Monday, October 18, 2010

bani, bani, bani

Ideea acestui articol mi-a venit vara asta când am primit de la sor-mea o fisă din Bulgaria. Vedeţi voi, din toate planurile mele de călătorii din acest an nu s-a împlinit niciunul, dar măcar ea a reuşit să se plimbe pe ici-pe-colo, şi mai ales a ieşit din ţară, ceea ce eu nu am făcut-o până acum în toţi cei 23 de ani ai mei (mulţumesc pentru urările de La mulţi Ani).

Şi m-am gândit să îmi fotografiez colecţiile şi să le arăt măcar online, dacă fizic nu le vede nimeni.  Colecţia de brelocuri o ştiţi deja. Din păcate am început cam târziu, fiindcă realmente am avut mult mai multe brelocuri de-a lungul timpului. Vă mai aşteaptă nişte articole similare, cu diferite colecţii, dar să le luăm încet.

Azi vă prezint colecţia mea monetară. Scuzaţi calitatea imaginilor, sunt poze făcute cu o cameră de 2MP de la telefon.

Încep cu puţinele bancnote pe care le deţin, în ordine invers cronologică:


Anul 2000 - Bancnota de 50.000 de lei
Anul 2000 - Bancnota de 10.000 de lei
Anul 1999 - Bancnota 2.000 de lei - ediţie limitată cu ocazia eclipsei de soare
Anul 1998 - Bancnota de 5.000 de lei
Anul 1998 - Bancnota de 1.000 de lei
Anul 1994 - Bancnota de 10.000 de lei
Anul 1992 - Bancnota de 500 de lei
Anul 1966 - Bancnota de 10 lei

Bancnote nu prea am adunat dar mă pot mândri cu monezile pe care le am..adică pentru un colecţionar de ocazie cum sunt eu, e destul de bine. Încep cu fisele autohtone, tot în ordine invers cronologică

Anul 2010 - Moneda de 50 de bani
ediţie limitată
Anul 2005 - Moneda de 50 de bani

Anul 2005 - Moneda de 10 bani
Anul 2005 - Moneda de 5 bani
Anul 2005 - Moneda de 1 ban
Anul 2004 - Moneda de 1.000 de lei
Anul 2002 - Moneda de 5.000 de lei
Anul 1999 - Moneda de 500 de lei
Anul 1999 - Moneda de 500 de lei - ediţia limitată cu ocazia eclipsei de soare
Anul 1996 - Moneda de 50 de lei
Anul 1993 - Moneda de 100 de lei
Anul 1993 - Moneda de 1 leu
Anul 1992 - Moneda de 10 lei
Anul 1992 - Moneda de 5 lei
Anul 1992 - Moneda de 1 leu
Anul 1991 - Moneda de 20 de lei
Anul 1982 - Moneda de 25 de bani
Anul 1978 - Moneda de 5 lei
Anul 1975 - Moneda de 15 bani
Anul 1975 - Moneda de 5 bani
Anul 1966 - Moneda de 25 de bani
Anul 1966 - Moneda de 5 bani
Anul 1966 - Moneda de 3 lei
Anul 1966 - Moneda de 1 leu
Anul 1947 - Moneda de 2 lei
Anul 1938 - Moneda de 1 leu
Anul 1924 - Moneda de 1 leu

Şi acum câteva monezi internaţionale, în ordine...dezordonată

Moneda de 1 euro (am mai multe monezi, de valori diferite, dar nu avea rost să pun mai multe aici....asta îmi place că e unitatea şi e bicolor
Cum ziceam mi-a venit ideea acestui post când am regăsit colecţia de bani, încercând să adaug această ultimă achiziţie, dăruită de sor-mea
Anglia - e o monedă foarte mică, subţire şi drăgălaşă..mult timp a fost preferata mea, poate şi fiindcă strălucea frumos şi nou.
 Forint
Turcia
Congo
S.U.A.
Iordan
Iordan
Republica Moldova
Iugoslavia
Iugoslavia
Israel
Israel
Slovenia
Cipru
Cipru
Habarnam Rusia
Habarnam China
de la mine, 
numa' bine

10 comments:

  1. eh,,ai timp sa iesi din tara,,eu am asteptat 25 de ani:D si believe me, oricat de palpitant pare inainte, sa vezi balcikul e frumos, insa daca n-ai sti ca ai trecut granita, nu prea ai vedea mare diferenta.
    dar stiu, pana sa traiesti pe propria piele, e un vis din categoria wow:)

    ReplyDelete
  2. A....nu e tocmai un vis pe care să-l aşteăt cu nerăbdare...ziceam aşa ca fapt divers

    ReplyDelete
  3. wow...ce colectie de bani..uitasem cum aratau banii pe vremea copilariei mele :P...parca mai aveam si eu un forint pe acasa de cand am fost in Ungaria...app, de unde ai atatea monede din alte tari?
    Sa stii ca Balcikul e f frumos intr-adevar...dar ca sa ramai "wow" la vederea lumii din afara Romaniei ,trebuie sa mergi in tari care nu se numesc Bulgaria sau Italia...parerea mea :D
    Si calmeaza-te ...ai sa ajungi si tu sa "iesi din tara"...oricum, mai bine mai tarziu decat niciodata..

    ReplyDelete
  4. de parca eu am iesit din tara... si sunt mai mare decat tine :P

    ReplyDelete
  5. da....moşule....cu mult mai mare ca mine....

    ReplyDelete
  6. Tocmai mi-am dat seama că e posibil să fi greşit, şi să fi încurcat pe Mircea cu Mircea... Nu ştiu dacă Mircea pe care îl cunosc eu are profil blogger...dacă da, e bine, dacă nu înseamnă că trebuie să îmi cer scuze pentru replică :)

    ReplyDelete
  7. sal....frumoasa colectia...ai la monezi statul "habarnam" :))...imag nu este prea clara dar s-ar parea k e vorba de copeica (Mama Rusia :)))

    ReplyDelete
  8. Salut Liviu. Bine ai venit.

    Am două habarnam..cred ca te referi la prima.

    Voi incerca sa fac niste poze noi, ca astea sunt făcute cu telefonul...să văd cum stau cu timpul.

    Mulţumesc de vizită.

    ReplyDelete
  9. Buna Radule,

    Sunt Horia, rac, si colectionez bani: monede si bancnote. Primul 'habarnam" e o (1) copeica (Kopeaiky) din Ucraina, 1990. Paralele iugoslave au iesit din circulatie deja. Al doilea "habarnam" (cel de jos) nu se vede bine dar nu e o moneda croata ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut Horia. Al doilea „habarnam” are ceva simboluri ce seamănă cu scrierile japozene așa că nu cred că e din Croația, dar mulțumesc pentru comentariu :)

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...