Wednesday, January 16, 2013

Alte Noutăți (+eng)

Skip to the english version


Preludiu: (știu că sună pervers)
de vreo lună am scos opțiunea de a introduce comentarii în mod anonim, ceea ce include și varianta Nume/URL. Sigurul mod de a comenta acum este folosind unul din conturile: Google, WordPress, LiveJournal, TypePad, AIM sau OpenID.

Era o mare forfotă prin blogosferă acum ceva timp, deoarece un blogger din cei mari (nu știu exact cine și nu vreau să greșesc) a început să ceară bani pentru linkul de sub numele din rubrica de comentarii. Pe scurt: contra cost poți pune link atunci când comentezi, altfel apare doar numele.



Au fost multe discuții, laude, critici dar au fost și sunt destui care se bat cu pumnul în piept spunând că ei comentează indiferent de formularul de comentarii, dacă au ceva de spus. Perfect adevărat, nu? Adică, serios, și eu sunt la fel. Eu întotdeauna am comentat doar dacă am avut ceva de zis, indiferent de metoda de comentare sau de tipul formularului. Când nu aveam cont facebook, nu comentam pe site-urile care permiteau doar astfel de replici, dar acum.... acum nu mă mai oprește nimic. Dacă există câmpul respectiv pun link, dacă lipsește nu pun, dacă e necesar cont gmail, facebook sau orice alt cont am deja îl folosesc fără probleme, dacă are gravatar se pune automat, dacă n-are nu e bai.. Important e să ajungă mesajul unde trebuie.

Dar deși lumea susține „comentăm când avem ceva de spus, indiferent de împrejurări”, uneori formularul de comentarii taie apetitul ăsta. Ba fiindcă nu e cel tipic (nume/mail/url), ba fiindcă nu are autofill și nu reține detaliile, ba fiindcă e nevoie de cont, și nu merge cu Nume/url.

Să luăm cazul mult-prea-criticatului blogspot (blogger.com). Noi aici nu avem opținea aia de a reține datele de contact atunci când scrii comentarii cu opțiunea Nume/URL, și asta e enervant, dar dacă ești utilizator blogger, când intri pe un astfel de blog ești logat automat, deci poți comenta direct. (bineînțeles, dacă browserul îți știe contul și te loghează automat), deci e aproape aceeași chestie.

Eu recent am dezactivat opțiunea de a comenta anonim, opțiune care include și posibilitatea de a comenta cu un nume și URL. De ce? Pentru că nu-mi plac oamenii care n-au bunul simț să se semneze. Pe WP, ești obligat să treci o adresă de mail, deci ai oarecum ideea despre identitatea celui care-ți scrie, dar aici nu.

Am analizat foarte bine lucrurile și mi-am dat seama că toți cititorii mei fideli au cont google sau au blog pe blogspot.com (și cum blogger e cumpărat de google, conturile sunt universale pe toate site-urile.... practic nu mai există „cont blogger„ ci e „cont google”). Dacă mai există cineva care nu are la vremea asta un cont google (trist, foarte trist) atunci cu siguranță are un cont WordPress sau pe alt site din cele de pe listă sau ca ultimă opțiune au un OpenID. Cu siguranță ai cel puțin un astfel de OpenID, el fiind furnizat de majoritatea site-urilor pe car ele folosești zilnic google, yahoo, wordpress, blogger etc).

Sunt mândru că am printre cititori oameni care comentează ca mine: pe blogger folosesc un cont google, pe WP au cont wordpress sau folosesc formularul clasic și tot așa. Este mult mai simplu și mult mai frumos, ai astfel și avatar pe toate comentariile și e modul natural de a comenta, părerea mea.

Da, în cazul contului google, link-ul de pe nume va duce la profilul google sau blogger, deci nu te duce direct la site-ul tău, dar oricum pe G+ vă promovați articolele, deci curioșii vor ajunge tot pe blogul vostru în cele din urmă. Și apropo: cu OpenID linkul duce la site (dacă folosești acel ID).

