Sunday, July 29, 2012

Moneda de 50 bani (2012)

Pe data de 25 iunie anul acesta, BNR a emis o nouă monedă aniversară, ca și altele de până acum, în două modele, unul din aur, pentru colecționari și unul din alamă care a fost pus în circulație.

Emisiuni numismatice pentru colecționari sunt destul de dese, dar nu vă plictisesc pe voi cu toate fiindcă sunt monede pe care nu le vedeți decât dacă plătiți bani frumoși (sume cu două sau trei zerouri). În schimb, de fiecare dată când o monedă este disponibilă și pentru oamenii de rând (adică este pusă în circulație) vă anunț imediat ce pun mâna pe ea. (de aceea vă scriu abia acum, și nu am anunțat imediat ce am aflat de emiterea ei... adică ce rost avea să vă spun, dacă nu v-o puteam arăta)

De data aceasta vă prezint moneda de 50 bani, ediția 2012, dedicată aniversării a 500 de ani de la urcarea pe tronul Ţării Româneşti a Sfântului Voievod Neagoe Basarab şi de la începerea construirii bisericii Mănăstirii Curtea de Argeş:

 
Moneda expusă este modelul pus în circulație cu o valoare nominală de 50 bani. Versiunea pentru colecționari are o valoare nominală de 100lei, este din aur și singura diferență ca aspect reprezintă suma  inscripționată pe avers (valoarea) 100 lei în loc de 50 bani, reversul fiind comun.

S-au emis 250 bucăți pentru colecționari (disponibile la un preț de 1.785lei fără TVA) și 1.000.000 exemplare puse în circulație alături de modelele existente, emise în 2005, 2010 respectiv 2011
(sursă informații: bnr.ro)
de la mine,
numa' bine

12 comments:

  1. Am avut ocazia sa vad moneda de aur in colectia unui bun prieten din Brasov, acum vreo 2 saptamani. E superba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norocosule! Eu p-astea de aur nu apuc să le văd. Și eu colecționez, dar nu dintr-astea scumpe ci doar ce e în circulație. Nu sunt atât de atras de colecție încât să dau asemenea sume de bani pe monede.

      Delete
  2. Eu am renuntat la colectia mea de banuti :) Desi, recunosc, inca privesc asa cu fascinatie cand vad in vreo vitrina bancnote sau monede vechi. Pana la urma, sunt niste simboluri ale modului in care a evoluat economia si, implicit, societatea romaneasca. M-am entuziasmat si eu cand am vazut noii 50 de bani!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. DE CE? cum să renunți la ea? Eu nu aș putea. Adică nu-mi cer de mâncare, nu mă deranjează cu nimic, nu ocupă foarte mult spațiu... de ce să nu le păstrez? E drept, nu sunt un colecționar dedicat, nu-mi rup gâtul după bani vechi, nu cheltui sume cu 4 zerouri pentru a achiziționa edițiile de colecție, dar strâng tot ce-mi pică în mână :P, ceea ce nu e așa un mare deranj.

      Acum mă gândesc să achiziționez niște clasoare pentru monede, dar bag de seamă că-s cam scumpe :P

      Delete
  3. Da, Radu :)) Uneori clasoarele sunt mai scumpe decat colectia :)))
    Am renuntat la ea pentru ca imi amintea de o serie de lucruri. Si am simtit nevoia sa trec mai departe. Banutii nu erau ei de vina cu nimic, insa nah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Să știi că mă va costa mai mult să cumpăr clasoare decât m-a costat să adun monedele :))

      Am înțeles. Eu sunt genul care păstrează tot felul de chestii din tot felul de perioade... mai bune sau mai puțin bune.... Nu le las la vedere, dar le păstrez...undeva.

      Delete
  4. pana la urma cat valoreaza o monede de 50 de bani de colectie ,nu din aia de aur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut! Bine ai venit pe aici.

      Moneda de 50 de bani ediție aniversară 2012 (despre care întrebi) valorează 50 bani fiindcă este pusă în circulație, adică o poți primi rest când faci cumpărături.

      Cea din aur nu este pusă în circulație (n-ai cum să o primești rest, se găsește doar la BNR) și costă 1785 lei fără TVA.

      Delete
  5. BNR a mai scos in trecut variante de 50bani: cea cu Aurel Vlaicu si cea cu Mircea cel batran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ai venit pe aici.
      Da, ai perfectă dreptate. Și despre toate am scris la timpul lor. Uite aici lista cu articole.

      Delete
  6. as dori sa stiu cum as putea sa ajung in posesia unuia de acesta

    ReplyDelete
    Replies
    1. În primul rând nu mai comentezi anonim, ca să poți fi contactat. În al doilea rând, înveți să scrii (sau/și să vorbești) și să te adresezi. Mai apoi mai vorbim.

      O zi bună să ai.

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...