Sunday, October 16, 2011

Manualul oaspeților - Capitolul 1

photo source
Acum ceva timp, am început să folosesc o "etichetă" nouă, destinată lucrurilor despre care nu se vorbește în mod normal (sau mai bine zis nu vorbesc eu aici :-$ ), lucrurile tabu. Asta, datorită faptului că încerc să renunț la chestiile tabu, nu neapărat la toate dar trebuie să arăt că se poate.

Astfel, voi continua azi tematica prin publicarea unei ciorne mai vechi, în care voi vorbi despre o altă chestie pe care nu ai fi găsit-o în trecut pe blogul meu:
În vizită

Păi ar fi multe de spus legat de vizite şi tot ce implică ele dar am să mă opresc, momentan, asupra unui aspect. Mie nu îmi place să fiu oaspete. Nu mă simt confortabil să stau și să fiu servit. Eu, ca să mă simt bine, trebuie să mă simt ca acasă... adică să fac ceva... să pun masa, să strâng masa, să gătesc, să spăl vasele...nu știu... orice... să dau cu var, să mut mobila... orice e nevoie.

Dar nu vorbim despre mine. Să zicem, ipotetic vorbind, că ești în vizită la cineva, nu foarte cunoscut, de exemplu este prima vizită la viitorii socri, sau te invită șeful la cină... sau orice vizită importantă, și ai nevoie la baie. Te abții cât te abții, sperând că poate pleci în curând și ajungi în intimitatea casei tale, dar la un moment dat nu mai merge. Te scuzi, găsești baia, închizi ușa, te așezi şi te eliberezi.... dar fericirea eliberării, se transformă deodată în disperare:
îți dai seama că nu mai este decât un petece de hârtie igienică pe stativ... nici vorbă să fie suficient :-s
sau
ai hârtie, îți faci treaba dar când să tragi apa depistezi că nu curge apa, sau este defect rezervorul ~X(.
sau
baia nu are nici ventilație nici un geam care să poată fi deschis.  Când eşti în vizită la cineva există riscul să fie mai mulţi care doresc să folosească baia, poate chiar imediat după ce ai ieşit tu... :-ss

    Bineînţeles eu prefer să las lucrurile serioase de genul acesta pentru buda proprie, sau una publică, în care e puţin mai simplu, dar dacă totuși se întâmplă să fii nevoit să foloseşti baia altcuiva uite câteva chestii pe care trebuie să le verifici rapid, înainte să te faci comod:

    1. verifică dacă există un geam care se deschide sau vreun sistem mecanic (electric) de ventilație;
    2. verifică dacă este hârtie igienică în suport. Dacă nu, aruncă o privire în jur, poate zăreşti o rolă pe un raft pe undeva. Dacă nici aşa nu merge, mai bine întreabă gazda unde o ține.
    3. Bine, ai hârtie și o metodă de ventilație, dar apă??
    4. verifică robinetul de la chiuvetă, să vezi dacă nu cumva e oprită apa;
    5. verifică bazinul să nu ai surprize; în acelaşi timp poate zăreşti un lighean sau o găleată prin baie, în cazul în care bazinul e defect sau poate e insuficientă apa pe care o asigură aceasta (urăsc asemenea bazine....). Nu încerca să repari rezervorul decât dacă știi ce faci!
    6. verifică dacă există perie pentru closet şi 
    7. poate ai norocul să găseşti şi odorizant de cameră (dacă da, se află acolo cu un scop, nu crezi?).
    8. Acum că te-ai asigurat, poți sta relaxat...dar dacă preconizezi că vei avea probleme serioase,
    9. folosește cea mai îndepărtată baie din casă. Asta dacă e funcțională, și dacă imobilul dispune de mai multe băi. :) Tocmai de aceea, un tur al casei, făcut în prealabil, e foarte util.
    Dacă unul din aceste lucruri lipsesc sau nu funcționează.... fie te abții în continuare, fie devii inventiv într-un timp foarte scurt!

    Acestea fiind spuse, vă doresc vizite cât mai plăcute!
     
    de la mine, 
    numa' bine

    4 comments:

    1. Deci, unul din cele mai penibile care mi s-a intamplat ever: (ce util ar fi fost acest sir de verifica citit inainte, pentru ca dupa am inceput sa verific din proprie initiativa:)) )
      nu eram in vizita, ci mult mai rau: la kineto. si, ca niciodata, m-au lovit treburile...serioase. Dupa terminarea treburilor serioase am constatat ceva ce nu se mai intamplase niciodata: bazinul nu functiona:(((
      disperarea a determinat o explozie de creativitate: am scos punga din cosul de gunoi si am incercat sa-l folosesc pe post de lighean. Decat ca cosul era prea inalt si nu se potrivea cu robinetul:)). Am realizat apoi ca am o sticla de jumate la mine si am inceput sa transvazez cu drag si spor.
      Apoi a dat domnu si am realizat ca la baia aia exista dus si am rezolvat problema.
      de atunci verific DE FIECARE DATA cand folosesc acea toaleta daca functioneaza bazinul:))

      ReplyDelete
    2. Da...e poate cea mai nasoală problemă, treaba asta cu lipsa apei... Îmi pare rău că nu am publicat mai devreme...am uitat-o în „drafts” :D

      ReplyDelete
    3. Foarte interesant si, de ce sa nu recunoastem, si amuzant articolul. Dar da, sunt de acord, nu e nimic de ras daca ajungi sa te lovesti de asemenea probleme.

      ReplyDelete
    4. Bun venit Ela. Da, am și intenționat să fie puțin umoristic, deși sfaturile sunt bine de urmat :)

      „Mai bine să previi decât să combați”

      ReplyDelete

    Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

    Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

    Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...