Monday, July 04, 2011

iar reclame

Prima oară când am auzit reclama de mai jos am crezut că au făcut și românii ca frații noștri de peste ocean, un anunț umanitar pentru X țară nevoiașă. Dar nu, e doar o penibilă reclamă la o ciucalată cu alcool. Dar de ce să mă mai mir? Românii sunt o nație de alcoolici, asta este imaginea prezentată la TV, și oricât de trist sună, e de fapt adevărat!
Românii iubesc berea”, urla o altă reclamă, „peripețiile familiei care produce bere” parcă anunța alta, „ce bine că s-au deschis terasele” etc.....toată ziua, pe toate canalele duduie cu reclame la băuturi alcoolice. Așa cum am zis, la mine, în timp ce lucrez, TV-ul bâzâie în fundal așa că le tot aud. Personal sunt un fan al reclamelor (bune), dar când aud că iar bagă reclamele astea la băuturi alcoolice la fiecare pauză publicitară îmi vine să îmi iau câmpii. Spre exemplu cât am scris articolul ăsta, numai partea de după film, au rulat două reclame la bere...

Și, referitor la reclama de mai sus, ideea e frumoasă: omeni simpli care cântă destul de bine (ca și cor) și aș fi fost fan numărul 1 dacă era un apel umanitar așa cum au făcut și alții. E o melodie prea frumoasă ca să fie folosită așa. De aceea mi se pare o prostie de prost gust, la fel cum BCR se promovează folosind ideea infidelității în cuplu. Prima reclamă a fost ok, dar a doua le-a făcut praf pe amândouă.

Hai să promovăm alcoolul și ciocolata proastă, că și așa străinii își bat joc de noi prin filme, cu fiecare ocazie!

de la mine, 
numa' bine

9 comments:

  1. Singura reclama care mi-a placut in ultima vreme a fost cea de la Oskar. Dar din cate am inteles au interzis-o cei de la cna. Probabil s-au simtit ofensati de mesaj :))

    ReplyDelete
  2. Sa nu uitam ca in spatele publicitatii sunt interese economice si nu institutii de educare. Atat timp cat statisticile confirma ca aceste tehnici au rezultate favorabile ei nu vor ezita sa le foloseasca.

    Singurul care detine puterea de a inclina aceasta putere este consumatorul final.

    ReplyDelete
  3. @ Laurentiu: Nu cunosc reclama, dar o voi cauta :)

    @Tudor: Cumpărătorul nu știe, nu vrea, nu poate să schimbe reclama sau ceea ce se comercializează

    ReplyDelete
  4. @Laurentiu: AAA, asta era reclama? o stiam. am vazut-o la televizor acum ceva vreme.

    ReplyDelete
  5. Cu cat o reclama este mai socant realizata cu atat se impregneaza mai puternic in memoria consumatorului...

    ReplyDelete
  6. reclama asta cred ca a venit ca raspuns la nenorocirea aia cu ciocolata rom in ambalaj american...aia da prostie, noroc ca s-a scos repede de pe piata..
    si intr-adevar poate ar mai trebui oamenii sa faca astfel de "clipuri" in scopuri mult mai mari si mai serioase ...nu ca a face reclama la o ciocolata nu ar fi o treaba importanta, ca na omul trebuie sa vanda produsul, dar ai inteles ideea :D

    ReplyDelete
  7. P.S. Ciocolata ROM mi se pare chiar f buna, serios...mai ales cand se iintampla sa nu fi mancat de mult timp si dai apoi de vreun magazin romanesc... si o vezi acolo pe raft facand semne disperata sa o cumperi ;)) dar na, daca tie nu iti place, asta e...gusturile nu se discuta :D

    ReplyDelete
  8. da, proabil dacă aş fi şi eu în altă ţară aş privi altfel un rom în vitrină, dar tot nu aş savura reclama respectivă, şi tot nu aş cumpăra ciocolata.

    ReplyDelete
  9. adevarat..dar acum sincer, cate produse ai cumparat sub influenta unei reclame bune? Nu urmaresc eu toate reclamele posibile pentru ca ma enerveaza la culme cand imi intrerup un serial/clip etc dar multe din cele pe care le stiu sunt niste porcarii deloc convingatoare sincer...unoeri ma uimesc, uneori ma amuza (lipsa de creativitate) ...recunosc ca poate nici eu nu as resusi sa "creez" ceva mai bun, dar macar eu stiu ca nu am imaginatie si stau deoparte...fie:-j oricum reclame bune mi s-au parut tot timpul cele de la Cola si de la Pepsi...

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...