Thursday, July 19, 2012

© Smartphone: moft sau necesitate?

Am mai discutat aici pe blog despre telefoane, am enumerat acum un an sau doi ce telefoane am și de atunci nimic nu s-a schimbat. Însă de la o vreme au început să mă enerveze lipsurile pe care le au aparatele astea două pe care le am.

Mai bine spus, îmi surâde ideea de a avea un smartphone și am tot început să caut. Nu-mi permit să iau unul nou așa că ținta mea sunt forumurile și caut și tot caut un telefon care să mi se potrivească.

Și cred că am găsit unul, pe care nu mulți l-ar alege, un telefon mic dar performant.


Să fie clar, eu nu vreau mofturi, vreau un telefon cu android, pentru a folosi sincronizările cu google și tot ce înseamnă google, pentru că, da, sunt fan google :D. Vreau un telefon ieftin, fiindcă nu am mulți bani de investit, vreau un telefon comod, vreau un telefon smart pentru a putea naviga oricând pe internet, fără să fie nevoie să car laptop cu mine, fără să fie nevoie să împrumut modemuri 3g... simplu, intru de pe telefon, direct :D. Vreau un telefon deștept ca să-mi organizez tot calendarul și toate listele de sarcini, vreau un telefon care să-mi fie util, nu mă interesează jocurile și brizbriz-urile inutile.

De când m-am apucat de video blogging, am simțit nevoia să cumpăr un aparat mai mic dar care să filmeze HD, să-l pot lua cu mine oricând. Dar având în vedere că sunt telefoane care au acestă opțiune, consider că aș vâna doi iepuri dintr-o lovitură dacă aș găsi un telefon care să satisfacă toate condițiile de mai sus și să aibă cameră HD. Aș putea face videoclipuri oricând, pentru că nu plec de acasă fără telefon, dar mai plec fără DSLR, că nu tot timpul îl pot căra cu mine...Am încercat să fac vlogging cu telefonul curent, dar nu se înțelege nimic. E mult prea depășit.

Vreau un telefon fiindcă, așa cum spuneam, am acces oricând la internet. În curând voi pleca în Blogroll Tour și voi fi departe de internet, dar am nevoie urgentă să fiu la curent cu ce se întâmplă și să pot răspunde la mail-uri. Un smartphone ar fi ideal. Și nu exagerez, chiar aștept un mail important în acea perioadă, chiar e musai să răspund urgent, dacă primesc acel mail.... dar cum nu am un astfel de telefon, va trebui să rezolv altfel situația.

De asemenea, imaginați-vă ce live-blogging aș face din timpul călătoriilor... cât de fain ar fi?

Observ cât de performante au ajuns acum aceste gadgeturi, cu ecrane din ce în ce mai mari, rezoluții HD, dar toate acestea vin cu un preț. Eu mi-am oprit căutările asupra unui telefon, un telefon care e mic și relativ ieftin...dar care nu reușeșc să îl găsesc la un preț care să-mi convină mie. Sunt dispus să dau maxim 400ron pe el, dar nimeni nu vinde la asemenea preț încă... Probabil va trebui să aștept să se demodeze și abia apoi mi-l voi achiziționa. Vorbesc despre un Xperia Mini Pro, și înainte să faceți confuzie cu Xperia X10 mini vă spun că ăsta e mai bun, mai performant, mai nou, și are tastatură qwerty.

E o jucărie faină și care mi-a furat mintea. Am stat o zi întreagă urmărind reviews pe net... nu am mai fost așa fixat pe un telefon de când aveam 19 ani și visam la un P800... l-am înnebunit pe Mircea să-mi caute unul și nu am reușit să găsesc la un preț avantajos și care să fie funcțional. Eram îndrăgostit de telefonul ăla nu fiindcă era foarte bun (că erau și altele mai performante) ci din același motiv: mi se părea cel mai bun și cel mai tare pentru bugetul pe care îl aveam.

Problema e că nu pot să-mi iau un smartphone, nu fiindcă n-aș avea acum bani, ci fiindcă mereu mă gândesc la viitor. Dacă mi-aș cheltui economiile pe un telefon, aș rămâne fără nici o rezervă.. și atunci cum să mă mai întrețin, cum să mai pot pleca ici și colo, cum să mai fac excursii ca Blogroll Tour? Dar, mi-ar face o deosebită plăcere și mi-ar fi de mare ajutor să câștig un smartphone... să pot să mă bucur de toate avantajele lui. Așa că fac tot posibilul și ador concursurile care oferă asemenea premii.

