Friday, November 02, 2012

Miresme (+eng)

Skip to the english version

Igiena orală e foarte importantă, și e păcat că unii dintre noi realizează asta doar când e prea târziu :D

Când eram mic mă făleam că n-am probleme cu dantura așa că am ajuns să neglijez acest aspect și tare rău am mai făcut. Acum, acum încerc să repar inconștiența tinereții și să rezolv cariile :)

Mersul la stomatolog ar trebui să fie ceva făcut periodic, cel puțin o dată pe lună, iar periajul zilnic după fiecare masă, folosirea aței dentare și clătirea cu apă de gură ar trebui să ne intre în obicei exact ca nevoia de masă sau de somn.

Dintre toate problemele cavității bucale, respirația urât mirositoare e de departe cea mai mare. Fiindcă ce-ai în gură se poate ascunde, dar aerul nu poate fi constrâns. Problema e gravă atunci când nu conștientizezi că ai o asemenea problemă și bineînțeles nimeni nu te trage de mânecă să te anunțe.

Îmi amintesc acum de o întâmplare de prin școala generală. Eram la un moment dat, la final de semestru câțiva elevi mai buni și lucram împreună cu diriga la numărat absențele și făcut mediile de final de an. În fine, eu eram undeva într-o bancă separată și în jurul catalogului erau vreo două fete, de o parte, și diriga de cealaltă parte. La un moment dat diriga spune: (am schimbat numele, de dragul povestirii):
D: Mihaela, tu ai probleme cu stomacul?
M: Nu, de ce?D: Că-ți miroase respirația și mă gândeam că o fi din cauza asta.
D: Că se mai întâmplă când ai probleme gastrice.

Eu, pe de o parte, eram stupefiat de lejeritatea cu care a spus așa ceva, eram conștient de penibilul situației și da faptul că probabil ar fi intrat în pământ Mihaela, iar pe de altă parte eram fericit într-un mod sadic, fiindcă mă enerva puțin respectiva domnișoară, iar acum primisese o insultă gratuită.

Da, adevărul e că nu sunt mulți oameni care să-ți spună în față: Frate-ți pute gura! Și dacă o face, inevitabil te simți prost... Dacă nu te simți jenat de asta atunci clar ai o problemă!

Eram la coada de la cantină împreună cu un amic (singurul cu care mai merg la masă, acum că a plecat Mircea din oraș) și coincidența a făcut să dea acolo peste un alt tip cunoscut. Eu nu știam cine e individul, așa că nu m-am băgat în discuție. Eram cu spatele la dialogul lor dar tot am simțit cum la fiecare propoziție spusă, tipul parfuma spațiul înconjurător... abia așteptam să se termine coada să scap de spațiul ăla... să mă depărtez.

Cum poți să stai așa, să nu fii conștient de mirosurile pe care le emani? Eu în ultima vreme (de vreun an sau doi) mănânc condimentat .. de fapt mănânc multă ceapă și usturoi. Nu extraordinar de mult, dar față de anii anteriori când nu puneam gura pe așa ceva, acum nu mai am nici o problemă. Cu toate acestea nu am probleme cu respirația că mă spăl pe dinți după masă și mestec gumă. Iar pentru usturoi, remediul e să mesteci frunze de pătrunjel. Da, eu urăsc verdețurile, dar asta e... îndurăm la nevoie.

Dar totuși, dacă știi că ai probleme cu respirație, înainte să ieși în public, bagă niște pastă de dinți și periază, clătește cu ceva apă de gură, mestecă o gumă, suge un tic-tac, poartă la tine o cutie de bomboane mentolate.... fă ceva! Orice!

Da, dimineața când te trezești e posibil să ai respirația groaznică.. dacă te trezești la 12 și mergi direct la cantină fă o pauză pe la toaletă să speli gura. Iar când vine vorba să ieși la o întâlnire.. să te vezi cu vreo fată... Oh la la! E și mai grav!

Verifică periodic ce miresme emani... 



****
English Version
****

Odors


Oral hygiene is very important, and it's a shame that some of us realize that only when it's too late: D

When I was young I was so boastful for not having any dental problems that i ended up neglecting the oral hygiene and now I'm so sorry I did and I'm trying to fix the cavities.

But going to the dentist should be something done regularly, at least once a month, and daily brushing after every meal, flossing and rinsing with mouthwash should be a habit like sleeping or eating .

Out of all dental problems, bad breath is by far the worst. What you have in your mouth, you can hide, but the air can't be contained. The problem is even grater when you don't even realize that you have such a problem and of course nobody notifies you.

I remember a story from junior high. It was close to the end of the semester and a couple of us were helping the professor to calculate degrees. Around the desk there were two girls on one side, and the professour at the other. At one point the professour says: (I changed the name, for the sake of the story):
P: Mihaela, do you have stomach problems?
M: No, why?
P: Your breath smells and I thought that's be because of some stomach problems.
P: That sometimes happens when you have stomach problems.

I, on the one hand, I was astounded by the ease with which he said it, I was aware of the awkwardness of the situation and that probably Mihaela had felt so embarassed, on the other hand I was happy in a sadistic way, because I was upset with her, and now she had just received a free insult. Like a vengence.

Yes, the truth is that there aren't many people who tell you to your face: Dude your mouth stinks! And if someone does, you inevitably feel bad ... If you don't feel embarrassed about it then clearly you have a mental problem!

I was in line at the cafeteria with a friend and by coincidence he encountered a friend there. I did not know who the guy was, so I minded my own business. They were talking behind me, but I could stil smell the odour relalsed with every sentence spoken... At that time I got very anxious about geting faster thru the line.

How can you stand it, not being aware of the odors that you emanate? I recently (about a year or two) started to eat spicy .. actually started toeat more onions and garlic. However I have no trouble with my breath because I brush my teeth after eating and chew gum. And a remedy for garlic smell is to chew parsley leaves.

To conclude, if you know you have problems with breathing, before you go out in public, brush your teeth, rinse with a mouthwash, chew some gum, suck on a tic-tac, carry with you a pack of mints .... but do something about it! Anything!

Yes, in the morning when you wake up you might have terrible breath .. if you wake up at 12 and go directly to the cafeteria be sure to make a stop in the bathroom to wash up. And if you're about to go out on a date .. to meet with a girl/boy ... Oh la la! It's even worse if you don't check your breath!

Always pay attention to the fragrances you emanate ...




Thank you for your visit!
Feel free to report any mistake or typo. Thanks!

"Politeness is an inexpensive way to make friends."
William Feather

5 comments:

  1. Ar trebui inventat un semn internaţional - gen scărpinatul cu degetul mic stâng la sprânceana dreaptă - care să semnifice "bă, îţi pute gura" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super ideea. Hai să o promovăm.. facem pagină pe wikipedia despre asta, și băgăm niște keywords să apară la căutări pe google ... :D

      Delete
  2. Spuneai ca incerci sa iti rezolvi problemele cu cariile. Nu stiu daca stiai dar la dispensarul studentesc poti beneficia de tratament stomatologic gratuit. Poti merge acolo daca ai nevoie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bun venit Liliana. Da, am aflat și eu de curând că e gratuit :D Am încercat să merg acolo și anul trecut dar niciodată nu găseam pe cineva în timpul programului.

      Am fost în noiembrie și am reușit să-mi fac programare (de aceea spuneam că încerc să rezolv) dar a intrat doamna doctor în concediu până acum.. Și acum iar nu mai dau de ea. Poate mâine am noroc să o găsesc, că sunt nevoit să chiulesc de la ore ca să o caut (cică la 11 e la cabinet).

      Mulțumesc de informații.

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...