Tuesday, July 31, 2012

Oare chiar a fost blat?

Recent s-a încheiat un concurs de Video Blogging și am spus despre asta chiar înainte să plec în Blogroll Tour.

La momentul respectiv eram supărat, foarte supărat... mai supărat decât la orice alt concurs, fiindcă pentru acesta muncisem câteva zile... Dar nu contează. Eram supărat dar nici vorbă să-mi treacă prin cap gânduri urâte, cuvinte obscene sau acuzații la adresa cuiva. Nu, spre deosebire de ce spuneau alte guri, eu nu am crezut că e blat, că ar fi fost un concurs aranjat sau că s-au făcut măgării. Nu! Eu eram împăcat cu faptul că am pierdut din cauza părții audio a review-ului meu. Nu a fost așa minunat video-ul meu, sunt conștient de asta, puteam munci și mai mult, puteam fi mai atent la cum vorbesc (sau mă amăgeam singur că ăstea ar fi motivele pentru care nu am câștigat)... deci eram supărat dar împăcat. 

Dar între timp, gândind la rece, constat tot felul de detalii care mă fac să dau dreptate gurilor rele. Nu numai ce am observat eu, dar și ce aflu sau aud pe net.
Să vedem de ce anume am dubii.

În primul rând, deși exista încă de la început pe pagina concursului un comentariu care striga „e țeapă boilor” nu l-am băgat în seamă ci am fost de părere că playtech.ro, EuroGSM și partenerii implicați la această competiție (dozadehaș, blogalinitiative, Zon@IT, și realitatea,net) sunt foarte serioși ... sau cel puțin așa mi-au părut mie. Plus că adresarea individului care comentase lăsa de dorit...

Mi-a plăcut concursul, mi-a plăcut regulamentul, se țineau de el și părea totul super OK. Adică de mult voiam un concurs în care să se respecte regulile...și-mi plăcea până am început să văd că au tot început să le încalce. Dar nu grav.. erau doar niște filmulețe care depășeau durata sau care foloseau efecte speciale suplimentare. (era permis doar cut-ul.. adică tăierea și alipirea secvențelelor video). Nu consider că a fost făcută o „moderare” așa cum susțineau eu ci doar publicau clipurile pe site cu întârziere. Eventuala moderare s-a făcut la final, conform ceea ce scria pe site după concurs.

Acum să vă explic de ce-mi pute mie toată treaba asta:


  • Încă de la început am fost extraordinar de surprins cum de anunțarea câștigătorului s-a făcut mai devreme, încălcând regulamentul sau încălcându-și cuvântul dat pe mail:
    Felicitari nume completTe-ai inscris la concurs. 
    După data de 26 iulie 2012. vei afla daca te numeri printre castigatori. Succes
    Acum aș putea să critic și conținutul acestui mesaj (automat desigur), adică punctuația și faptul că nu a existat decât un câștigător... adică n-au formulat corect mail-ul... Dar fie, asta nu e relevant problemei noastre, de fapt abia am observat detaliul acesta, de aceea l-am spus.

  • Ok, au anunțat cu două zile mai devreme, când nimeni nu se aștepta... dar de ce au fost așa discreți? Nu au făcut nimic decât să scrie mic (cu font-size: medium) că s-a încheiat competiția și că a căștigat X cu reviewul Y(link). Momentul acesta e cel mai așteptat. Cum să faci un concurs și să ratezi punctul culminant? Păi cei de la selgros ne-au fiert o zi întreagă, au avut maxim de audiență pe pagina de facebook în acele câteva ore, iar aici NIMIC? așa, scrii anunțul „pe sub mână”? Am dat de două ori scroll e pagina aia și noroc că mi s-a oprit cursorul în dreptul anunțului, că altfel nu-l vedeam.. ci tot în comentarii căutam, ca orice om normal.

  • În schimb, la scurt timp după ce lumea a început să afle că s-a încheiat concursul, probabil fiindcă au început să dispară clipurile de pe YouTube, s-au făcut o mulțime de anunțuri care rugau să nu ștergem clipurile, ci să le lăsăm pentru că va mai urma o ediție, cândva. Zic o mulțime fiindcă au fost așa: 
    • mesajul din articol, sub anunțul cu cel ce a căștigat;
    • comentariu în rubrica de comentarii a articolului;
    • comentariu în widgetul de facebook din subsolul articolului;
    • și de asemenea, nu unul ci două mesaje personale, pe mail (cel mai probabil trimise cu BCC, nu  individual)
    Adică pentru o asemenea informație total neinteresantă a fost făcut atâta tam-tam? Că eram abonat la toate aceste comentarii și am primit mail de fiecare dată....deci cu siguranță toți au aflat despre rugămintea asta, dar faptul că s-a terminat concursul cu două zile mai devreme nu au putut să anunțe! Nici măcar pe facebook nu au scris nimic, că eram abonat și acolo... NIMIC

  • Mai apoi, hai să vedem reacția câștigătorului.. tot în comentarii, acolo unde e normal să apară... Reacția lui a fost.. niciuna! Lumea de obicei e foarte mirată, mulțumește, spune ceva gen: felicitări și celorlalți participanți, face un clip de mulțumire (că doar suntem vloggeri, nu?)...dar el nimic. Singura sa prezență în comentarii a fost  recent, ca să se apere, când a fost acuzat prin comentarii (atât pe pagina concursului cât și pe youtube). Păi dă de bănuit. Numai cineva care știe că a fost aranjament tace mâlc. Sau nu are curaj să spună nimic că i-ar sări ceilalți în cap!

