Friday, November 11, 2011

Un trepied nou, cu poveste


Un tip complet chel cumpără o soluție foarte rară pentru creșterea părului. -
- Credeți că este eficace? îl întreabă el pe vânzător.
- Foarte eficace, domnule. De curând, am trimis un flacon unui client în provincie, avea capul ca o bila de biliard. Ei bine, peste o lună, când i-a sosit nota de plată, putea deja să-și smulgă părul din cap.


* * *


De multe ori pățesc să am nevoie de trepied pentru diferite poze, fie pentru fotografii de noapte, uneori pentru poze de grup în care să apar și eu...dar de cele mai multe ori pentru poze cu timp de expunere îndelungat.

Să las camera pe jos sau pe vreo bordură / gard / perete era soluția adoptată, dar mi-am pus gând rău pe un trepied mic și rapid de instalat, care să încapă în geanta și să îl pot căra oriunde. Există pe piață acele mini-trepiede telescopice dar sunt mult prea fragile pentru un DSLR... sunt bune doar pentru camere WEB sau pentru camera foto compacte.
Tare bucuros eram când, prin vară, am văzut la un centru comercial din Bacău un trepied telescopic în genul celor mici, dar mult mai robust și care, conform specificațiilor, susține până la 3 kg. Nu se alungea mult, dar era exact ce căutam eu: mic, deci foarte portabil.

La momentul respectiv nu l-am cumpărat, eram cu gândul și banii la altceva....dar mi-a rămas ca temă pentru acasă să mă documentez mai mult. Am căutat pe internet și am găsit mai multe detalii, eram nerăbdător să îl cumpăr. În Roman, la magazinul cu același nume, nu am găsit produsul, și oricum nu aveam bani, dar mi-am zis că îl cumpăr când ajung la Galați. Între timp l-am găsit și pe internet, mai ieftin, așa că eram hotărât să îl cumpăr, dar până m-am hotârât eu a crescut prețul peste tot așa că am lăsat baltă lucrurile până azi...

Azi, după ore, am plecat la real cu Valy, Lulu și Ciprian, să fac niște cumpărături pentru mâine dar mai ales să căscăm gura. De când a început anul am tot zis că mă duc la real, dar nu am mai reușit să o fac, de aceea la propunerea lui Lulu am zis DA imediat (mai ales că are mașină, deci nu aveam să mergem pe jos :D )

Din supermarket nu am mai cumpărat nimic până la urmă, fiindcă era prea mare coada, scaun pentru birou nu am găsit pe plac, și ne-am oprit la magazinul de electronice care începe cu Fl și după un an se termină în co.

De fapt motivul ieșirii noastre de azi a fost să ne uităm după laptop-uri pentru Lulu, de aceea era normal să intrăm la electronice și electrocasnice. Tot vizitând magazinul ajungem în sectorul foto-video și observ într-o vitrină înaltă trei camere DSLR puse pe câte un trepied mic. Eu cunoșteam toate cele trei modele din căutările de pe internet, dar m-a frapat prețul: era un trepied mic mai scump decât cel mediu (pe care îl voiam eu astă vară). Și bineînțeles m-a frapat să văd DSLR pus pe ele, fiindcă mi se spusese că nu sunt destul de rezistente decât pentru camera compactă.

În fine, trepiedul pe care îl doream eu era 54.99 ron, și am cerut imediat detalii de la angajați. Mai exact am cerut unul, să mi-l dea la analizat. a venit tipul de pe raion cu un pumn de chei și a început să le încerce în încuietoarea vitrinei....Vreo jumătate de oră am stat acolo să așteptăm, fiindcă a spus că ala e ultimul. A mai venit un tip, au tot sucit chei, abia apoi unul din ei s-a gândit să caute cu adevărat pe stoc. Rezultatul: mai aveau în depozit, așa că, în timp ce încă se mai încerca desfacerea vitrinei malefice, îmi era adus unul din depozit.

