Monday, February 28, 2011

Cât cheltuie un student pe lună?

 Apare des întrebarea asta şi niciodată nu am putut da un răspuns exact. De fapt de multe ori când cineva este întrebat răspunsul divaghează în tot felul de chestii legate de partea financiară, de exemplu că studenţii nu îşi găsesc un loc de muncă sau că bursele sunt mici şi cheltuielile mari.

Ei bine eu m-am hotărât să fac un studiu, să văd exact câţi bani am nevoie ca să supravieţuiesc o lună. Studiul nu ţine cont de sursa banilor, nu contează că lucrezi, ai sau nu bursă, te întreţin părinţii sau cerşeşti în gară. Important e căţi bani consumi! Dacă îţi place ideea, o poţi prelua (cu precizarea sursei) şi să facem astfel studiul mai diversificat.


În nici un caz nu mă refer să trăiesc la limită, ci o lună normală, ca oricare alta, fără să mă limitez sau să fac excese de vreun fel.

Condiţii iniţiale: student flotant, cazat la cămin, aflat la 240km distanţă de casă (asta implică cheltuieli de transport şi cazare).Sunt nefumător, nu beau şi nici nu frecventez cluburile sau alte localuri de genul. Spun toate astea în condiţiile iniţiale pentru că de obicei aceste "calităţi" ale studenţilor implică cheltuieli destul de mari.

Ideea e că timp de o lună, începând de pe 1 Martie voi trăi doar cu mâncarea de la cantină sau produse cumpărate de la magazin, fără să primesc "pacheţelul de acasă" sau mese gratuite pe la cunoştinţe. Voi contoriza tot ce cumpăr şi folosesc, inclusiv produsele cosmetice sau de întreţinere (da, chiar şi hârtia igienică :P)

Am ales luna asta fiindcă este întreagă, fără sesiune, fără vacanţe, dar din păcate e luna cadourilor de primăvară şi implică anumite costuri suplimentare.  Dată fiind această ipoteză, estimez că voi ajunge undeva la 1000ron.

În fiecare duminică voi posta suma cheltuită în acea săptămână, iar la data de 31 martie voi publica bilanţul final!  Să vedem ce iese!
de la mine, 
numa' bine

2 comments:

  1. Sunt foarte curioasă. Ne faci situaţia la sfârşit? Un pie chart, ceva? Iubesc graficele. :D

    ReplyDelete
  2. Da, de dragul tău voi face chart....

    E drept că eu mă gândisem doar la un bilanţ în mod text...o listă, dar ideea grafică e mult mai bună că doar vorba aia: o imagine face cât o mie de cuvinte.

    Îţi mulţumesc că m-ai inspirat :D

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...