Wednesday, October 24, 2012

Casa din vis (+eng)

Skip to the english version

Fiindcă tot am început să spun despre casa de vis, m-am gândit să vă și ilustrez câteva din ideile mele, așa că am realizat (folosind un program de arhitectură) un model virtual al unei case.

Adevărat, provocarea a venit datorită campaniei Blogal Initiative, dar ideile sunt vechi, foarte vechi... iar a-mi construi propria casă e încă unul din cele mai importate lucruri pe care vreau să-l realizez în timpul vieții.


Pentru că proiectul nu e gata, pentru că nu am timp să mă gândesc acum la toate detaliile, vă prezint doar câteva imagini din zona de living-bucătărie-dining room:
Ca să recapitulăm ce am spus deja în articolul anterior, eu nu concep statul la casă fără o vatră în care să ardă focul iarna. Așadar în imaginea alăturată puteți observa un living schematizat, cu focul arzând în șemineu.

Bineînțeles, ceea ce vedeți nu e musai exact planul casei la care visez, e doar un exemplu. Cel mai probabil ușa de la intrare nu va da direct în living, pentru că e necesar un hol, să se asigure o barieră termică, necesară mai ales în timpul anotimpului rece.  Pentru că, iarna, când crapă pietrele de frig, pierzi multă căldură prin simpla deschidere a ușii de intrare. Un hol separă spațiul de locuit, încălzit corespunzător, de frigul de afară. Asta mi se pare o problemă destul de delicată: cum să faci un hol astfel încât să nu fie nici prea mic (să te sufoci) dar nici prea mare și inutil. Dacă e prea mic, devine incomod atunci când în casă intră mai mult de o persoană, dacă e prea mare, devine living :D


De asemenea vreau o bucătărie mare și comodă care, așa cum am spus în video, va avea geam deasupra chiuvetei și va fi placată (parțial, nu ca în imagine) cu piatră (mozaic). Mie îmi place să gătesc (chiar dacă nu excelez în asta) și bucătăria ar fi un loc în care aș petrece mult timp, de aceea e important să fie comodă și frumoasă. Am spus deja că vreau dulapuri din lemn, nu de culoarea cireșului, ca în imagine, dar cu siguranță din lemn și nu din pal sau alte conglomerate.

Ceea ce nu am spus în video, și motivul principal pentru care am realizat acest proiect în spațiul virtual 3D, e peretele de sticlă care vreau să separe bucătăria inclusiv spațiul de luat masa de terasa din spatele casei.

Da, e drept că în imaginea prezentată lipsește terasa și aleile din lespezi, dar se poate observa un model de piscină, nu cel mai grozav, dar acceptabil pentru demonstrația de față. Da, ar fi fost fain să o pot face din piatră, nu cum e ea implicită, placată cu gresie.

De asemenea, fiindcă vreau ca acest spațiu să fie luminat și cât mai aerisit, vreau acoperiș de sticlă și tavan înalt, să pot privi de la etaj prin ferestrele din acoperiș. Nu mi-a ieșit exact cum vizualizam eu acest perete/acoperiș din sticlă, dar înțelegeți voi ideea din imagini.
Nu, nu aș pune un geam de 3 metri cum arată imaginile, dar altfel mi-ar fi fost mai greu să ilustrez în acest program. La etaj (se vede puțin prin geamurile din acoperiș) ar fi un spațiu de relaxare, o bibliotecă mare și un scaun comod, în care să stai să citești, eventual și un birou.

Așa cum se vede din imagini, peretele de deasupra bucătăriei e placat cu piatră naturală sau cu plăci de cărămidă aparentă. Pentru a placa acel perete, software-ul mi-a placat în întregime etajul superior și de aceea în imaginea de ansamblu apare astfel.

Puteți vedea în partea dreaptă a imaginii garajul și casa de oaspeți de deasupra lui, casă de oaspeți care este de asemenea condiție obligatorie la o viitoare casă, așa cum spuneam în Video Blog.

Ceea ce nu am apucat să vă spun în articolul anterior e că vreau să am și un demisol/subsol în care să fie spălătoria (adică mașina de spălat și uscătorul), centrala termică (pe lemne sau peleți), spațiu de depozitare și  bineînțeles un atelier/studio/laborator personal.

Va urma...




****
English Version
****

Dream House


A recent contest made me talk about the house of my dreams. I made a VideoBlog about it, but now I decided to show you in pictures a few of my ideas. (sorry, no english version for the videoblog, but I will be writing below a few of the things I said then). For this post I used a architecture software to build a virtual house, and from that I exported a few images, and now I can help you get a better idea.

I've been dreaming for a long time for a house of my own, and I have many ideas and wishes thus I changed my mind very often, but one thing is for sure: I want to build this house with my own two hands.


Just to repeat what I already said in the previous article, I can't conceive living in a house that has no fireplace. So it is not a surprise that the virtual house will show the fire burning in the fireplace.

Of course, what you see in this pictures isn't exactly the plan of my dream house, it's just an example, just a few ideas materialized in the virtual 3D space. Most likely the front door will not open directly in the living room; a hallway  is necessary to ensure a thermal barrier, especially during the cold season. Because in the winter you lose heat by simply opening the entrance door. A hallway separates the living space, properly heated, from the cold outside.



