Thursday, January 19, 2012

Dilema telefonului

De pe vremea sfântului BEEP, era o idee să respingi un apel primit  în eventualitatea că a fost accidental. Respectiva persoană, dacă într-adevăr te căuta, va suna din nou. Simt că trebuie să explic, pentru cei mai mici dintre voi, că vremea sfântului beep era acum câțiva ani când nu existau oferte cu milioane de de minute naționale și mesaje fără număr, nu existau telefoane cu WiFi, nu existau ecrane tactile... ce mai? Erau telefoanele alea monofonice sau, dacă aveai noroc la un polifonic (când au apărut)... erai cel mai tare din curtea școlii liceului!


Să revenim, că nu facem un istoric al telefoanelor. Nicidecum!

Ei, replica aia cu „închid în caz că era doar beep” am auzit-o la un coleg, și avea destul de mult sens pe vremea aia, fiindcă „să te prindă cineva” când dădeai beep era cea mai mare problemă.

Ei, de prin 2005 (parcă) de când apăruse rețeaua aia nouă și verde cu 2000 de minute în rețea și până în zilele noastre, beep-ul s-a stins din viață, încet - încet. Acum suni!; sau dai SMS; beep-ul e ultima resursă în situația în care ai consumat minutele... În fine, eu nu consum niciodată toate minutele corespunzătoare unei luni, deci beep n-am mai dat de mult timp.

Așadar, dacă te sună cineva, răspunzi, fiindcă cel mai probabil are minute, sau are credit, sau oricum ar fi, a făcut un calcul și a dedus că are cu ce să te sune. Nu te mai gândești că poate era doar beep :D

Dar ce te faci când suni pe cineva și nu răspunde? că de fapt, aici voiam să ajung.

Părerea mea e că dacă ai nevoie să dai de cineva neapărat, insiști. Acum, depinde și de fiecare caz în parte, de relația dintre cei doi. De exemplu, eu știu că Mircea de obicei sună. Spre deosebire de el, eu mai degrabă dau un sms, dar el cu siguranță sună. Așadar, dacă îl sun și nu răspunde, e clar că mă va suna când găsește apelul. Dar dacă nu ai această certitudine din partea celui pe care îl suni, nu insiști dacă nu răspunde?? Nu e normal să revii cu un telefon peste jumătate de oră, o oră?

Bine, nu lași o mie de apeluri, că poate omul doarme, sau e plecat la baie, sau e la masă, sau nu e lângă telefon... și dacă la întoarcere vede 30 de apeluri, intră în panică...  sau se enervează când află că de fapt voiai să întrebi o chestie banală, gen: 30 de apeluri, eventual trezești omul din somn, doar ca să întrebi de la cât ai ore ziua următoare!

Eu dacă găsesc „un apel ratat” pe telefonul de servici nu îl prea bag în seamă. Dacă într-adevăr persoana în cauză are treabă cu mine, nu are decât să insiste, că doar nu e interesul meu, nu? Dacă nu insistă, înseamnă că nu era urgent. Am zis telefon „de servici” fiindcă e telefonul pe care mă caută toți când vor câte ceva, de aceea am zis că de cele mai multe ori nu e în interesul meu. (de cele mai multe ori telefonul de care vorbesc sună tare des în perioada asta de presesiune - sesiune).

Așa sunt eu, consider că dacă ai cu adevărat ceva de spus, insiști, dar sunt persoane care se gândesc să revină cu un telefon după vreo zi sau două... apoi îți adresează întrebări legate de motivele pentru care nu ai răspuns!

Păi asta înseamnă la tine insistat? Mai ales că suni în ambele zile „în afara orelor de program”. Măcar dacă dai un mail sau un sms... tot e altceva!

Of, unii oameni!

PS: când începe sesiunea îmi închid telefoanele! Adică de sâmbătă închid telefoanele și nici pe net nu mai intru ... decât ocazional...probabil după vreun examen :). Și dacă mă enervez de-a binelea plec și din cameră, așa că nu mă veți mai găsi!


de la mine,
numa' bine

4 comments:

  1. Hiii, ce vremuri :)) Stiu ca se lasa cu suparari daca beep-urile nu erau reciproce (gen ,,de ce nu mi-ai dat beep inapoi?!") :))

    In principiu, tu zici bine. Eu in general daca am un apel pierdut, cand am timp de vorbit, sun inapoi. Si la fel ca tine, ma astept ca omul sa sune din nou daca era chiar important. De preferinta nu chiar imediat - din moment ce nu am raspuns inseamna ca nu pot vorbi chiar atunci.
    Evident, depinde de urgenta... Normal ca daca ai nevoie de o informatie sau ceva de la respectiva persoana in urmatoarea ora, insisti mai mult atunci pe moment. Dar asa cum ziceai, mi se pare de prost gust sa suni de vreo 5 ori consecutiv, trezesti omul din somn, doar ca sa intrebi ce ore ai maine...

    Si iar depinde de perspectiva urgentei, cred eu. Daca i-am imprumutat cursurile unei colege, si am nevoie de ele pana in ora cutare, dap, voi insista pana dau de ea :)) Caci sunt ale mele. In schimb, daca cer o favoare, nu imi permit sa deranjez persoana cu pricina.

    Mi se pare ca sunt cateva reguli nescrise de bun-simt, care ar trebui sa se aplice si in lumea convorbirilor telefonice :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte bine grăit aici, Iulia! La faza cu deranjatul... am neglijat să menționez asta. Eu de obicei sunt ”omul SMS”, adică dau sms pentru a nu deranja. Dacă persoana în cauză are timp, răspunde, comunicăm, sunăm.. etc, dar dacă e ocupată, poate să îl citească mai târziu, sau să răspundă mai târziu.

      Vede sumar despre ce e vorba și decide dacă e disponibil să răspundă pe loc, sau mai târziu, când programul îi permite. De asemenea poate, fiind ocupat, uită ce scria în sms, dar îl poate reciti. Așa, un apel scurt și pe fugă, ai zis repede DA/NU cu gândul la altceva, și mai apoi te întrebi oare ce ați vorbit...

      did I make sense?

      Delete
    2. Daaa! SMS-ul e o solutie foarte buna in asemenea situatii. Daca stau sa ma gandesc... si eu il prefer, tocmai cand nu e foarte urgent, cand mi-e indiferent daca primesc raspuns acum sau mai tarziu.
      Doar de cand am schimbat telefonul apelez mai rar la sms-uri, inca nu m-am obisnuit sa le scriu rapid. Dar sper sa se rezolve in timp :)

      Delete
    3. Eheee.. paranoia mea legată de „deranjatul” celor din jur e atât de mare încât un telefon nu îmi stă în cale. Caut alt telefon pentru sms dacă e nevoie decât să știu că deranjez pe cineva cu un apel. :D

      sau dau beep :)


      Dar nu am ajuns acolo încă, am avut mereu mesaje, sau dacă nu aveam, nu aveam nici cum să sun.

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...