Monday, January 24, 2011

c'est la vie...

Nu mulţi ştiţi dar anul trecut am avut cea mai mare medie din promoţia mea, sub mine, pe listă a fost încă un băiat, iar între noi şi restul lumii  diferenţa cea mai mică era de un punct.(adică medii sub 8).

Nu a fost neapărat un target al anului 2010, dar mi-am dat silinţa la toate obiectele şi în final a fost totul surprinzător de bine. Această postură de "lider" are beneficii şi dezavantaje. Unul dintre aceste dezavantaje e că toţi te caută pentru ceva, eventual dacă se poate să laşi baltă tot ce faci pentru a-i ajuta pe ei, cei care nu te cunosc decât în sesiune, care nici nu te-ar saluta dacă nu ar fi aproape examenul. Cum am păţit la unul din examene: mersesem la altă grupă unde nu cunoşteam decât una sau două pesoane, dar toţi au început să strige la mine după ajutor. Mi se face rău. Ce tangenţă ai avut tu cu mine ca să mă strigi aşa de parcă ţi-aş fi dator?



Dar aceştia sunt totuşi ok. Ei nu sunt decât oameni cu o "nevoie" care şi-au văzut soluţia problemei în faţa ochilor şi au strigat după ea. Eu eram răspunsul la problema lor şi era evident că nu voiau să mă lase să plec. Nu îmi place să şoptesc la examene din acelaşi motiv pentru care nu îmi place să copiez, şi totuşi i-am ajutat pe câţiva la un parţial. Văzând ei că merge treaba cu "fiţuica vie" s-au gândit să mă închirieze aşa că mi-au căutat numărul de telefon, şi cel care a tras paiul mai scurt m-a sunat cu cererea impertinentă de a-i ajuta la examenele ce urmează. Mi-am cerut scuze respectuos şi le-am zis că la examene nu fac chestii de genul, aşa că îi rog să nu mai încerce. A înţeles mesajul dar nu a uitat să menţioneze "dacă cumva te răzgândeşti..." nu ştiu ce voia să zică în continuare fiindcă i-am tăiat-o cu un "NU, nu mă răzgândesc"

Experienţa a fost una interesantă şi m-a amuzat puţin, spre deosebire de alt apel telefonic în care interlocutorul, fără nici un fel de jenă, îmi cerea să îi fac rezolvarile pas-cu-pas pentru variantele de subiecte de la una din materii. în primul rând era mult de muncă, timpul era scurt şi nici nu mă încânta ideea. eu aveam răspunsurile, dar nu rezolvarea pas cu pas, deci ar fi însemnat să mai fac o dată munca pe care o făcusem acum o lună....şi i-am zis că "nu are destui bani să îmi cumpere timpul necesar unei astfel de operaţiuni"

Mai sunt "servicii" pe care le prestez din proprie iniţiativă, cum ar fi planşe, teme, proiecte sau orice altă temă cu care nu vor să se complice ceilalţi. Le ofer o cale uşoară de a scăpa de necaz, contracost bineînţeles. Şi anul trecut, şi în acest an am făcut-o şi nu mă tem să o recunosc. Nu e vina mea că ofer serviciile, e vina lor că apelează. (dacă nu ar fi cerere ar dispărea oferta, aşa că...c'est pas ma faute).

Anul trecut eram la început, nu eram aşa încrezător şi nu am avut tupeul să cer banii în avans, aşa că inevitabil mi-au tras unii ţeapă, pe scuza că "ne vedem la şcoală şi ţii dau". Ei şi-au rezolvat treaba şi eu am rămas cu gaura în buget. Dar nah, riscurile meseriei.

Anul ăsta am cerut banii în avans şi a fost totul ok. Am primit banii şi am livrat priodusele la termen. Apoi s-a cam apropiat deadline-ul de predare şi au început să vină comenzile prin telefon, astfel banii în avans nu prea puteau fi trimişi. Am avut surpriza să întâlnesc oameni corecţi, şi să nu iau ţeapă....asta până azi!

