Saturday, March 19, 2011

Dormitor

Uff, finalmente am reuşit să pun la zi pagina cu poze şi am mai făcut unele schimbări. Din păcate am cam neglijat blogul deşi aş fi avut ce scrie.
Păi da, sunt destul de ocupat şi am fost foarte ocupat săptămânile astea care au trecut. Chestii pentru şcoalăm chestii extracuriculare şi concursuri care bat la uşă mă ţin mereu în priză, mereu pe fugă, şi de multe ori treaz până dimineaţa.


Printre altele am avut de conceput un proiect pentru o căsuţă. Sena vrea să îşi facă o casă şi fiindcă e criză a hotărât să facă ceva mic, fără etaj dar cu posibilitatea extinderii pe viitor.

Am făcut deci aşa cum am crezut de cuviinţă un mic proiect, urmând schiţa trimisă de el. Weekendul trecut am fost acasă şi am mai discutat faţă în faţă şi mi-a zis că e posibil să o facă ceva mai mare, funcţie de buget, fiindcă sunt cam mici camerele. Stând în faţa calculatorului şi punând cote clădirii mi-am adus aminte de o casă micuţă, drăguţă şi foarte practică a unui prieten din Iaşi. Tot noi am făcut-o şi pe aia şi sunt destul de mulţumit de ce a ieşit, chiar dacă eu personal nu am participat decât la structură, din păcate.

Gândul la casa cu pricina mi-a fugit punându-mi întrebarea Cât să fie de mare dormitorul? Cum îi spune şi numele e o cameră destinată dormitului, odihnei, somnului...sau altor activităţi legate de pat. Pe vremea noastră nu era ca în filme. Noi suntem obişnuiţi cu nişte camere multifuncţionale. Eu am crescut, ca şi mulţi alţii la apartament. Cinci persoane în apartament cu două camere. Se înţelege că dormitorul nu era numai cameră de somn ci şi cameră de joacă, cameră de film/diafilm, cameră de zi, uneori chiar şi "dining room". Sufrageria era camera curată, de oaspeţi, camera de sărbătoare, în care luam masa mare de sărbători, camera în care venea Moş Crăciun (cel verde)...Ei, pe măsură ce am crescut cu toţii, a devenit mai mult "camera mea" dar asta a venit destul de târziu... Oricum nu mă plâng de nimic, a fost totul frumos...

Să revenim!

Spuneam că  nevoia ne-a învăţat să trăim în camere cu funcţii  multimple. Am trăit un timp într-o cameră care era, pentru două persoane dormitor, bucătărie, birou, sală de mese, spălătorie de rufe, dressing..şi tot ce vrei. Dar era frumos, şi mă înţelegeam bine cu colegul de garsonieră şi vecinele...

Dar dacă ar fi să îţi faci o casă, cu siguranţă NU îţi vei înghesui toate aceste funcţii într-o singură incintă, ci vei avea camere diferite, mai multe sau mai puţine funcţie de buget. O casă acceptabilă, şi structurată conform ideilor moderne, occidentale cuprinde pe lângă dormitoare şi bucătărie un living, o sală de mese, un dressing sau mai multe două băi şi eventual o spălătorie. Acum o parte din aceste încăperi pot fi combinate, de exemplu bucătăria cu spaţiul de luat masa, sau o baie cu spălătoria.

Ai un living în care îţi primeşti musafirii, în care stai la televizor şi serveşti o cană de lapte seara, sau vezi un film cu o găleată de popcorn în braţe. Dacă nu ai un birou, tot în living şade şi calculatorul şi biblioteca (deşi eu aş prefera să am o cameră separată pentru astea) şi cam tot ce ţine de tehnologie şi pierdut vremea e în living. De aceea nu văd rostul televizorului în dormitor, sau a unui birou sau a bibliotecii.

În dormitor eu aş pune un pat mare, două noptiere, şi trei uşi (una pentru intrare, una pentru acces la dressing şi una pentru baie). Ăsta ar fi un dormitor matrimonial...pentru că în ceea ce priveşte copii ai nevoie de puţin mai mult spaţiu de joacă, etajere şi dulapuri pentru jucării (şi mai târziu cărţi şi caiete) şi eventual paturi suprapuse...Fără televizoare în camerele copiilor!

Astfel nu ai nevoie de prea mult spaţiu în "camera de somn", nu? De fapt nici nu prea ai ce face în dormitor în timpul zilei, decât curăţenie...

Bineînţeles, dacă banii nu sunt o problemă poţi face şi o cameră de distracţii, cu biliard şi darts, ping pong şi tot felul de nebunii, un garaj cu vreo trei maşini şi un motor, cameră de oaspeţi (sau cum vreau eu "garsonieră de oaspeţi") şi multe alte lucruri...dacă te gândeşti la ele din timp, nu după ce e gata casa :D


Voi ce credeţi? 
Tu cât de mare ai vrea să fie dormitorul şi ce ai vrea să pui în el?


de la mine, 
numa' bine

3 comments:

  1. Bun venit. Care poze?

    Ultima imagine încărcată, da, e compusă din două poze de pe faleză, una toamna, a doua făcută sâmbătă.

    ReplyDelete
  2. Da, sunt de acord...eu nu am pus sifonierul în calcul fiindcă aş vrea să am o cameră specială (dressing room), chiar dacă e mică...:D

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...