Wednesday, September 07, 2011

Fără perdea

Ah, ce bun e un duș după o zi călduroasă la muncă!
Foto linked from here
De cele mai multe ori la bloc, mai ales la apartamentele cu o singură baie, cada e și loc de duș; nu ai spațiul necesar celor două așa că sunt combinate.
Așa e de când lumea, așa e apartamentul părinților de când mă știu chiar dacă nu îmi amintesc să fi folosit vreodată dușul din cauză că centrala cartierului era scoasă din funcțiune. De aceea nici perdeaua de duș nu era montată, că nu o foloseam. Asta se întâmpla demult!


Dar acum că am crescut am mai schimbat unele chestii și, o dată cu dușul a apărut perdeaua la cadă și bineînțeles bara pe care se prinde.

E simplu, fără să dai găuri sau să bați dibluri; se găsește la magazinele de specialitate o bară telescopică cu arc. O reglezi la dimensiunea corectă și stă fixă în perete datorită forței elastice...Cum să vă explic..e ca un telescop de la cureaua ceasului, doar că nu are nevoie de găuri, fiindcă nu trage nimeni de ea ci doar susține o mică greutate, deci forța de apăsare a arcului în pereți este de ajuns. Nu, nu e un articol publicitar, ci doar era un sfat/îndemn....în caz că faceți parte din acea grupă de oameni care încă nu au perdea la cadă!

Am intrat, de voie - de nevoie (nevoia mea sau a clienților :D ) în baia mai multor persoane și am observat la mulți că nu au perdea la cadă. Acum, a observa e una...nu mă deranjează, dar a folosi e cu totul altceva, fiindcă e destul de nasol să faci duș fără perdea. Și nu mă gândesc la cenzură ci la faptul că fără o perdea, sar stropi de apă în afara căzii, nu ai libertate de mișcare, tre să fii atent să nu dai apă pe jos, eventual să faci duș stând în cadă, pentru a reduce volumul de apă de pe podea... Și știți ce nasol e să faci duș stând jos? Mai ales că, de cele mai multe ori suportul pentru para de duș e fixat sus, pentru poziția normală, adică stând în picioare.

Nu înțeleg, oare restul lumii nu se lovește de problema asta? Sau oare cei care nu au perdea fac doar baie în cadă și nu dușuri? Sau nu le pasă câtă apă curge pe jos? Într-adevăr o baie în cadă e mai relaxantă, e un răsfăț sau un moft..depinde de cât de lungă și cât de spumoasă e .... dar e vară...e cald. Să faci baie în fiecare zi e de-a dreptul nechibzuit. E o risipă de resurse și, dacă protejarea resurselor nu te interesează, e și o risipă de bani, bani plătiți pe consumul de apă și pe încălzirea ei (presupunând că nu ești racordat la centrala orașului). Și dacă nici banii nu sunt o problemă, atunci cu siguranță ai vreo cinci băi și deci nu ai nevoie de duș la cadă, ci ai măcar un duș propriu-zis și ești un mare consumator de apă.

Dar acum serios, cum ar fi să fac baie în cadă zilnic după muncă? Vă dați seama cam câți litri de apă aș arunca la canal? Cam ce facturi la electricitate mi-ar veni? Așa, un duș mi se pare perfect. Un duș cu perdea, unde poți sta în picioare, relaxat...e ca o vacanță după ce ai făcut două sau mai multe dușuri în cadă fără perdea...

Acum nu vorbesc despre luxul meu, ca oaspete, că eu mă descurc la fel de bine și într-un lighean cu apă, numai să mă simt din nou curat, dar mă refer așa, pentru cei care folosesc zi de zi baia, cei care sunt ”acasă” cum rezistă? :-? Oare e o plăcere în a da cu mopul după duș? Sau e o șmecherie, ca să nu mai speli pe jos...

O altă soluție ar fi un perete de sticlă sau dintr-un material plastic...dar e deja prea mult de muncă. Eu ofeream varianta rapidă și simplă: o perdea și o bară telescopică. Nu știu exact toate amănuntele legate de aspectul casei mele, am multe idei, dar cu siguranță voi avea o baie mare cu o cabină de duș și cadă separate ...și cel puțin încă o baie mică. :) 

(Later Edit: în legătură cu începutul articolului...nu vă mirați, nu am terminat munca...am scris asta aseară pe la miezul nopții)
de la mine, 
numa' bine

2 comments:

  1. stii cumva cum as mutea sa fac mai mica bara pt dush?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salutare. ce fel de bară? ce fel de duș? ai citit și articolul ăsta?

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...