Computerblog.ro și Blogal initiative te premiază cu un smartphone în cadrul noii campanii lansate pe 17 iulie.

Sper că am fost destul de clar: pentru mine nu e un moft. Nu am nevoie de fițe, am nevoie să fie cât mai util. (poate de aceea în trecut eram atras de telefoanele care aveau cumpănă și alte chestii mișto atașate :D )

de la mine,
numa' bine

13 comments:

  1. Și eu îmi doresc un smartphone, dar la fel ca și tine nu stau prea bine cu bugetul. Îmi doresc un telefon cu Android, aș mai vrea să aibă gps integrat, să aibă o cameră decentă și să filmeze bine, să pot avea acces oricând la internet, să îmi pot citi mail-urile și de ce nu să pot scrie pe blog ...
    Baftă la concurs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Florin, nu cred că există telefon cu android care să nu aibă GPS, de aceea nu am menționat și această caracteristică, deși da, și eu o vreau. Mai ales pentru plecările pe care le mai fac :D

      Asta și toate celelalte motive enumerate de tine. De exemplu, uite GCM are foarte multe postări de pe telefon. Poate de acolo m-a pălit nebunia asta că telefonul, mai ales că și el are un xperia (doar că alt model față de ce caut eu)

      De multe ori am chef de scris și îmi vin tot felul de idei, dar până ajung la PC fie le uit, fie sunt prea obosit să mai scriu. Dar cu un telefon, poți scrie de exemplu când mergi cu autobuzul.

      Mulțumesc pentru urare. Să fie!

      Delete
    2. Mi-a placut si mie modelul PRO, insa la vremea aia doar fretele lui Xperia x10 mini era in oferta la operator. L-am luat la 100 de lei cu abonament de 12 euro. Sincer, acum nu mai vad utilitatea tastaturii fizice, telefonul se misca extraordinar de bine si singurul dezavantaj este ca nu pot cara dupa mine un acumulator suplimentar pentru ca bateria este incorporata.

      Delete
    3. Eu nu prefer PRO doar pentru tastatură, ci și fiindcă e mai performant.. și în colțuri poți pune până la 3 scurtături, nu doar una :P...dar oricum, până îmi iau eu așa ceva...

      Delete
    4. :) Sper sa nu te superi pe mine dar am zambit putin ironic. Chestia cu scurtaturile in colturi e irelevanta. Eu nu mai am aplicatia preinstalata de homescreen inca de la inceput. Exact ca la un calculator, nu ar trebui sa te mai intereseze decat puterea procesorului si memoria interna. Eventual si camera foto... In rest, totul se poate inlocui.

      Delete
    5. Da, m-am gândit că vei spune ceva de genul ăsta... Cum spuneam, și la performanțe e (puțin) mai bun :D

      Delete
    6. Ai sa razi dar tastatura fizica e singurul avantaj al lui pro. In rest, ambele au aceleasi specificatii. Ba chiar x10 mini simplu are cu 20 de miliamperi mai mult la baterie.

      Delete
  2. Pentru mine e o utilitate! Acum am un LG KM900 Arena, pe care il folosesc doar pentru ca isi face bine treaba! Asta caut la un smartphone, fie el urat sau de fite! Atat timp cat mie imi ofera ceea ce caut la un smart, e ok! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. exact ce spuneam și eu...oricum, nu mă așteptam de la altceva de la cititorii mei. Știu că nu sunteți fițoși... v-am citit :D

      Delete
    2. Pe la inceputurile erei GSM era fan tot ce apare nou, apoi am realizat ca bani cheltuiti pe tot felul de "mofturi" erau bani pierduti. Asa ca, astazi in era smartphonului eu posed un simplu si banal Motorla fara pretentii.

      Delete
    3. Eu am vrut să renunț total la telefoane :D dar se pare că nu se poate :(

      Delete
    4. Cam greu, odata ce ne-am obisnuit cu ceva ... Telefonul a devenit o banalitate, ceva ce defineste stilul de viata din secolul nostru.

      Delete
    5. da, in ziua de azi telefonul si internetul au devenit indispensabile. o persoana trebuie sa fie contactabila.

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...