Tuesday, October 11, 2011

Moneda de 50 bani (2011)

Deși căutam să găsesc una din cele două modele emise de BNR în 2010, mai exact cea care nu e lansată pe piață, ci doar pentru colecții, am găsit o altă monedă, din 2011.

Vedeți voi, în 2010 s-au creat două modele de monedă de 50bani, pe lângă modelul clasic. Unul din cele două modele a fost lansat și pus în circulație, probabil l-ați prins și voi, iar dacă nu, mai aveți timp... Al doilea a fost păstrat de BNR și pus la vânzare pentru colecționari. (informații găsite pe bugetulpersonal.ro). Eu îmi propusesem să caut acest al doilea model, să văd dacă mai există la BNR. Problemă e că nu am reușit să ajung la sucursala BNR din Iași, căci în Galați nu lucrează cu numerar, deci nu au.

Ideea e că a mea colecție s-a mărit ... E drept că în vacanța asta am adăugat mai multe monede (străine) la colecție, dar aceasta este cea mai recentă dintre toate, și e importantă fiindcă e de-a noastră.

Sper să actualizez întreaga colecție și să v-o prezint corect, completă. Până atunci vă las să vedeți moneda cea nouă:
Aceasta este cea mai recentă monedă comemorativă pusă în circulație (monedă dedicată aniversării a 625 de ani de la urcarea pe tron a domnitorului Mircea cel Bătrân), iar ediția pentru colecționari se vinde la incredibilul preț de 200 4360 lei :-o ... Adică să dau 1000€ pe o fisă?  Păi da, dar e din aur și are ca valoare nominală  suma de 200lei, nu 50bani.

Azi (10 octombrie) s-a mai lansat o monedă comemorativă, dar disponibilă doar colecționarilor (tot la sursa amintită mai sus găsiți asta). Aceasta este o monedă din argint dedicată aniversării a 130 de ani de la naşterea lui George Bacovia și costă vreo 340lei cu tot cu broșura de prezentare. Uite asta e o investiție pe care nu sunt dispus să o fac.

Acum mă bucur că nu am cumpărat modelul de care vă aminteam mai sus (aniversar 2010 de colecție), fiindcă am aflat că e identic cu cel pus în circulație, doar mai calitativ și încasetat....nu mă mai atrage... :D


de la mine, 
numa' bine

24 comments:

  1. am intrat si eu in posesia unei monede dedicată aniversării a 625 de ani de la urcarea pe tron a domnitorului Mircea cel Bătrân.e speciala

    ReplyDelete
  2. Bun venit ” „ (aici ar fi trebuit să fie numele tău, dar ai omis să te semnezi)

    te referi la faptul că arată diferit, sau e specială pentru tine fiindcă are o poveste?

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Bun venit! Faci colecție, sau pur și simplu îți place moneda?
      Am mai întâlnit persoane care deși nu colecționează, păstrează la loc special moneda respectivă.

      Delete
  4. Replies
    1. Bun venit pe aici. Ce altceva mai ai la colecție?

      Delete
    2. Corect este monede , nu monezi. Valoarea reala a celei din aur este de cca.1000 euro-vezi aceeasi sursa, in partea inferioara -nu 200 de lei , asta din urma este puterea circulatorie .

      Delete
    3. Bine ai venit, data viitoare te rog să te semnezi, să fii „de-al casei”...

      Mulțumesc frumos pentru comentariu, ai perfectă dreptate, am corectat articolul. Mulțumesc, te mai aștept pe aici!

      Delete
  5. am si eu o moneda de 50 bani cu Mircea cel Batran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo. Observ că au început să fie din ce în ce mai rare.

      Delete
  6. buna am si eu 2 monede cu Mircea cel Batran. cred ca sunt cele care au fost introduse pe piata. Eu vreo valoare? nu ma refer la 50 bani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună.
      Nu, nu au nici o valoare, decât dacă găsești vreun colecționar, care dorește o astfel de monedă și e dispus să plătească o anumită sumă pentru a o primi.

      Dat fiind faptul că nu mai sunt în circulație, singurul mod în care o persoană ar putea face rost de una, e să găsească pe cineva dispus să vândă..

      Altfel spus: tu faci prețul dacă găsești clientul.
      Mai mult de atât nu știu.

      O zi bună!

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonim.. am găsit site-uri și persoane care dau moneda cu 10 lei bucata. Tu cum să dai cu 400 lei o monedă de 50 bani? Nu ți se pare puțin cam exagerat??

      Dacă mă enervez arunc și eu oferte.. că am și eu pe acasă câteva monezi.. chiar așa? 400lei pentru o monedă?

      Delete
    2. Va rog sa nu mai apelati la acest numar de telefon.Numarul nu ii apartine celui care a comentat mai sus.O sa fac o plangere deoarece am fost stresat cu prea multe apeluri care nu mi se adreseaza.Multumesc!

      Delete
    3. Am șters comentariul respectiv! Toate cele bune!

      Delete
  8. eu am trei monezi diferite:Aurel Vlaicu,Mircea cel Batran,Neagoe Basarab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Înseamnă că ești unul din norocoșii care au pus mâna pe ultima monedă lansată. Știam că se va pune în circulație pe 25 iunie, dar nu am anunțat nimic pe blog fiindcă aștept să o am și eu, și abia atunci voi publica n articol nou :D

      Delete
  9. pana la urma cat valoreaza o monede de 50 de bani din asta de colectie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut! Bine ai venit pe aici.

      Moneda de 50 de bani ediție aniversară 2011 (despre care întrebi) valorează 50 de bani fiindcă a fost pusă în circulație, adică o puteai primi rest când faci cumpărături.

      Acum se mai găsesc foarte puține în circulație fiindcă oamenii o păstrează, nu o mai dau mai departe. Eu de exemplu am primit una rest la gară, când am luat bilet, dar a fost o excepție.

      Mai sunt unii care păstrează toate monedele pe care le găsesc și le vnd la suprapreț, dar ea valorează fix 50 de bani

      Cea din aur nu a fost pusă în circulație, se găsea doar la BNR și costa vreo 4000 lei, dar acum nu cred că mai este disponibilă (stocul e epuizat)

      Dacă ai alte nelămuriri, sunt aici! Poate pe viitor te semnezi, să vorbim mai pe îndelete. Mulțumesc

      Delete
    2. cele din circulatie care le primesti de rest sau de "gara" cum zicea un antevorbitor cum le deosebesti de cele care sunt intr adevar de colectie?

      Delete
    3. Salut Mihai. Binei ai venit pe aici.

      Monedele de colecție se vând încasetate (au o cutiuță micuță) și au un aspect diferit. Nimeni nu va scoate o monedă de aur din cutia ei ca să o pună în circulație, deci nu prea ai șanse să le încurci.

      Spuneam și de aspect diferit: iată aici un exemplu de monedă de colecție din ediția 2011

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...