Wednesday, October 19, 2011

Cum să... dai gaură în oglindă

 Bineînțeles că ai putea să o duci la un atelier de sticlărie să realizeze cei de acolo toate găurile de care ai nevoie. Pur și simplu, când cumperi sticla sau oglinda, ceri și practicarea găurilor conform cotelor necesare.

Dar dacă vrei să o faci singur, ai nevoie de un burghiu pentru sticlă și o bormașină. Asemenea burghie se găsesc în magazinele de profil mai mari (gen supermarket), și prețul e comparabil cu prețurile burghielor pentru metal (și mă refer la cele care nu se tocesc la prima folosire).


 Nu arată deloc așa cum suntem obișnuiți să arate un burghiu, ci mai degrabă seamănă cu un vârf de suliță sau de săgeată în miniatură. De fapt acesta este construit la fel cum sunt construite cuțitele de strung: o tijă din oțel (cu rol de prindere în mașina unealtă) și scula așchietoare din carburi metalice lipită la temperaturi înalte de capătul tijei. 


Eu mi-am achiziționat acum câțiva ani un asemenea burghiu din simplu motiv că eram curios să văd cum funcționează. 

La prima folosire, în schimb, am spart oglinda pe care voiam să o găuresc așa că m-am gândit acum să vă dau câteva sfaturi, pentru ca voi să evitați asemenea accidente.

  •  în primul rând, cel mai important lucru e că trebuie să aveți răbdare când vreți să găuriți o oglindă (sticlă);
  • plasați oglinda pe o suprafață plană, curată, fixată rigid de masa sau bancul de lucru;
  • marcați locul unde doriți gaura și începeți găurirea;
  • e bine ca operațiunea să se facă cu o bormașină fixă (cu stand), dar dacă nu dispuneți de așa ceva, aveți grijă să țineți scula perfect perpendiculară pe suprafața de găurit;
  • găurirea trebuie făcută la turație mică și cu răcire (cu apă, terpentină sau petrol);
  • nu folosiți o forță excesivă de apăsare asupra oglinzii. În nici un caz nu apăsați când burghiul nu se rotește sau după ce ați eliberat butonul iar mandrina se rotește doar din inerție. Dacă folosiți o bormașină cu stand, nu grăbiți avansul sculei.
Acum, s-au inventat tot felul de adezivi, și se obișnuiește să se lipească oglinzile direct de perete, dar sunt situații când nu poți lipi, sau vrei să fie asamblare demontabilă sau poate nu ai adezivul corespunzător, iar o gaură rapidă e mult mai eficientă. De exemplu în cazul meu, adezivul pe care îl am nu se pretează pentru lipirea oglinzilor, așa că am optat pentru fixarea mecanică în șurub și diblu.

Sper că v-am fost de ajutor :P

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...