Sunday, February 05, 2012

O zi din sticlă

Când eram mai mic visam la un aparat (nu zic telefon) extrem de versatil.
Mic să îl poți ține în buzunar, să îl folosești ca telefon dar nu numai. Ceva în genul super-telefoanelor din ziua de azi, doar că voiam ca ăsta să poată fi conectat (înglobat) cu diferite accesorii astfel încât să obții fie tabletă, fie laptop sau desktop, funcție de ce fel de „docking station” ai la el.

E drept, acum există tablete care se transformă în laptop printr-o mică mișcare, sau telefoane care devin laptop, dar tot nu e exact ce visam eu, deși sunt superbe și alea.. mai ales tableta aia de la Asus....



Dar văzusem acum ceva vreme ceva și mai futuristic.... de domeniul filmelor SF, un telefon de sticlă, pe care doar îl atingi de alte dispozitive și acestea comunică. Ecrane mari, care prind viață dacă acel mic dispozitiv era în preajmă... Da, văzusem primul video din categoria: A Day Made of Glass. Și îmi plăcea cum pur și simplu orice masă devenea spațiu de lucru doar la atingerea cu acel telefon... sau cum vreți să îi ziceți.

Ei bine a apărut și partea a doua a filmulețului, mai futuristică decât prima. Din păcate, eu nu îmi mai aminteam unde am văzut chestia aia cu sticla, dar mulțumită celor de la descoperă.ro care au postat ceva despre partea 2, mi-am amintit și am regăsit și filmulețul care îmi plăcuse atunci.

Vă prezint mai jos, un viitor idealistic...

...un viitor în care toată lumea are câte un asemenea device, casele sunt pline cu sticla asta magică, totul e verde și natural, rata criminalității e zero (adică nu sunt pungași care să spargă acele geamuri magice din stațiile de autobuz), șomajul și sărăcia au fost eliminate total, la școală nu se mai folosesc pixuri/creioane/hârtii... copii de mici au aceste gadget-uri.... Da, așa se prezintă viitorul.

Da bateriile unde-s?
De radiat, cam cât ne radiază atâta tehnologie wireless prin casă, buzunar, mașină, oraș, birou, baie, dulap, spital....etc. ?

Da, sună și arată frumos, dar... oarecum, viitorul nu îmi pare așa senin cum îl prezintă aceste clipuri.

de la mine,
numa' bine

4 comments:

  1. ai nota 10 pentru comentariu .
    Ai dreptate , viitorul nu suna bine! Tehnologia ne complica viata si pana la urma ne-o va distruge .

    ReplyDelete
  2. Sincer, chiar si ignorand problemele ridicate de tine... tot nu mi se pare ,,frumos". Am impresia ca si acum suntem prea ancorati in ,,virtual" si in inpalpabil. Nu as vrea sa butonez in orice zona din casa. Nici sa ne spalam pe dinti nu mai putem fara sa ne verificam mailul, sa trimitem mesaje sau sa navigam pe internet? Mi se pare trist - oricat de curat si minunat e prezentata situatia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evoluează prea repede tehnologia asta... și apar diferențe la nivel mondial.

      Undeva cineva stă fără griji cu un smartphone în buzunar, o tabletă în mână, PC și tot felul de gadget-uri acasă, iar în alt colț de lume oamenii mor de foame.

      Așa va fi și dacă video de mai sus se adeverește. Viața aia va fi accesibilă vârfurilor claselor sociale, pe când în alte părți ale orașului sau țării, oamenii mor de foame și de frig.

      Chiar ai nevoie ca faianță de sub budă să îți arate ce mai e pe net?

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...