Friday, December 13, 2013

București Climb #1

Ioi! Cum era să scriu eu despre partea a doua fără să fi povestit despre cea dintâi :D
Se întâmpla pe 12 octombrie anul curent 1 și mă aflam într-una din ale mele CityTrips 2 vizând orașele București și Cluj Napoca. Ce e remarcabil la această călătorie e faptul că a fost cea în care am consumat ultima reducere de student la trenul accelerat (actualmente InterRegio), special păstrată pentru Cluj :)

Dar să revenim la oile noastre, cum spuse ciobanul.
De multă vreme tot „bârfeam” cu Radian și promiteam că voi veni cândva pe la el prin capitală să mergem împreună la cățărat, în amintirea vremurilor bune. Acum mi s-a ivit ocazia și finanțele, așa că am fugit la final de săptămână până acolo.

Vizitele mele în capitală pot fi numărate pe degete și niciodată nu vin fără motiv. Acum era totul planificat. Am ajuns pe la ora 13 și după multe indicații prin telefon am găsit adresa bunului meu prieten. Am urcat la el, am așteptat să se echipeze, m-am schimbat și eu, ne-am pregătit bagajul și am plecat nerăbdător(i) la sală :D.

E drept că sala e destul de greu de găsit dacă nu ești de-al locului sau dacă nu vii însoțit, dar oricine se descurcă cu un smartphone și google maps :D. Vorbesc despre sala Vertical Spirit din Baicului (aici harta și siteul oficial)

Cățărările anterioare l-au stârnit pe Radian iar acum deține și el ceva echipament personal, mai exact espadrile și ham. Fiindcă dețineam amândoi echipapent, n-a fost nevoie să plătim la sală decât intrarea (30 Ron), iar mai apoi să închiriem un coșuleț 3 fiindcă, așa cum aveam să aflu mai târziu, filarea cu optul (singurul dispozitiv de coborâre pe care îl am deocamdată) nu este permisă în sală. Per total ne-a costat 65 de lei.


Am făcut cu rândul, bineînțeles, și am încercat câteva trasee din sală... sau mai bine zis am încercat ce trasee am găsit libere :D

După cum puteți observa din fotografii, traseele sunt echipate cu bucle/corzi pentru urcare atât în manșă cât și cap de coardă. Noi nu ne-am aventurat decât la manșă fiindcă era prima noastră vizită acolo și ca să fiu sincer nici nu știu de unde trebuia să iau coarda pentru a merge cap de coardă.

Ca niște novici care suntem, la început am urcat panoul folosind orice priză cădea la mână sau picior, dar mai apoi am trecut (cel puțin eu) la traseele marcate corespunzător. Pe coarda albastră din partea stângă a sălii (imaginea de mai jos) am urcat pe traseul albastru de două ori și o dată pe portocaliu.


Am reușit să parcurg traseul albastru până la vârf, chiar dacă pe sus devine destul de complicat :) Tare tentant e să apuci și alte prize :))

Mai apoi, când sala s-a mai eliberat am atacat și partea dreaptă a panoului (aproape de intrarea în sală) și am urcat pe coarda mov traseul verde. Am încercat albastru, dar era prea dificil iar eu eram mult prea obosit. Data viitoare, dacă e liber, am să încerc acest traseu mai devreme, înainte să mă epuizez pe altele.

Pe verde am urcat mult mai sus, fiindcă prizele erau mai accesibile :)


Am plecat de la sală doar fiindcă trebuia să ajung la tren pentru a pleca spre Cluj, că altfel zău de n-aș fi stat până la încheierea programului :D. După ce ne-am întors de la cățărat, Radian m-a invitat la masă și apoi m-a dus până la gară. Foarte frumos din partea lui și îi mulțumesc acum (în caz că atunci n-am făcut-o) pentru ospitalitate și pentru mâncare (inclusiv pachețelul pentru drum :D).

A fost o zi foarte faină și experiența cățărării la sală abia aștept să o repetăm. Totuși, data viitoare am să mă asigur că:
  1. nu mai pierdem sticla de apă, în spatele panoului de bouldering (că tare sete ni se făcuse)
  2. nu mai stau încălțat doar cu espadrilele (fiindcă mi-am cam distrus picioarele atunci), și 
  3. port mănuși la filare (ca să evit rănile de la mâini) :D


[1] adică 2013, anul în care trebuia să se sfârșească lumea.
[2] În cadrul unui CityTrip călătoresc noaptea cu trenul iar ziua vizitez diferite orașe, astfel nu e necesar să-mi caut cazare. Pe același principiu a fost și Blogroll Tour  în 2012. Inspirat de denumirea City Break
[3] jargon folosit pentru dispozitiv de coborâre/filare care arată cam așa deși poate diferi firma producătoare.

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...