Friday, October 26, 2012

Pe urmele lui Ray Mears (+eng)

Skip to the english version

La momentul apariției acestui articol eu voi fi plecat, pentru două zile, într-o tabără de supraviețuire, aici prin Măcin :D.

Nu obișnuiesc să-mi anunț turele montane în avans, dar în caz că nu mă mai întorc să vă povestesc despre cum a fost, m-am gândit să vă scriu acum :D.

Da, am spus pe urmele lui Ray Mears pentru că (probabil) din cauza lui m-a pălit și pe mine pasiunea asta pentru munte și pentru tehnici de supraviețuire. El a fost primul la care am văzut așa ceva, și-mi plăceau enorm emisiunile de la televizor (atunci când le prindeam). Ca multe alte pasiuni pe care le am, nici pe asta nu am aprofundat-o, așa că să nu vă așteptați să fiu vreun guru, dar câteva chestii tot mai știu, deși nu le-am pus în practică :D 


Tot din cauza lui și a pasiunii mele pentru natură, am fost mereu  atras de cuțite, lopeți, topoare, macete și tot ce poți folosi în cazuri extreme. E și ăsta un stil de viață iar echipamentele disponibile în ziua de azi sunt extraordinare. Am văzut un reportaj de la un salon de expoziție și „salivam” văzând ce topoare și macete erau expuse. Să nu mai amintesc de restul lucrurilor de pe acolo :) . 

Încă îmi amintesc o parte din emisiunile pe care le difuzau cei de la Discovery când eram eu puști, și vă prezint mai jos unul din episoade, unul pe care, parcă ieri l-am văzut prima oară. Ce-au trecut timpurile.

Prima provocare (datorată orei târzii de plecare, e parcurgerea traseului și așezarea taberei pe timp de noapte. Mai multe nu vă spun, ca să las surprizele pentru povestea de după (sper să mă întorc).

PS: Telefoanele-mi vor fi închise, folosite doar în caz de urgență .

În altă ordine de idei, blogul ăsta are opțiunea de a programa articole, așa că nu e musai ca eu să fiu fizic în preajma unui calculator ca un oarecare articol să apară la un moment dat pe blog. Dar despre asta vom mai vorbi noi, cu altă ocazie :D

„The great thing about bushcraft is that wherever you go, the skills go with you.”
Ray Mears


****
English Version
****

On Ray Mears's Footsteps


By the time this article is posted I will be on my way for a two day survival camp, somwhere nearby, on Măcin Mountains :D

I don't usually write this kind of notice before a hike, but this time I thought about writing it, in case I don't return to tell the story. :D

Yes, I said „On Ray Mears's Footsteps” because (probably) it's his „fault” for my passion for mountain and survival skills. He was the first that I saw explaining this stuff on a TV show, and I greatly enjoyed the series. Like many other passions that I have, I don't excel in surviving skils, so don't expect me to be some kind guru, but I know a few things, although I haven't actualy done them in real life :D. The theory is good, but lacks the practice, if you know what I mean :D

Also because of my passion for nature I was always attracted to knives, shovels, axes, machetes and all the other equipment you can use in extreme cases. It's a way of living and the equipment available today is extraordinary. I saw a video from an exhibition hall and I was "drooling" at the sight of the axes and machetes presented. Not to mention the rest of the things shown there :).

I still remember some of the shows on Discovery Channel from when I was a kid, and I present below one episode, one that I remember like I first saw it yesterday. Oh, how the years passed by!


Given the late hour of our departure, the first challenge will be hiking and setting camp during night time. I won't disclose much of the trip planned, so you will just have to wait for the full story, after I return (hopely, I will return).

PS: I will turn off my phones during this trip, to save battery in case of emergency.

In other news, this blog has the option to schedule posts, so I don't have to be physically near a computer for a certain post to appear on the blog. But we'll talk about this some other time :D

Thank you for your visit!
Feel free to report any mistake or typo. Thanks!


"The great thing about bushcraft is that wherever you go, the skills go with you."
Ray Mears

2 comments:

  1. In primul rand, bravo tie! :)
    In al doilea rand, recunosc ca nu am auzit de Ray Mears, dar ma bucur ca acum stiu de el si cu siguranta voi incerca sa ii urmaresc clipurile de fiecare data cand voi prinde putin timp liber..Il urmaresc insa pe Bear Grylls care este foarte cunoscut deja. De asemenea, am vizionat un film pe youtube acum cateva zile ce se numeste "Alone in the wild" (este vorba despre un tip britanic ce supravietuieste singur aproape doua luni in salbaticie). Nu am de unde sa stiu daca stii filmul sau nu, dar daca nu il stii ti-l recomand; am fost dezamagita in schimb de comentariile unor persoane ce il judecau pe Ed pentru ca fost prea slab sau pentru ca plans prea mult spre final. Eu una insa, nu am decat admiratie pentru el si pentru toti cei ce au puterea sa realizeze astfel de lucruri, avand in vedere ca eu nici doua zile nu as rezista singura in salbaticie. Mie nu imi place sa fiu singura noaptea nici la mine acasa, ce sa mai zic de o padure :-j

    ReplyDelete
    Replies
    1. Păi da.. n-ai auzit de el că ești tânără. Bear Grylss e mai recent apărut la TV, și e o emisiune ongoing.

      Da, chiar joi când am scris articolul ăsta l-am descoperit pe Ed și am vizionat primul episod al aventurii sale. E diferit de ce explica Ray sau Bear, fiindcă el a plecat cu o grămadă de echipament. Cum spunea cineva e o chestie mai mult psihologică, și crede-mă că e mare lucru să faci chestia asta!

      Da, îmi place de ei că au reușit să facă așa ceva.

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...