ori persoane care repetă ceea ce s-a spus mai sus, sau mai rău, ceva ce deja a fost tratat în articol. E și vorba de respect de sine... adică eu citesc ce-au zis alții ca să nu mă fac de cacao și să fiu cel aerian, dar evident, unora nu le pasă. Au montați „ochelari de cal” și merg direct la formularul de comentarii. Nu v-ați gândit că este un motiv pentru care formularul e DUPĂ toate comentariile??

Da, e drept că unele articole, pe unele bloguri, au zeci de comentarii, dar asta nu e o scuză, mai ales că am întâlnit articole cu 2 (două) comentarii în care se repeta aceeași informație. La un articol gen „Am fost la pescuit” primul comentează „cât pește ai prins?” iar următorul întreabă „ai prins mult pește?”.
Dacă autorul nu a răspuns, nu putea să adauge un alt comentariu care să-l impulsioneze, de exemplu: „hai mă, că suntem curioși dacă ai mâncat copios din ce ai prins”...(ce exemplu am mai găsit și eu, și nici măcar nu sunt pescar)

Mai e un caz, destul de enervant, când X comentează, autorul răspunde și întreabă ceva... dar X nu mai apare și nu mai răspunde. Of! Poate că a uitat că a comentat, poate că a uitat să se aboneze la comentarii...poate... dar când revine la alt articol și face aceeași chestie... devine ciudat!

Dar mai e mult de învățat, și din păcate nu mulți sunt așa stricți... eu deși am tendințe de perfecționist, încerc să mă potolesc, să nu cert pe nimeni, să nu urlu pe grupuri Yahoo! când cineva iar încalcă regulile simple de compunere a unui e-mail, să nu urlu când cineva răspunde în alt thread, să nu cert pe cei care repetă ce s-a discutat deja... încerc să nu mai fiu așa critic, că am observat că nu sunt mulți care știu să primească aceste critici.

Apropo de comentarii mie-mi plac tare discuțiile cu Florin, fiindcă la el pe blog (ultima achiziție din blogroll-ul meu) vorbim ca pe chat... :D Poate fiindcă are articole pe care pot dezvolta, poate fiindcă e student în preaiubitul meu Iași, sau poate fiindcă avem vârste apropiate... Nu, mai sigur e din cauza articolelor! În fine...


Voi ce faceți? Răspundeți tuturor? Citiți înainte de a comenta?
Din postura de cititor, reveniți ca să verificați / răspundeți următoarelor comentarii?


de la mine,
numa' bine

17 comments:

  1. Da, eu am obiceiul să răspund la majoritatea comentariilor, dacă nu chiar la toate.
    Normal că citesc articolul, respectiv celelalte comentarii înainte, doar așa pot comenta și eu la subiect.
    De cele mai multe ori mă abonez la comentarii pentru a vedea ce se mai comentează pe marginea acelui subiect, respectiv dacă mi s-a răspuns la comentariul lăsat.

    Mă bucur tare mult de faptul că îți plac discuțiile cu mine, indiferent care ar fi motivul. Mulțumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu știu de ce, dar comentariul tău fugise la SPAM... nu îl mai găseam :P
      Data trecută te-ai semnat altfel :D

      Mulțumesc pentru răspuns, e normal că faci așa, că ești printre cei pe care îi citesc... și care intră pe aici. Ești unul din exemplele „AȘA DA

      Delete
    2. Da, data trecută m-am semnat cu numele meu ... Probabil de asta fugise la spam comentariul. Apropo, cum crezi că ar fi mai bine să mă semnez de acum? Pedagogul sau cu numele meu real?

      Intru pe aici pt că îmi place. E posibil ca uneori să intru doar să citesc articolul, nu să și comentez, din varii motive ...

      Delete
    3. Nu e o regulă ca de fiecare dată să comentezi ceva. Chiar dimpotrivă. Sunt apreciate comentariile logice, gândite, cu referire la subiect, nu doar de dragul de a semnala prezența. Merg pe principiul că dacă ceea ce ai citit te provoacă să spui ceva, atunci comentezi... și reciproca e valabilă: nu a comentat nimeni, înseamnă că articolul nu a prezentat interes sau nu a ridicat nici o întrebare. (eu mai am disponibile și câteva căsuțe cu impresii. Alea sunt anonime, dar sunt acolo pentru cine vrea să le bifeze.)