I also want a large kitchen and comfortable which  will have a window above the sink and will have the walls plated (just partly, above the countertop, not like the pictures) with stone tiles (mosaic). I like to cook (even if i'm not even that god at it) so the kitchen will be a place where I would spend a lot of time, so it's important to be comfortable and beautiful. I already said that I want wood cabinets, but not cherry color as shown.

What I haven't said in the video, and the main reason I made this project in 3D virtual space, is the glass wall that I want to separate the kitchen /dining place from the terrace in the backyard.


Yes, it is true that the image shown lacks the alleys and the terrace, but at least you can see a pool, not the greatest, but acceptable for the demonstration at hand. Yes, it would have been nicer to make it out of stone instead of those tiles.

Also, because I want this space to be lit and airy  I want a glass roof and high ceilings, so that you can look through the windows from the first floor. In the pictures it did not come out exactly how I envision this wall / roof glass, but at least you can get a clue of what I was thinking by looking at them.
No, I would not place a 3 meters window as shown in the pictures, but my exact ideas would have been more difficult to illustrate in this sofware wich has a mind of it's own. Upstairs, in the open space should be a place of relaxation, a large library and a comfortable chair in which to sit and read, and possibly a comfortable desk.

As shown in the images, the wall above the kitchen is clad with natural stone or brick tiles. To do that that wall, the software plated the whole upper floor and that it why the whole howse looks plated in the picture.

You can see on the right side of the image the garage and above it, the guest house which is also a must for a future home, as I said in the Video Blog. I want to have a place to receive guest over night. To be able to offer a place to stay for a friend in need, and so this guest house (not guest room) will also have a bathroom and a small kitchen.


What I didn't say in the previous article is that I want to have a basement where to have a laundry room (ie washing machine and dryer), a room for the the HVAC system, a place for storage and of course a personal workshop / studio / lab.

to be continued...

Thank you for your visit!
Feel free to report any mistake, broken link or typo. Thanks!

"Politeness is an inexpensive way to make friends."
William Feather

8 comments:

  1. personal nu-s adeptul unei bucatarii deschise... adica mi-as dori o sotie gospodina... nu sa-mi faca supa la plic sau mancare la microunde!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Servus Pato. Păi nu am spus în articol că îmi place să gătesc și că vom petrece mult timp la bucătărie?

      Presupun că te gândești la mirosuri și vapori, dar cu un sistem de ventilație bun, nu ai nici o problemă cu faptul că ai spațiu deschis.

      Apropo, fiindcă exprimarea te e puțin cam misogină: toți vrem soții gospodine, dar asta nu înseamnă că nu numai ea trebuie să fie cea care gătește în casă.

      Oricum, stai pe aproape că urmează partea a 3-a pe tema asta și-mi spui atunci ce părere ai :)

      Delete
    2. Deci nu stiu, n-am spus ca nu intru in bucatarie... dar stiu si eu cand calesti ceapa mirosul ala se duce peste tot. iti vin oaspeti chestii. Chiar nu-s adeptul stilului american, aia da nu fac zacusca, nu pun gogosari la otet pentru iarna :D.

      Delete
    3. Da, știu ce zici... Oricum, planul meu nu e definitivat.. încă oscilez între cele două, dar dacă tot eram în ipoteza finanțelor nelimitate, pot face două bucătării, una de vară, și una deschisă în dining :D

      Delete
  2. Nu mi-era foarte clar din explicatiile anterioare cum sta treaba cu acea casa de oaspeti, dar m-am lamurit acum. E o idee chiar buna!
    Ador peretii din sticla, ai ocazia sa privesti cerul mai des si parca nu mai esti atat de ,,inchis intre patru pereti". Stiu ca ai mentionat deja si cred ca am inteles bine, peretii de sticla, implicit piscina, si ce mai e in curte, nu sunt orientate catre strada, nu? Adica, cred ca ar fi ciudat sa se uite vecinul de vizavi la tine in bucatarie :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. NU! În planul anterior desenasem și drumul..dar aici nu am mai reușit. Dar dacă ești puțin atentă, am spus că ușa de la intrare dă în living, deci nu e prin bucătărie. În mod normal, orice casă are ușa de la intrare spre drum, indiferent dacă mai are sau nu alte uși de acces.

      Sau mai simplu, răspunsul e: nu, nu e spre drum piscina :D

      Vreau musai un punct al casei din care să poți privi relaxat cerul.... dacă nu e la parter ca în imaginile de mai sus, măcar la mansardă să fie .

      Într-o lume ideală, terenl pe care e amplsat casa e departe de șosea, sau orice drum extraordinar de circulat. De asemenea, casele nu sunt lipite una de cealaltă cum se întâmplă des pe la noi :P. Spatele casei e doar teren propriu...

      Delete
    2. Of, Radu, da, ai zis bine... intr-o lume ideala :) Cred (si stiu, hihi) ca spatiul fizic in care ne petrecem timpul/viata isi pune amprenta asupra noastra. Ar fi frumos sa ni-l putem aranja cum dorim, fara constrangeri. Doar ca suntem multi, deci nevoiti sa stam lipiti unul de altul :)

      Delete
    3. Da, și suntem din ce în ce mai mulți.. nu ne mai ajunge pământul :D

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...