Întorcându-se cu el, vânzătorul ne anunță că de fapt costă 75 de lei, nu 55 cum era afișat. Eu eram gata să plec, dar Lulu s-a luat de ei: „Păi bine, îmi pare rău dar prețul afișat e cel pe care îl vom plăti!” Ceva de genul: tu păstrează-l pe ăla de 75 de lei, noi îl vrem pe ăsta de 55. A venit un al treilea tip, care părea să fie șef peste ceilalți și a încercat să ne explice că ei sunt în perioada de schimbare de prețuri, că nu au apucat să modifice prețul de la raft, dar nimic! Lulu a cerut să cheme șeful magazinului. (ce fain era că noi eram 4 ei erau 3). A plecat deci tipul „să cheme șeful”. Șeful nici nu a apărut (au vorbit ei undeva separat) important era că s-a întors vânzătorul și ne-a chemat la casă, să achităm prețul de 55 ron. Bineînțeles s-au victimizat, că ar trebui să înțelegem că „suntem oameni”, și că nu am mai fi făcut scandal dacă era vorba de un preț mai mic decât cel de la raft! Păi, am încercat să le explic, dacă era mai mic prețul nici nu mă mai anunțai, îl vindeai direct!

În fine, am achitat, mi-au făcut garanția, și am plecat.

În parcare am profitat de pauza de țigară a băieților ca să fac niște poze.

Ce să spun, e un trepied foarte fain, așa cum am zis, e mic, încape perfect în geanta pe care o am sau în orice rucsac aș folosi, capul se basculează în toate părțile la fel ca un trepied mare, picioarele au trei segmente care se blochează la capătul cursei și au capete aderente din cauciuc.

Numai bun pentru a face poze noaptea, ocazional, la plimbare sau la facultate, unde nu vreau să car trepiedul cel mare.

Eram super încântat de noua achiziție, deși nu era deloc pe lista de cumpărături. După ce ne-am urcat în mașină a apărut propunerea să tragem o fugă pe la alt ex să ne uităm și acolo la laptop-uri. Știind că la respectivul magazin văzusem inițial în Bacău acest trepied, eram curios să văd ce preț enorm are, și cât a mai crescut față de sfârșitul verii.

Ajuns la magazin, am tras cu ochiul pe la camere, pela trepiedele mai mari, și am găsit într-un târziu trepiedul meu, în vitrină, la spectaculosul preț de 49.99.
CE? 50 lei??
Maxim! Gândul că am făcut o afacere de 20 lei a zburat imediat la detectarea unei țepe de 5 lei... Și s-a dus bucuria noastră. Ba, Vali a și întrebat pe vânzător ceva de genul: prețul ăla e bun sau ați uitat cumva să îl schimbați?

Așadar ceea ce unii vând cu 75 de lei, e de fapt 50 lei la alții...iar dacă dai o căutare pe google afli că e chiar și mai ieftin, ajungând chiar la 42 de lei. E drept că nu știu cât mai costă și transportul de la magazinul respectiv, dar la un magazin online cu transport gratuit am găsit cu 52ron, deci tot e mai ieftin. (da, am făcut puțină reclamă cu link-ul ăla fiindcă merită.... sunt oameni serioși cei de la PC Garage - am trimis un hdd la garanție și am primit la schimb unul nou nouț cu garanție întreagă. Faptul că mi-au dat unul nou, nu mă surprinde, era cel mai bun lucru de făcut, dar m-a surprins că am primit garanție nou nouță, nu o continuare a celei vechi. E ca și cum aș fi cumpărat acum hdd-ul. Foarte mulțumit :D )


Revenind, the deed is done, cum ar zice francezul, și eu sunt destul de mulțumit de trepied. Dacă nu aflam că se găsește mai ieftin, aș fi fost și mai mândru,dar asta e! oricum îmi va fi de folos.

Declar pe cei de la magazinul slab amintit mai sus niște hoți! Să ceri 55 ron față de 50, să zicem că e acceptabil, e vorba de concurență și bla bla, dar cum să crești prețul cu 25 ron???

E clar că nu mai cumpăr nimic de la ei vreodată! Trăiască magazinele online cu livrare la domiciliu...și dacă mai au și transport gratuit, sunt fanul numărul 1 (știu eu cel puțin 3)!!

Aveți grijă de unde faceți cumpărături.



1 comment:

  1. trebuie sa ne informam de fiecare data cand scoatem un ban din buzunar, e drept ca nu putem sa luam in calcul toate variantele posibile dar macar asa cu marja de eroare minima sa luam teapa!
    tu te incadrezi sub 10% deci zic eu ca e rezonabil :)

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...