Friday, February 01, 2013

Monede de 50bani de vânzare?


Vorbim bineînțeles despre emisiunile numismatice aniversare. Monede pe care vi le-am prezentat deja, de fiecare dată când am intrat în posesia lor.

O persoană (într-un comentariu anonim aici) spunea că are două monede și le vinde cu 400 lei bucata! Să mă scuzați, dar ăsta mi se pare un JAF la DRUM MARE (cum zice vorba aia din bătrâni). Cum să ceri o asemenea sumă pentru o monedă ce valorează 50 bani? Am rămas mut de uimire când am citit comentariul. Mai găsisem pe net astfel de vânzători... dar prețurile erau mult mai mici. Probabil „Anonim” nu a studiat problema, poate el credea că toate monedele valorează cât aia de aur, așa că evident, 400 ron ar fi o sumă infimă :))
Dar, monedele puse în circulație au avut și au valoarea de exact 50 bani... Doar cele de aur sunt muuult mai scumpe. Oare de câte ori trebuie să explic asta?

Pe 25 iunie 2012 s-au pus în circulație monede cu Neagoe Basarab. Vă întrebați unde sunt aceste monede noi? De ce nu le-ați văzut? Ei bine... sunt la câțiva oameni întreprinzători care au pus mâna pe fișicuri întregi și au decis să le păstreze, iar acum sunt puse la vânzare (fișicurile de-a-ntregul) pe diverse site-uri de vânzări. 

Mi se pare de-a dreptul revoltător! Am așteptat aproape o lună de la lansarea noii monede până am pus mâna pe ea, și sunt bucuros că a venit așa... circulată. Dă valoare colecției mele! Dar cum să se bucure și alții dacă ăștia păstrează fișicuri întregi?? Pe site-ul respectiv, printre multe alte anunțuri era unul care prezenta 4 astfel de fișicuri. Păi e normal așa ceva?

Am observat și eu că lumea tot întreabă (pe google, dar chiar și pe blog, în comentarii) dacă monedele sunt de vânzare, cât costă, cu cât ar putea să le vândă... Adică imediat ce găsesc și ei o monedă mai ciudată, primul gând ce le trece prin cap e „oare cât pot scoate pe ea?”.

Observ că în ultima vreme au început să apară mai des monede din 2011 (cu Mircea cel Bătrân). Probabil faptul că s-a lansat alta anul trecut, a făcut ca „trendul” să se schimbe. Au dat drumul monedelor vechi și au pus deoparte noul model. Spun că au apărut mai des monede din 2011 pentru că m-am lovit de ele... și le-am adunat. Sâc! O parte din ele le-am repus în circulație, și cel mai des plătesc bilete de maxi-taxi cu ele, dar încă mai am destule monede și vreau să le dau celor care nu au avut ocazia să le vadă măcar.

Așadar, cine dorește o astfel de monedă?
Am 6 9 monede din 2010, 49 din 2011 și 12 16 din 2012,  majoritatea arată impecabil.

Vom proceda în felul următor: 
  • Dau 9 seturi întregi (câte o monedă din fiecare an - voi reveni cu foto) prin tragere la sorți
  • și separat ce rămâne: 40 de monede din 2011 (Mircea cel Bătrân) și 7 monede din 2012 (Neagoe Basarab) pe principiul primul venit - primul servit.

Am spus că le ofer, dar nu sub formă de donație ci contra valorii de drept: 50bani valoare care se poate materializa prin bani (pentru monedele din afara seturilor) sau printr-un share. Pentru a participa, în primul rând trebuie să fii fanul nostru pe facebook și trebuie să dai share și like cel puțin unui articol din cele care apar până la finalul lunii februarie pe pagina blogului. Las la libera voastră alegere, așa că dați share exact la ceea ce vă place, dacă vă place (acest articol nu se pune). Pentru ușurință, articolele de luna aceasta (adică cele participante) vor fi highlighted.

Livrez monedele oriunde în țară prin Poșta Română sau predare personală. Pe parcurs, voi publica și o listă cu numele (și orașul) celor care au primit monede, fie aici, fie într-un articol nou.

Ca să fie totul vizibil, trebuie să lași  un comentariu aici pe blog, sau pe facebook (DOAR la această postare) spunând ce anume dorești: să cumperi o monedă prin contravaloarea ei, să participi la concurs pentru unul din cele 9 seturi complete sau dorești una din monedele separate. Tragerea la sorți va fi făcută la finalul lunii februarie (2013), iar concursul continuă până dau toate monedele.

Dacă doriți, puteți da mai departe acest articol... prin orice mijloc, ca să afle toată lumea. 