Am făcut schimbarea asta acum multă vreme și am fost neplăcut surprins să primesc în privat o replică foarte demoralizatoare, de la o persoană de la care nu mă așteptam.. Nu e citat dar concluzia era că nu va mai comenta niciodată pe blogul meu pentru că am scos opțiunea Nume/URL. Sincer, am fost extraordinar de dezamăgit, mai ales pentru că are cont google, facebook, wordpress și multe altele cu care ar putea comenta, dacă ar avea ceva de spus. Dar nici măcar nu a întrebat, nu a căutat.. pur și simplu a refuzat să mai scrie pe viitor vreun comentariu. Asta e... fiecare facem alegeri, așa-i P.?

Eu am să mă bucur în continuare de cititorii mei fideli, și analiza e încă valabilă. Cei care contează în online-ul meu au cont google sau blog pe aceeași platformă cu mine. Restul, au măcar un OpenID, dacă-i „mâncă limba să tasteze”

Da oricum, la ce pauză imensă am avut eu prin lumea asta blogosferică, nici nu mai știu cine mai e pe aici, nici eu n-am mai fost pe la alții. Cert e că deși graficul statisticilor are pantă negativă și numărul de abonați e în continuă scădere... blogul n-a murit! Nu va muri niciodată!

Comentezi?? Bravo, înseamnă că ai înțeles ceva din toate astea!



In other news...


Foreplay: (I know that sounds kinky :D)
a month ago I deactivated the option to submit anonymous comments, which includes the option Name / URL. The only way to send a comment now is using one of your accounts: Google, WordPress, LiveJournal, TypePad, AIM or OpenID.

It was a great bustle in the blogosphere some time ago because of a great blogger (do not know exactly who and do not want to be wrong) who began to demand money for the option to insert a link under the name in the comments box. In short: you pay a fee to have a link, otherwise it will just sign your comment with a name.

There have been many discussions, praises, critics and there were a few that stated that they submit comments if they realy have something to say, dispite the type of the comment form. Perfectly true, right? I mean, seriously, I'm the same. I always commented if I have something to say, regardless of the method of commenting or form type. Before I joined facebook, I wasn't commenting on sites that allow just such accounts, but now .... Now nothing can stop me. If there is a URL field, i place my website's link, if not, I just place the name and e-mail; if a gmail account is needed, or facebook or any other kind of account that I already use, it comment with that without any problem, if it shows gravatar that's great, otherwise no problem .. The important thing is to get the message sent, right?.

Even if some say they "comment when we have something to say, regardless of the circumstances" sometimes the comment form cuts the appetite. Yes, because it's not the typical (name / mail / url) because there is no autofill or because it askes for an account instead of asking for a name / url.

Take the case of much-criticized blogspot (blogger.com). We here do not have that option to retain contact details when you write comments in Name / URL, and this is annoying, but if you use Blogger, when you visit another blogspot blog you are automatically logged, so you can comment directly (of course, if the browser knows your account and automatically logs you in), so it's almost the same thing as recalling your contact details.

Recently I have disabled the option to submit comments anonymously , an option that includes the opportunity to comment with a name and URL. Why? Because I do not like people who haven't got the good sense to sign their comments. In WP, you are bound to write a mailing address, so the blogger has an idea about the identity of your comment, but blogspot doesn't ask for e-mail adresses.

I took a deep analisys and realized that all my loyal readers have google accounts or have a blog on blogspot.com (and how Google bought blogger these accounts are universal to all sites .... virtually there si no more a "blogger account" it's just a "Google Account"). If there is anyone who does not have a Google Account at this time (sad, sad) then surely they have an account with WordPress or other site on the list, or as a last resort must have an OpenID. Surely you have at least one such OpenID, being provided by one of the sites you use daily: google, yahoo, facebook, etc.

I am proud to have around readers who comment on blogspot blogs, like me, using a google account ,on WP using wordpress account or using the classic form and so on. It is much easier and much more beautiful, and plus, you get avatar to all your comments and is the natural way to comment, in my opinion.