Ultima comandă a fost de două bucăţi, şi deşi era cam din scurt...termenul era deja depăşit şi sunt destul de ocupat, am onorat comanda (am partener la categoria producţie). Am solicitat banii în avans, ieri sau azi, cu livrarea mâine, dar clientul mă tot suna să îi livrez marfa: "nu sunt gata? să vin să îţi dau banii şi să le iau". Azi erau gata şi am stabilit întâlnirea la ora 4, când terminam cu examenele (am avut două azi). I-am dat sms să îl anunţ că sunt gata şi am aşteptat să vină la ora 16.  Aveam ceva de făcut în oraş şi speram să vină cât mai repede ca să pot pleca şi eu să îmi rezolv treburile. am încercat să sun dar nu mai răspundea. Nu am plecat ca nu cumva să vină şi să nu mă găsească, să fiu drăguţ şi să îl aştept....şi aşa am făcut.

Pe la ora 18 s-a găsit să vină împreună cu alt prieten moment în care i-am dat proiectele şi m-am întors cu spatele la el şi cu faţa la calculator câutând ceva pentu celălalt tip (care era în câmpul vizual). Aud în spate cum inculpatul spunea prietenului său că a uitat ceva în maşină, şi apoi îl aud ieşind. La scurt moment iese şi al doilea şi trage uşa după el....şi asta a fost tot. După un timp îl sun şi îl întreb dacă nu cumva "a uitat ceva". Când i-am zis de bani a răspuns că mi i-a lăsat pe birou în spate. (biroul era la fel de gol ca înainte). Am încercat să îl mai întreb ceva şi a zis "cum, nu ţi-am zis că îţi las banii pe birou şi plec?? ce crezi că mai veneam eu aşa..că mi-a dat colegul banii şi ţi i-am lăsat..." am încercat să îi amintesc singurele cuvinte rostite de el în cameră, dar nu am avut cu cine vorbi...l-am lăsat cu versiunea lui, că oricum eram eu împotriva lor şi nu aveam cum să câştig.
Ah, şi uite aşa ianuarie este luna mea "norocoasă" din punct de vedere financiar. Ar trebui să îmi pun o cameră de supraveghere, mai ales după evenimentul cu Caza întărit de cel de azi...Nu pot să cred câtă nesimţire poate să aibă o asemenea persoană. Măcar Caza a pus mâna dar a recunoscut (după două zile a venit o fugă pe la geam şi mi-a zis exact cât a luat - 338ron deci am aproximat greşit eu - şi mi-a zis exact de unde a luat fiecare bănuţ). Că o fi fost aşa de constrâns încât să recurgă la un asemenea gest...asta e, dar măcar a avut bunul simţ să recunoască nu ca boul ăsta care pleacă aşa fără măcar să zică pa, pleacă pe motiv că a uitat ceva în maşină...şi apoi neagă totul. Adică să fim serioşi! Nu aşa ar fi făcut un om normal, chiar dacă se grăbea, ci venea, plătea şi saluta înainte de plecare finalizând astfel tranzacţia....dar na! lumea e plină de nesimţiţi! Nu zic că îl iert pe Caza pentru ce a făcut, doar evidenţiam diferenţa!

Mamă şi ce nervi mi-am mai făcut. şi ce stare naşpa!...Pentru binele vostru, aveţi grijă cu ce oameni interacţionaţi. Cred că îmi voi pierde încrederea în rasa omenească ..de fapt pe cei din zona asta de ţară... fiindcă momentan ieşenii nu m-au dezamăgit.
 de la mine, 
numa' bine

3 comments:

  1. totusi, sa spui ca Caza (cacofonie intentionata) are bun simt ca a recunoscut furtul, mi se pare o mare exagerare. El e doar cinic, nu simtit:))

    ReplyDelete
  2. lume rea...lume rea...ce sa-i faci...asta e

    ReplyDelete
  3. Da, e rea...

    Revin cu rugămintea de a vă semna comentariile. Mulţumesc

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...