Friday, September 03, 2010

Template designer

 După luna iulie, când blogul a fost dedicat lui Theo, mi-am schimbat template-ul de la blog. Cum nu aveam la dispoziţie fostul template, am căutat unul de la Blogger, şi am fost surprins să observ noul Template Designer.

Atât m-am chinuit să descifrez codul şi să îmi fac propriile template-uri, iar acum s-a schimbat aproape tot. Pe de o parte e mult mai fain aşa, pentru cei mai mulţi dinter bloggeri. Acum puteţi să schimbaţi aspectul (2 sau 3 coloane, antet sau subsol cu una sau doua coloane etc), puteţi să schimbaţi dimensiunea blogului (lăţimea sa). Apropo de lăţimi, şi YouTube a adus nişte înbunătăţiri: posibilitatea de a alege dimensiunea filmuleţelor găzduite la ei. Opţiunea embed vine acum şi cu căsuţe în care să introduci dimensiunea. Aşadar nu mai aveţi scuze pentru filmele postate pe jumătate. Fie schimbi dimensiunea blogului, fie schimbi dimensiunea filmului, fie ambele. Acum nu mai e nevoie să ştii să umbli în codul HTML pentru aceste modificări, deci: trăiască evoluţia! (sau nu)

În fine, voiam doar să spun că acum e mult mai uşor pentru orice începător să îşi personalizeze blogul după nevoile şi gusturile sale. Din păcate mai am de muncă până reuşesc să fac un alt template "by RaC" dar momentan e bun ăsta :)

Alte noutăţi: faptul că acum poţi încărca şi filme direct din editorul de text. Opţiunea de a insera filme, e lângă cea de inserare imagini. Acum câţiva ani erau amândouă, apoi a dispărut iar acum se pare că s-au gândit să revină asupra ei. Tot la categoria lucruri care apar şi dispar: a mai existat un applet pentru upload imagini, dar probabil era în teste fiindcă l-am văzut o singură dată şi gata. Actualmente se foloseşte acelaşi vechi uploader.

Update: a revenit uploaderul npu de la blogger şi posibilitatea de a încărca filmuleţe :D


de la mine, 
numa' bine

No comments:

Post a Comment

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...