Yes, if you use the google account, the link under the name will take readers to your google or blogger profile, instead of directly to your site, but since you already promote your articles on google plus, anyway, people will eventualy end up on your blog. And by the way: with OpenID the links lead to your site (if you use that ID).

I made this change long ago and I was unpleasantly surprised to receive a reply, privately, but very demoralizing from a person from whom I did not expect .. Not quoted but the conclusion was that he would never comment on my blog ever again because I removed the Name / URL option. Honestly, I was extremely disappointed, especially because he has a google account, facebook, wordpress, and more like so that he could use to comment if there was something to say. But without asking about that, without checkink, he simply refused to write any comments in the future. That's it .. everybody makes choices, right P.?

I continue to enjoy my loyal readers, and the analysis is still valid: those who matter in my online have google accounts or have blogs on the same platform with me. The rest have at least one OpenID, if there is anything to comment about.

Anyway, since I was absent for a while from the blogosphere, I don't even know who's still here, reading, especially since I've failed to visit the blogs of others. The fact is that although my blog's statistic chart has a negative slope and the number of subscribers is steadily decreasing ... this blog never died! It will never die!

Have something to comment? Great, that means that you understood something out of this!

***

Thank you for your visit!
Feel free to report any broken link,  mistake or typo. Thanks!

12 comments:

  1. Cred că eu eram acea persoană care ți-a dat replica demoralizatoare ... :)
    Nu știam că te-am dezamăgit din cauza asta. Îmi pare rău!
    Pur și simplu îmi era mai ușor, mai comod, mai simplu sau cum vrei tu, să comentez introducând nume/url. Putea să fie doar nume ...
    Ți-am înțeles motivele pentru care ai scos acea opțiune.
    Mi se pare normal ca fiecare să aleagă cum vrea și ce vrea.

    Toate cele bune!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Servus Florin!
      Nu știu de ce considerai că e mai simplu, din punctul meu de vedere e mult mai complicat. Dar cum spuneai, și cum am sugerat și eu, fiecare alege ce și cum vrea... din opțiunile pe care le pune la dispoziție blogul.

      Mulțumesc pentru intervenție. O seară minunată îți doresc!

      Delete
    2. Pentru că dacă vreau să comentez cu contul de Google, mă pune să mă loghez în cont, chiar dacă eu sunt deja logat, plus că mă mai pune să accept nu știu ce chestie ...

      Una peste alta, puteai să-mi zici atunci, că te-am dezamăgit cu acea replică demoralizatoare, nu să fiu nevoit să aflu asta dintr-un articol de-al tău ...

      Delete
    3. Foarte ciudat ce-mi explici tu. Eu n-am pățit asta niciodată. Mereu, pe orice blog intru, sunt logat automat. O fi browserul de vină.

      Atunci aveam prea multe pe cap. Am acceptat decizia așa cum am primit-o.

      Delete
  2. Am facut si eu chestia asta pentru o perioada de cateva zile pentru ca nu aveam timp de stat pe net si ma asaltau spamurile de la doua jeguri de site-uri. Chestia e ca oamenii prefera comoditatea si urasc schimbarile. Totusi, daca chiar te mananca buricul degetului si crezi ca ai ceva de spus, formularul de comentarii chiar cred ca ar fi ultima problema. In concluzie: mofturi, moncer, mofturi... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, preferăm comoditatea, și de aceea, fiindcă îmi e lene să tot filtrez spamurile, am recurs la această opțiune. Sau „și din acest motiv” pentru că celelalte motive le-am enumerat mai sus :)

      Eu nu văd formularul ăsta ca o îngrădire tocmai fiindcă nu există om în lumea asta care să aibă acces la internet, care să navigheze pe internet și să citească bloguri FĂRĂ să aibă măcar unul din acele conturi care-ți permit să comentezi aici.

