Friday, February 25, 2011

laic feisbuc?

Cei care mă cunosc puţin ştiu că eu nu sunt atât de lansat în lumea interacţiunilor online. La Y! Messenger (şi implicit IM) am renunţat acum 4 luni (l-am dezinstalat pe 1 noiembrie şi de atunci nu am mai intrat nici măcar o secundă ... nici pe webmessenger - ca să fie clar), contul hi5 e şi el desfiinţat, că oricum era o chestie de copii mici (singurul lucru util era că  mai intram când uitam vreo aniversare sau voiam să văd vreo poză, dar oricum, persoanele a caror poze le voiam fie nu aveau cont fie nu au mai adăugat ceva nou de ani de zile, aşa că nu mai avea rost) şi pe lângă asta am o repulsie faţă de facebook, twitter, netlog, linkedIn, Frienster  şi restul reţelelor de socializare.

Da, veţi veni cu argumente PRO, cunosc multe persoane care iubesc aceste site-uri, aceste lumi online în care trăiesc mai mult sau mai puţin sau pe care le folosesc doar pentru promovarea personală sau comercială. Eu nu! Şi privesc cu stupoare detaşat cum virusul se răspândeşte din ce în ce mai mult. Dacă acum câţiva ani, când erau în vogă chestiile ca hi5 sau myspace şi site-urile care să ofere tot felul de coduri cu sclipici pentru a personaliza profilele respective, facebook era şi el pe acolo, nu mai mare sau mai mic decât celelalte, dar a crescut odată cu trecerea anilor şi s-a băgat din ce în ce mai mult în www.

Mă contraziceam cu Dana acum câteva zile la telefon legat de acest subiect. Ea susţinea că facebook "nu e pe val" ci a fost acum câţiva ani; şi argumentele erau că: "eu abia l-am descoperit şi mi-am făcut cont, dar am colegi care îl au de atâţia ani!". Nu îmi place să fiu contrazis şi din păcate discuţia noastră a fost întreruptă de o asistentă care îmi solicita prezenţa în altă parte, dar trebuie să îmi expun punctul de vedere măcar acum. Vezi tu, nu contează că ei au contul de trei ani pentru că nu am zis nicidecum că facebook ar fi un site nou, ci susţineam doar că e din ce în ce mai popular şi mai băgat peste tot.

Mai întâi era facebook, la fel ca şi alte reţele de socializare, folosit de cei care au cont, să comunice între ei, să se laikă între ei şi mai ştiu eu ce. Văzând că e din ce în ce mai popular firme mari au început să deschidă parteneriate cu facebook şi multe asociaţii-firme-PF-pers juridice-artişti-vedete au cont, aşa cum firme de muzică sau film au pagini pe YouTube. Cum ziceam mai sus e o metodă de promovare relativ nouă şi destul de bună (sincer ăsta e SINGURUL lucru care mă atrage la facebook, dar care nu e încă un motiv destul de bun să mă convingă).



Ok, era folosit ca o reţea de socializare apoi, o dată cu evoluţia altor aspecte ale internetului, de exemplu  blogurilor s-a dezvoltat din ce în ce mai mult interacţiunile dintre diferite medii online relaţionări între bloguri şi bineînţeles relaţionare între facebook şi bloguri sau twitter şi bloguri. Au apărut astfel butoane de laic la articolele de pe blog, s-au modificat de exemplu codurile de embed ale melodiilor şi filmelor de pe trilulilu astfel încât să conţină un astfel de buton, posturi de radio folosesc facebook pentru dedicaţii sau mai mult au introdus opţiuni de logare folosind acelaşi cont de pe facebook.

Şi atunci spun eu cum să spui că facebook nu e pe val când kiss fm citeşte dedicaţii de pe facebook, te loghezi pe site-ul lor folosind contul de facebook, Yahoo! Mail are opţiunea de a te loga tot cu un cont de facebook. nu există om (utilizator de calculator) care să nu fi auzit de facebook.

Şi dacă nu mă crezi pe mine, statisticile nu mint. Numărul de utilizatori activi este din ce în ce mai mare ajungând la 600 milioane în luna ianuarie 2011. Conform statisticilor între iulie 2009 şi iulie 2010 numărul s-a dublat ajungând la 500 milioane de utilizatori, iar până în 2011 au mai adunat 100milioane conform wikipedia

Acum sincer să fiu m-am gândit o dată să îmi fac cont dar mi-am dat seama că nu e de mine...oricum nu am fost niciodată în rând cu lumea ...ci mereu în urma modei :P. Cum spuneam singurul motiv care m-ar face să îmi creez cont ar fi promoarea, sau pe româneşte pubicitatea frate! Dana spunea că îl foloseşte să comunice cu prietenii sau cu vechi cunoştinţe pe care le găseşte accidental (aşa de mare e facebook încât reuneşte persoane care nu s-au mai văzut cu anii) mai ales că are probleme cu mess-ul şi mail-ul şi deci alte metode de comunicare digitală nu prea are. Probabil mulţi dintre voi fac acelaşi lucru, sau din acelaşi motiv folosesc facebook. Sau unii, aşa cum citisem undeva, vreţi să fiţi la curent cu ce face un anume artist, când mai are concerte şi chestii de genul...Eu în schimb nu! Pe lângă asta nu aş avea timp să mă mai ocup şi de un cont pe o reţea de socializare. Mă limitez la blog, mail şi fotografii pentru lumea mea online, telefon şi întâlniri faţă'n'faţă pentru lumea reală. Deşi m-am gândit nu de puţine ori să renunţ şi la telefoane, nu o voi face fiindcă depindem mult de comunicarea cu persoanele cu care nu ne putem întâlni realmente.

prin urmare facebook e pentru mine un virus care se răspândeşte din ce în ce mai mult şi care mă enervează când ni se intersectează căile şi mă va enerva şi mai tare dacă va deveni un "must have" ca să intri pe un anumit site sau să faci anumite chestii. Sau dimpotrivă aş putea deveni un fan peste câţiva ani, dar şansele sunt destul de mici momentan. :)

Later Edit: uite o chestie care să îmi întărească ideea cum că feisbuc e "trendy" şi cum că prostul nu e prost destul dacă nu-i fudul. Oare cât la sută din utilizatori sunt aşa? Minte puţină dar prezenţă în feisbuc, "căci e la modă"
de la mine, 
numa' bine

2 comments:

  1. pff ..subiect bun pentru dezbatere...sa stii ca nici eu nu eram cu facebook-ul...ma enervam foarte tare cand imi auzeam colegii din liceu vorbind despre el...si am zis ca nu imi fac...cu atat mai mult cu cat puteam vorbi cu ei pe mess sau e-mail...dar de cand am venit aici, oamenii astia numai de facebook se folosesc...deci eu nu prea am cum sa iau legatura cu ai mei colegi decat prin facebook...aparent nici prin telefon, ca si pe ala tot pe site-uri din astea stau...nu zic. sunt vreo doua chestii care imi plac si mie si anume: mi-am gasit colegi/prieteni care nu i-am mai vazut de mii de ani si chiar nu aveam cum altfel sa dau de ei + ca intr-adevar poti urmari cand mai sunt concerte pe aici prin Londra (si recunosc, chiar urmaresc asta pentru ca vreau neaparat sa merg la anumite concerte in viata asta :P ) ..dar in rest, mda...pierdere de timp :D

    ReplyDelete
  2. deci am punctat bine motivele pentru care are lumea cont pe facebook :)

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...