  • Să mai zic faptul că cel ce a câștigat a folosit mai mult decât cut-ul? Adică a introdus text. Da, nu e un lucru grav, dar în comentarii se stabilise că nu e voie cu astfel de manipulări, nu? Regulamentul nu specifica: se acceptă cut-ul și aplicarea de texte.... majoritatea s-au descurcat și fără, el nu putea? A, putea dar cu mai multă muncă... mmda, nu e rentabil!

  • Mai e și chestia cu BlogalInitiative. De obicei ei anunță pe pagina de blog de fiecare dată când o campanie se încheie. Anunță câștigătorul și alte detalii... Dar pe ei am decis să îi iert, fiindcă nu au fost organizatori ci doar parteneri. Se poate vedea asta din articolul de pe site... adică n-a fost o campanie BlogalInitiative, deci nu era obligație lor să anunțe. Păcat că s-au încurcat în chestia asta..


  • Încă un detaliu pe care abia l-am aflat e că unul din parteneri, și anume dozadehaș, are pe canalul de youtube, la recomandări, canalul persoanei care a căștigat. Păi cum vine asta. Să fie el cel mai tare vlogger din țară? Adică dozadehaș nu are nici măcar link spre gaben, sau danipenet, sau alte persoane hypercunoscute de pe youtube, dar are taman link spre acest individ? Care are doar 13 clipuri pe Youtube dintre care doar vreo 4 sau 5 sunt vloguri? Ceva pute.. da pute rău. E drept că e posibil ca adăugarea sa în listă să fie după concurs.. dar nu prea cred. Dacă se cunoaște cu cei de la dozadehaș care au fost parteneri în acest concurs.. păi ceva nu e bine. 
Da, tipul e bun... se cunoaște cu câteva vedete de muzică hip-hop și poate și alte personalități, are mii de abonați pe canal pentru acele câteva videoclipuri... probabil că voia o tabletă și prietenii lui au aranjat să o primească.. simplu.

Dar poate nu e așa, poate nu a fost blat, dar totuși din lista de mai sus, nu găsesc explicație pentru nici un punct... Momentan dozadehaș și playtech.ro au o bilă neagră.. ceva nu a fost ok legat de acest concurs, și nu sunt singurul care remarcă asta. Poate suntem toți niște invidioși și niște frustrați, dar comparând cu alte concursuri.. acesta deși a avut un început atât de promițător, s-a înecat la mal! Păcat!

Felicitări tuturor celor care au trimis clipuri, multe au fost foarte faine. Felicitări celor care nu au folosit nici un fel de efect sau prelucrare video decât cut-ul așa cum se specifica!

Momentan m-am mai liniștit, am înțeles că nici un concurs nu-și respectă regulile, e ceva cu care trebuie să mă împac fiindcă particip în continuare, la alte concursuri... Și poate în toate aceste încercări găsesc un concurs care să fie corect și care să respecte regulile. Chiar dacă nu câștig, să văd niște organizatori care au respectat întocmai regulamentul, va fi ceva de neprețuit! 

Mi-am pus în gând un smartphone, sau o tabletă.. sau ambele ... așa că am să particip la toate concursurile care au asemenea premii.

Uite de asta nu am să ajung departe cu blogul, fiindcă aici arunc tot ce mă doare, și cum nimănui nu-i pasă de durerile mele, nu voi fi popular... Dar e un blog personal, am voie să urlu aici. Așa a fost și așa va fi probabil mult timp de acum înainte! Nu vă place, nu mai veniți! Sau veniți pentru celelalte articole.. it's a free world!


de la mine,
numa' bine

4 comments:

  1. Urât din partea lor dacă au făcut așa ceva. Dar din ce enumeri tu mai sus reiese că ar cam fi fost aranjat totul. Din păcate se întâmplă și la case mai mari, e ceva obișnuit pentru unii.
    Radule, noi să fim sănătoși, că din astea vor mai fi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, noi să fim sănătoși, că mai sunt concursuri... poate dă și peste noi norocul :P

      Delete
    2. Poate dă, odată, cândva ... Eu de când îl aștept ... Da și când vine, să vezi ce noroc avem.

      Delete
    3. mmda :) eu încă mai dau refresh la pagina blogal initiative să văd când se anunță câștigătorul Samsungului :P

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...