      De asemnea, uneori, când nu am ce spune mă mulțumesc să dau un +1 (dacă articolul e interesant)

      Legat de semnătură, spun că ar trebui să te semnezi așa cum îți este comod, așa cum vrei să fii reținut de ceilalți. Dacă vrei să-ți fie cunoscut numele, folosește numele, dacă vrei ca Pedagogul să rămână „pe veci” folosește nickname-ul... Eu de exemplu nu am un singur nick sau o singură poreclă care să mă definească. Prefer să mă știe lumea după nume, e mai personal și mai simplu, mai ales că am și adresa de mail și link-ul blogului cu nume/prenume...

      Încerc să fiu consecvent. Am renunțat la anonimat acum mult timp.

      De asemenea eu încerc, și îmi place, să folosesc numele persoanei, și nu nick-ul când fac referire în vreun articol, din același motiv: mi se pare mai personal!

      Delete
  2. Cred ca ceea ce vrei tu de la bloggeri este idealul, numai ca acest ideal este greu de realizat.
    Eu am doua bloguri pe care activez, 7ani.net, unde scriu pentru cititorii din motoarele de cautare, unde nu am multe comentarii, deci bataie de cap mai mica.
    Al doilea blog, cel de suflet, derscanu.7ani.net, unde scriu si primesc comentarii. Cand comentez cuiva ma semnez cu acest blog. Numai ca, am intalnit bloguri cu zeci de comentarii, nu am timp suficient sa citesc toate comentariile, asa ca am incercat intotdeauna sa comentez intr-o maniera proprie, originala - ipotetic.
    Cand am comentat cuiva incerc sa imi aduc aminte si verific daca am primit raspuns la comentariu, si daca da, am de ales: ii comentez inca o data - daca am ce spune, sau nu, daca nu am ce sa mai spun.
    Alta problema: nu raspund la toate comentariile de pe blogul meu. Raspund la tot ce inseamna articole generaliste, insa acolo unde se pot dezvolta polemici las pe fiecare sa isi exprime opinia fara ca eu sa intervin. - Asa am considerat eu ca este mai bine, pentru ca intr-o posibila polemica nu pot incuraja pe unii si descuraja pe altii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut Petre.

      De acord cu ce spui, și sincer să fiu nu am urmărit dacă răspunzi exact la toate comentariile dar la majoritatea ai cuvânt de spus. Probabil că nu am urmărit acele articole la care se iscau polemici, cum zici tu.

      Am înțeles ce spui, nu mă refeream să răspunzi mereu la ce a spus anteriorul, dar când ești întrebat ceva, nu cred că mai e de ales, cum spui, ci normal și frumos e să răspunzi, nu? (asta poate fi considerată o întrebare retorică, nu era vreun apropo ca să te fac să răspunzi :D )

      Delete
  3. Ca si tine, si eu sunt fan Pedagogul. Mereu apar chaturi la articolele lui. Dupa cum ai spus si tu, insa, nu stiu ce cauzeaza asta! Imi place insa! Referitor la comentarii, sunt un perfectionist. Raspuns la comentarii intotdeauna, si verific daca un alt blogger mi-a raspuns la o intrebare. Asa e si normal...cum altcumva sa functioneze sistemul?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vom numi de acum: misterul pedagogului... :D

      Eu sufăr de limbarniță sau logoree... așa că vorbesc/scriu cam mult, ceea ce favorizează cascada de comentarii :P

      Bine ai venit pe aici Ciprian!

      Delete
    2. Si ce, este ceva rau in faptul ca scrii si vorbesti mult? Asta ar trebui sa te favorizeze ca blogger. In cazul meu, si eu vorbind mult in general, reusesc nu stiu cum sa sintetizez ceea ce vroiam sa spun! Asta nu mai stiu cum se numeste :D

      Delete
    3. Hai că m-a amuzat tare blogroll-ul tău... Nu mi-am văzut niciodată numele așa scris într-un blogroll :))

      E bine de tine că sintetizezi... eu de mule ori mă duc dintr-un gând în altul și lungesc mesajul :D

      Delete
    4. Sa nu imi spui ca nu suna bine Raducu. Trebuia sa ma pui drept Cipi :)) glumesc...