26 comments:

  1. Am avut doua monede din argint, una din 1881 si una din 1600siceva. Ambele gasite pe strada. Prin 2004 i le-am dat unui coleg sa le vanda la un anticariat pe "o gramada de bani". Erau vechi, erau din argint, erau scoase din circulatie, dar valorau exact cat un pachet de tigari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A, nu! Nu vorbim despre altfel de monede încă.. am și o colecție de monede, nu am argint sau monede valoroase (din câte știu eu) dar mi-i dragă așa cum e și n-o dau nimănui :D

      Legat de monede de argint... hm, acum cred că ar fi fost mult mai valoroase. Ori i-a tras țeapă anticarul, ori el ție... Totuși, o monedă din 1600 nu e chiar așa de ieftină (zic și eu, deși n-am studiat piața în domeniu)

      Delete
    2. Aia din 1800 era intanlita destul de des iar cea din 1600 era gaurita, probabil a purtat-o vreo tanti in ceva salba. Concluzia a fost ca nu prea aveau valoare numismatica. Iar din cat de bine la pot descrie banuiesc ca ti-ai dat seama cat ma pricep la asa ceva :D

      Delete
    3. Ah.. eu le-aș fi păstrat. Totuși, cred că și la amanet dădea mai mult... că e argint, nu? :D. Eu am pe acasă doar o bucată dintr-o veche monedă de argint.. sau, cred că o mai au ai mei :))

      Delete
    4. Nu stiu daca in Romania, dar, in general, monedele vechi (macar de 100 de ani) au ceva valoare, si cu siguranta nu cea a unui pachet de tigari. Pe "strada", cei care cumpara astfel de monede le iau pe preturi de nimic, ca mai apoi sa le vanda de 3-10 ori mai scumpe. Si, in general, la noi monedele cred ca sunt mai ieftine decat ar fi in alte tari pentru ca nu sunt colectionari cu bani care sa le vrea... toate se dau intre oameni simpli, oameni de care profita bisnitarii...
      Cat despre amanet, nu exista sa-ti iei pe o moneda poate nici macar valoarea care e inscriptionata pe ea. Se cauta doar ce se vinde repede (aur, in general), iar argintul ti-l cumpara cu un pret de mizerie: 1,5-2,5 lei gramul. Poate daca are vre-un model deosebit, sau o lucratura complexa, iti da mai mult. Iar ei vand gramul de argint si cu 50-80 lei... Suntem intr-o tara in care nu se apreciaza cultura, istoria, poporul in sine... Totul este zero pana la bani; daca se poate scoate bani pe seama altora, atunci asta se face...
      Cel mai bine, daca nu vreti sa mai tineti colectiile, sau anumite monede, de exemplu, dati-le la muzee. Daca nu le vor, atunci dati-le la altii pe sume modice...

      Delete
    5. Salut Florin. Bine ai venit pe aici. Da, zici foarte bine ce zici. Știu și eu un tip care cumpără monede de la cei care habar nu au ce dețin, pe bani puțini, doar că el le păstrează pentru propria colecție.

      GCM vorbea de perioada când era puști. Acum gândim altfel. Eu nu mi-aș da colecția indiferent de situație. Doar dacă dau ce am dubluri, dar nu prea am :D

      Mulțumesc pentru vizită și pentru contribuția ta la discuție. Te mai aștept pe aici.

      Delete
  2. Update: Moneda aia cu Vlaicu n-am vazut-o niciodata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De ce?? Nu-mi urmăreai blogul pe vremea aia? :D

      Delete
    2. Cred ca abia aflasem ce e ala blog pe vremea aia :)

      Delete
    3. Februarie 2011 ... iar contul tău blogger e din septembrie 2011, deci da.. :)) My bad :D

      Delete
  3. Replies
    1. Mircea, am să mă mai gândesc... momentan stă așa comod acolo între monede :D

      Delete
  4. nu sunt colectionar dar mi-ar placea sa am o rama cu cele 6 monede pe perete in dormitor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bun venit Alex!
      6 monede? Sunt 3 monede diferite, ofer 6 seturi de câte 3.

      Având în vedere că ești primul și momentan singurul doritor, vei primi un astfel de set. Trebuie doar să dai un share pe facebook.

      Delete
  5. Radu.....Ma bag si eu la un set cand mai dai pe la Galati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cristi cu K, respectăm ce am scris în articol. Dacă sunt mai mult de 9 doritori de seturi întregi, vom face tragere la sorți dintre cei care au dat share & like unui articol la alegere de pe pagina blogului

      Momentan nu sunt, dar e timp până la finalul lunii :D

      Delete
  6. am si eu vreo 3 de mircea cel batran din 2011 l-as schimba sa am cate una din fiecare model :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Practic, tu ai vrea să optezi tot pentru opțiunea „Cumpără” o monedă decât să participi la concurs.

      Am găsit soluția: Dacă nu se adună până la finalul lunii 9 doritori de seturi întregi (anunțați oficial aici sau pe fb, așa cum am cerut), voi desface seturile și voi da separat monedele celor care le doresc separat.

      Sau, dacă mai fac rost de alte monede, anunț. Cum ești primul care ai anunțat dorința de a „cumpăra”, vei fi servit :)

      Delete
    2. Ma gandeam la schimb ca sa nu platim impozit :)), teoretic as avea nevoie cate 1 din celelalte 2 modele :)

      Delete
    3. Am înțeles ce vrei, dar nu pot desface seturile încă. La finalul lunii, dacă nu sunt 9 doritori, am să dau celor care s-au anunțat până atunci și au respectat condițiile.

      Corect?

      Delete
    4. La finalul lunii voi verifica comentariile toate și activitatea de pe facebook (shares & likes) și apoi voi realiza tragerea la sorți, dacă va fi cazul :)

      Delete
  7. Deci, maI e valabil concursul? Ultima postare e veche de exact un an

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, concursul nu mai e momentan valabil. Pe viitor, voi anunța dacă revine :) Mulțumesc pentur interesul acordat

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...