Saturday, December 21, 2013

Unde nu-i cap...

Despre trenuri v-am tot vorbit și cu siguranță știți și voi destule. Sunt multe lucruri pe care nu mi le explic atunci când vine vorba de trenurile tărișoarei noastre.

De exemplu, aveam o mare dilemă legată de instrucțiunile de deschidere a ușilor pentru vagoanele astea mai noi. Bine, când spun noi, mă refer după '90... 

De exemplu, încă de la vechile vagoane știam că maneta aia trebuie învârtită spre ușă pentru a o deschide, dar am văzut (nu de puține ori) instrucțiuni de genul:


Amu e drept că nu prea am stat să mă uit pe uși, ci deschideam mereu așa cum eram învățat ca să cobor mai repede. Dar oare de ce pe ușă e indicat invers? E vreo șmecherie pe care eu nu o știu? E ceva inovator la aceste uși? Conform desenului, ar trebui să rotesc în stânga pentru deschidere și dreapta pentru blocare.

NICI VORBĂ, oameni buni! Pur și simplu cel care a făcut etichetele (sau plăcuțele) cu instrucțiuni nu s-a gândit să facă două modele: unul pentru stânga și unul pentru dreapta. Probabil nu a fost niciodată cu trenul și nu știa că există uși pe ambele părți și se deschid în același sens față de capătul vagonului, deci invers una față de cealaltă.

Altfel spus, pentru ușa opusă, eticheta indică foarte bine sensul de manevrare a încuietorii:


Dar să-i iertăm pe meșterii care au făcut instrucțiunile, n-au știut mai bine sau le-a fost prea lene să scoată două modele...



Altă chestie.. de ce la vagoanele noastre (dacă ați mers vreodată cu IR spre București știți despre ce vorbesc) eticheta cu locul scaunului e lipită... fiți atenți... pe partea inferioară a etajerei pentru bagaje. Păi eu am nevoie să o văd când stau pe scaun, sau când urc și sunt în picioare căutând locul??

Și dacă afișajul ăla cu LED-uri indica și ora era chiar atât de complicat?? Nu zic să mai spună și stația, ca în țările civilizate, dar măcar un amărât de ceas că e atât de simplu de implementat...



Știați că eu abia anul acesta,am aflat că logoul de la CFR e o roată de tren cu aripi? Adică prin octombrie, când am și făcut fotografia aia cu gara Tecuci (de la începutul articolului). Abia văzând acel panou am observat, deși logoul îl știu de mic. Problema era că l-am văzut de cele mai multe ori din metal, niște țevi sudate, cum sunt gardurile ce înconjoară gările... iar profilul de tablă nu arată deloc a roată (decât acum când știu că asta vrea să simbolizeze)

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...