Monday, September 10, 2012

Strategie de marketing (+eng)

Skip to english version


Undeva, într-o țară din est, pentru că la ora prânzului vânzările scădeau, un supermagazin a venit cu ideea de a creea un cod QR care putea fi scanat doar la ora prânzului. Acel cod este un link ce duce clientul pe un site unde găsești tot felul de oferte speciale (disponibile doar pe acel site, doar în acel interval orar). Faci cumpărăturile direct de pe telefon, exact din locul unde te afli.

Nu știu ce ziceți voi, dar ce au făcut băieții ăștia mie mi se pare o idee extraordinară. Nu e pentru mine, că nu am încă un telefon deștept care să știe să scaneze QR code, dar oricum observ că pe zi ce trece suntem din ce în ce mai puțini, noi ăștia fără smartphone :P , așa că astfel de coduri vor fi din ce în ce mai dese pe străzi.

Oricum, nu mă surprinde faptul că s-a folosit QR code (că astfel de pictograme apar deja pe afișe) ci faptul că au folosit soarele ca să „alimenteze” generatorul de cod. Ca să fie temporizat, puteau foarte bine să facă un LCD care să pornească fix la ora 12.... Dar nu! Ei au făcut ceva mult mai atractiv... ceva mult mai ieftin și deci care să poată fi amplasat în mai multe locații fără costuri enorme... dar în primul rând ceva care cu adevărat a determinat lumea să scaneze, poate doar de curiozitate...



****
English Version
****

Marketing strategy

Somewhere in an eastern country, because at lunch time sales were falling, a supermarket came up with the idea to create a QR code that can be scanned only at noon. That code is a link that takes the customers to a website where they can find all sorts of special offers (available only on that site, and just in that time slot). So you can buy exactly from where you are, right from your phone and have the groceries delivered home.

I do not know about you, but I think that what these guys have done is a great idea. I see that with each day that passes there are fewer and fewer peoples without smartphone :P, so that such codes are becoming more common on the streets and posters.

But, it is not the use of QR code that suprises me, (because such icons already appear on posters) but the fact that they used the sun to „power” this code generator. For a timer, they could have very well used a LCD sceen that showed the code at exactly 12 PM .... But no! They did something more attractive ... something much cheaper so that it can be placed in multiple locations without enormous costs ... but primarily something that really tempts the clients to scan it, even if they did it from curiosity ...

The video is self-explanatory

Thank you for your visit!
Feel free to report any mistake or typo. Thanks!

„Politeness is an inexpensive way to make friends.”
William Feather

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...