      Delete
  3. Mie nu-mi place sa fiu obligat sa ma logez cu nu stiu ce cont pe un blog.
    Am comentat pe bloguri doar cu nume, cu adresa de mail si cu adresa blogului meu.
    Pe facebook scriu cu numele de acolo, pe twitter am o alta combinatie dar can tot un dreaq, am si un blog pe wordpress si pot folosi acea optiune dar nu-mi place.
    Pe blogurile care au ales sa permita comentarii doar daca te logezi prin facebook nu am mai comentat, pe blogurile gratuite de pe blogspot nu prea comentez pentru ca ma dispera sistemul folosit ...si cu toate astea respect dreptul fiecaruia de a alege cum sa-si administreze blogul.
    Sa ne citim sanatosi si in 2013 ... si uneori sa ne mai si comentam :)
    Nici nu stiu cu ce m-am logat acum si ce o sa apara la nume dar pentru a nu aparea neclaritati sunt D-Petre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine te-am regăsit Petre.

      Și pe mine mă enervau site-urile care cereau cont Facebook, dar fiindcă acum sunt deținătorul unui astfel de cont, nu mă mai preocupă. Oricum, dacă am de ales (adică sunt disponibile ambele variante, cum are Cris-Mary) aleg să comentez clasic, nu folosind formularul de facebook

      Eu îți mulțumesc și apreciez că ai comentat chiar dacă e sistemul ăsta enervant de pe blogspot. Poate cândva am să mă mut.. poate. Ce-i drept primul pas l-am făcut, mi-am luat domeniu... dar ca să mă mut m i-ar fi nevoie de hosting, și aici e o problemă.

      Blogspot nu mă deranjează încă, iar serverele google nu-mi cer bani, deci stau bine momentan :)

      Să avem un 2013 productiv!

      Delete
  4. Nu prea ma impiedic in formularul de comentarii. De obicei, am altfel de retineri si obstacole cand vine vorba de a lasa un comentariu, iar formularul in sine nu e printre ele.
    Initial am fost si eu pe blogspot, acum sunt pe wordpress si probabil e si chestie de obisnuinta - imi sunt familiare ambele, ma descurc.
    Nu cred ca am folosit alte optiuni, insa, pe bloguri. La Nume/url ma deranja faptul ca nu puteam sa ma abonez la comentarii - cred ca asta e unicul meu maaare moft cand vine vorba de a comenta. Ma intereseaza sa aflu daca si ce anume mi se raspunde. Altfel, nu vad sensul unei comunicari daca nu am sansa sa ii aud/citesc si celuilalt reactia (si fara abonare e greu sa tii evidenta).
    Stiu ca o singura data am simtit ca ,,nu voi comenta aici" - nu pe blogul tau. Era blogspot, si apareau cuvinte de verificare. Poate era ceva eroare in ziua respectiva, nu stiu, am introdus de vreo 20 de ori si am renuntat, nu era bine nicicum. Am reusit dupa vreo doua zile :))

    In schimb, cred ca nu voi comenta prin facebook, cel putin inca nu. Mi se pare ciudat, inca nu mi-e chiar confortabila ideea.

    Sunt de acord cu tine - daca vrei cu adevarat sa spui ceva, treci dincolo de formular si comoditate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah ce mi-a plăcut tot ce ai scris mai sus :D

      Și eu am uneori probleme pe blogurile WP deoarece am cont WP dar aș încerca să comentez folosind nume/mail/url .. ei bine, când vede adresa îmi cere musai să mă loghez pe WP, și uneori e enervant pentru că se pierde comentariul pe parcurs..

      Dar asta e.. nu e vina decât a mea :P

      Delete
    2. aaaa, la fel pateam si eu pe blogspot - pierdeam comentariile caci nu observam ca nu (mai) eram logata :) Dupa cateva astfel de experiente, m-am obisnuit sa dau mereu copy la orice comentariu pe care il scriu, indiferent de platforma/cont folosit.
      E foarte frustrant sa iti pierzi ideile in... neant :)) Ti se duce si toata motivatia de a mai lasa vreun comentariu, mai ales daca a fost unul kilometric, cum mai am eu uneori obiceiul.

      Delete
    3. Să știi că și eu procedez astfel, mai ales când sunt chestii importante, sau, cum ai zis și tu kilometrice și mai ales dacă e blog nou și nu știu cum reacționează formularul respectiv :P

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...