Friday, September 03, 2010

Bec scufundat part 2

Materiale folosite:

  • bec 75W
  • dulie şi fire cu ştecher
  • găleată transparentă
  • cutie de margarină pentru susţinerea becului
Am umplut vasul, astfel încât becul să fie scufundat pe deplin în apă şi l-am conectat la priză. Am aşteptat 15 minute şi nici un eveniment spectaculos...doar puţini vapori de apă pe pereţii vasului.

Sunt un om econom şi nu îmi place să consum curent inutil..plus că fiind un experiment cu apă am decis să îl fac în baie...şi nu prea poţi sta acolo un timp îndelungat că se face coadă la uşă :D
Am decis să mai golesc din apă..să văd ce se întâmplă dacă s-ar fi evaporat. Am mai aşteptat cu becul aprins, scufundat până la jumătate..dar nimic. 

Am încheiat experimentul ..poate cam imatur, dar chiar nu am chef să consum curent degeaba :)

Rezultate: becul nu se arde la aprindere, becul nu se arde dacă stă în apă, nu se arde dacă o parte din apă se evaporă...În schimb s-a format un inel de minerale pe bec..la nivelul la care se situa apa în a doua parte a experimentului. Ştiţi ...calcar care se depune şi pe o cratiţă în care fierbi apa.
De asemenea s-a oxidat fasungul becului fiindcă nivelul iniţial al apei ajungea la filet

Deci cel mai probabil dacă aş fi lăsat experimentul să decurgă normal aş fi avut la final un bec acoperit cu calcar. Poate că aşa s-ar fi ars, dar momentan nu vreau să aflu. Poate voi relua experimentul când nu voi consuma energie de la mine. :)

Sfaturi de final:
  • când experimentezi cu apă şi energie electrică NU STA DESCULŢ pe gresie.
Gata cu distracţia..back to work: mai am de dat un strat de lac :)
de la mine, 
numa' bine

1 comment:

  1. Sper ca nu te-ai apucat de "experimente" pentru ca simti lipsa "scolii", poate vei face "incercari" la camin, ca doar curent si alte "lucruri" (gandaci cu 2 picioare) avem....:))

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...