Monday, August 02, 2010

Iaşi - Roman by bike

Păi iată că am reuşit să parcurg şi prima drumeţie pe două roţi de anul acesta, şi mai exact drumul de la Iaşi până acasă, la Roman. Drumul de la Roman la Iaşi l-am parcurs anul trecut pe la sfârşitul lui iulie, pentru a pleca de acolo împreună cu restul echipei în B.Tur #5 .

Se cunoaşte că nu am mai pedalat de mult timp şi se cunoaşte că nu e bicicleta mea. Am ajuns rupt de oboseală, mai ales că am călătorit cu rucsac în spate, ceea ce nu am mai făcut până acum. Tot timpul aveam genţile pe portbagaj, dar la bicicleta lui Adi nu este portbagaj. Da, mi-a împrumutat Adi cursiera lui pe tipul şederii mele în Iaşi, pentru a mă deplasa până în oraş şi înapoi, şi mi-a dat voie să plec cu ea până acasă.

Aşadar duminică (fiindcă sâmbătă am lucrat) m-am suit călare şi am plecat la drum. Din păcate îmi era prea somn ca să mă trezesc la 5 cum aş fi vrut (ca să evit căldură şi ca să ajung la roman dimineaţa) aşa că pe la 7.15 plecam din Dumbrava iar la 8.00 indicatorul de ieşire din iaşi îmi zâmbea ironic.

Am avut oarecare termeri fiindcă am plecat la drum, ca niciodată, fără nici un pic de pregătire: fără pompă, fără scule (excepţie patentul universal), fără petice, fără cameră...aşa că dacă se întâpla ceva trebuia să caut metode alternative de locomoţie. (mai ales că roata pe spate era mai moale decât ar fi trebuit). Până la Tg Frumos aveam opţiunea de a merge la tren, dar după Târgu', singura opţiune de urgenţă ar fi fost un "ia-mă nene!"

M-am descurcat în schimb şi am ajuns pe la 10 în Tg, Frumos (aproape jumătatea drumului) şi pe la ora 13 în Roman. Ar fi trebuit să ajung la 12, teoretic, dar nu mai rezistam să merg cu viteza cu care am mers până în Târgu' ci al un moment dat am luat-o şi la pas (în două rampe mai abrupte (la Sstrunga şi la intrarea în judeţul Neamţ). M-am descurcat cu 3 bidoane de apă pe drum, norocul meu e că pe la târgu frumos am găsit o fântână şi am făcut refill, iar după strunga am găsit un "izvor" (ţeavă PVC de 40 din care curgea apa). La cele două surse mi-am clătit faţa şi mâinile şi am băut pe săturate, făcând plinul şi la bidonaşul de pe bicicletă.

Ce să zic..a fost relaxant să văd finalmente giratoriul de dinainte de Traian, mă simţeam acasă... Şi au fost momente când realmente nu mai puteam...dar cum altă soluţie nu aveam...trebuia să continui. Prin apropiere de Strunga m-am gândit că e timpul să îmi iau ceva de băut şi de mâncat (nu ştiam de izvorul de după acea localitate). O mică pauză, rucsacul jos...scormonit după portofel şi surpriză: gol! mi-am lăsat banii fie la iaşi pe masă fie la iaşi în pantalonii de muncă...oricum, cert era că nu îi aveam la mine cum credeam. Noroc că sunt un om chibzuit ..şi uneori mai pun deoparte ceva bănuţi..aşa că am găsit vreo 4 lei pitiţi prin multele compartimente ale portofelului....

Următoarea problemă era că nu am găsit nici un magazin de unde să îmi iau o îngheţată (socotisem eu că dacă îmi aiu un sandwich împuşc doi iepuri..mă răcoresc şi mă hrănesc fiindcă are biscuite. Nimic nu s-a realizat deci şi economiile au rămas în siguranţă. De băut am găsit la câţiva km depărtare, cum ziceam, iar de mâncat am mâncat acasă....gata şi cu asta

În final...kilometri parcurşi: vreo 84 cică, timp, 5 ore, plecare la 7.15 de la domiciliu....în noaptea asta mă întorc la iaşi, ajung pe la vreo 02.00, deci va fi marţi :D

Toate bune şi frumoase...am schimbat şi template-ul, nu am avut timp să îmi fac altul aşa că folosesc unul de la blogger...ceva făcut rapid azi dimineaţă, şi aşa rămâne cel puţin până mă întorc din iaşi...Apropo, la iaşi am nişte postări offline, care vor fi publicate la întoarcerea definitivă..peste vreo 2-3 săptămâni.

de la mine, 
numa' bine

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...