      Am si eu momentele mele in care scriu mult, sar dintr-una-ntr-alta, iar cateodata le scriu scurt si la obiect (am facut si o rubrica cu acelasi nume) =))

      Delete
    5. Ba da, sună bine că doar ăsta e numele meu. Eu nu te-am trecut așa, intră automat când adaug linkul deci tu te-ai trecut singur prin titlul site-ului :P :D

      Delete
  4. De raspuns, raspund tuturor... Iar cand nu o fac (se intampla foarte rar) ma simt vinovata. Problema, in cazul meu, este ca nu raspund foarte prompt... Ma plimb pe bloguri ,,in ture"/valuri, dupa cum ai observat. Si trece putin timp pana revin iar. Poate voi remedia asta. Momentan inca incerc sa gasesc un echilibru intre job, facultate si restul vietii mele :)))

    Si da, citesc tot inainte de a comenta. Iar prin tot ma refer si la articol :)) Caci am intalnit si cazuri simpatice in care nici macar articolul nu era citit in intregime si se sarea direct la formularul de comentarii. Si citesc si toate comentariile, chiar daca sunt 100. Am avantajul ca citesc foarte repede, uneori le scanez pe diagonala. Caut sa nu ma repet, caut idei, nu citesc neaparat cuvant cu cuvant - atunci cand sunt 100-200 de comentarii zic, caci in rest citesc si virgulele :))

    Si da, revin la articol daca mi s-a raspuns. Daca mai am ceva de comentat, comentez, daca nu, nu. Insa revin mereu. Un articol fara posibilitatea de abonare la comentarii imi creeaza frustrare. A! Citesc si comentariile lasate de altii dupa mine.

    Asadar, asteptarile tale mi se par naturale. Insa, asa ca tine, sunt si eu perfectionista, deci s-ar putea sa nu vad lucrurile ,,limpede" :D De fapt, insusi faptul ca nu imi place sa fac lucrurile pe jumatate e motivul pentru care nu raspund prompt la comentarii. Nu m-as simti bine sa trantesc raspunsuri/comentarii in graba, doar ca sa fie acolo.. Daca nu ma pot implica macar un 70% in ceea ce fac, mai bine nu o fac.

    offtopic: incep sa nu ma mai simt prost pentru lungimea comentariilor :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) nu e deloc offtopic

      Nici eu nu răpspund foarte promt (o fac, atunci când aprob comentariile). Uneori se întâmplă să răspund instant, să primesc și replica imediat... mă amuză să constat că în exact acel moment persoana în cauză e pe blog :)

      Da, avea cabral o chestie de genul.. o capcană pentru cei care citesc doar titlul și apoi comentează :)). Articolul spunea clar chestia asta, dar tot au picat câțiva în plasă (logic)

      Referitor la abonare, aveam uneori dubii în legătură cu abonarea la mine, dar presupun că merge. Eu pățesc să mai uit uneori să mă abonez acolo unde comentez

      Delete
    2. Daaa, am observat ca in momentul in care le aprobi, oferi si raspunsul :)
      Mie mi se par interesante astfel de momente de sincronizare intre doua persoane aflate la cativa kilometri distanta :)
      In cazul meu, abonarea la tine functioneaza ok. Am cont google si merge bine, insa mi se pare ca daca as comenta de pe wordpress, nu as putea primi notificari (si nici varianta nume/adresa url). Sau poate s-au mai schimbat lucrurile de la ultima mea incercare...
      Daaa, mai uit si eu uneori, si e tare frustrant. Chiar la tine pe blog mi s-a intamplat odata.. Iti lasasem comentarii la mai multe articole, si inspre final mi-am dat seama ca nu ma abonasem. Dar asta e un caz fericit, caci am intrat iar si m-am abonat la fiecare :)

      Delete
    3. Din câte știu eu, pe blogger nici nu trebuie să comentezi ca să te abonezi. E un link jos pentru abonare. Și acel link trebuie să funcționeze pentru toți.

      E drept, nu am verifica îndeaproape, dar nu s-a plâns nimeni. Cei care îmi comentează de pe google sunt avantajați, da. Ăsta e sistemul blogger, n-ai ce-i face :(

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...