Sunday, February 28, 2010

1 Martie vs 8 Martie

Sunt multe dar nu misogin, şi nu scriu acest articol pentru că nu vă iubesc fetelor, ci fiindcă sunt sătul de confuzii.


Ziua Femeii este pe data de 8 Martie!!

Așa e de când mă știu, așa era când eram la grădiniță şi făceam poze cu capul băgat în șablon, astfel încât să iasă o felicitare pentru mamă, așa era la școală când duceam flori mamei și mărțişoare fetelor şi doamnelor profesor, așa e de când lumea. Pe 1 Martie era obiceiul ca fetele să aducă mărțișoare băieților. Asta se întâmpla la școală și liceu.

Nu sunt egoist, nu vreau să sugerez că 1 Martie ar fi ziua bărbatului, noi nu avem aşa ceva .. și cui îi pasă?? Bărbații au destule motive de beție și de făcut totul după poftele egoiste, nu le trebuie încă unul. Și dacă nu au, creează motiv. Să revenim...1 martie nu este deci ziua femeii, nu este nici ziua bărbatului, deși așa se obișnuia acum 6 ani. Dacă e musai să fie ziua cuiva, atunci e ziua Primăverii. E ziua naturii fiindcă revine la viață.

Nu zic că voi fetele nu ar trebui să primiţi o floare, sau un mărţişor, dar să nu simţiţi că cineva e obligat să facă un anume lucru pentru că e ziua voastră. Pe 8 Martie puteţi avea pretenţii :P

O simplă căutare pe google îmi dă dreptate. Doar câteva site-uri publicitare, sau care vor să vândă anumite produse sugerează că 1 Martie e ziua femeii. Totul e comercial în ziua de azi. Ca să scoată cât mai mulți bani, ca vânzările să fie cât mai mari au mai inventat o zi internațională. Cum se poate să existe 2 sărbători internaționale a femeii, la 7 zile depărtare. Cred că voi inventa și eu 1 August, ziua internațională a celor cu numele Radu.. Așa ca să fie în ton cu sărbătorile: 1 Iunie ziua copiilor, deci și a mea, 1 Iulie ziua mea, 1 August din nou ziua mea...

La nivel național wikipedia /ro e de acord cu mine iar pe plan internaţional puteţi citi aici!

Câteva chestii despre 8 Martie găsiţi aici (prima pe listă în căutarea pe google). Lectură plăcută.

P.S. Ziua iubitei e în fiecare zi.
P.P.S. Mă refer strict din punct de vedere al mărţişoarelor, că respect, grijă şi bunătate ar trebui să  primiţi în fiecare zi, iar florile indiferent de ocazie....

6 comments:

  1. Bună dimineaţa!!! Să ai parte de o Primăvară senină!

    Eu sunt de pe alte 'meleaguri'...mai exact din Dobrogea şi când am ajuns la Facultate în Galaţi, am aflat că există acest obicei...de a da mărţişoare băieţilor.

    La mine...1 Martie semnifică nici mai mult nici mai puţin...începutul Primăverii. Fetele erau răsfăţate de băieţi cu mărţişoare şi ghiocei, iar pe 8 Martie...sărbătoream Femeia... Acum, nu ştiu câţi băieţi sunt nefericiţi că nu poartă mărţişoare...mi se par un pic feminine, fie că-s sub forma broşelor, sau a figurinelor simbolice. :)

    ReplyDelete
  2. mulţumesc.

    Nici eu nu sunt originar din Galaţi :P dar cum am spus, şi la noi se obişnuia. Pe vremea când eram eu copil de şcoală primară, sau generală plecam de acasă cu mărţişorul îm piept, şi pe lângă el mai apăreau şi altele în cursul zilei.

    Pe atunci nu se foloseau broşe pe post de mărţişor şi nici chestiile care se vând acum. Nu prea poţi purat în piept cutiile care sunt la vânzare în zilele noastre.

    Adevărul e că obiceiurile se schimbă, multe dintre ele se pierd cu fiecare generaţie nouă. Nu pot spune că regret că nu am mărţişor în piept, dar regret că nu ne schimbăm înspre mai bine. ...

    Să ai o primăvară minunată şi tu şi mulţumesc pentru vizită.

    ReplyDelete
  3. mda, sunt de acord cu tine, bineînţeles....1 martie marchează începutul primăverii, iar 8 martie ziua femeii....deşi, când eram eu mică, ştiam că 8 martie este ziua mamei şi atât, nu a tuturor femeilor/fetelor :-?..oricum, tradiţiile diferă de la o regiune/ţară la alta..important este că a revenit vremea bună :)
    p.s. să ai o primăvară cât mai placută :* >:D<

    ReplyDelete
  4. Martisorul dat baietilor este o traditie din moldova, si acest gest intareste faptul ca e o sarbatoare a tuturor, motiv de bucurie pentru venirea primaverii, a oamnenilor in general. Daruirea unui martisor este de a te apara de lucruri rele...dar toate traditii tind sa se transforme in sarbatori comerciale...

    O primavara frumoasa iti doresc!

    ReplyDelete
  5. Mulţumesc eM, şi te mai aştept pe aici :)

    Primăvară fericită şi ţie

    ReplyDelete
  6. E al doilea an in care nu am primit martisor :( Cu toate ca 1 Martie m-a prins in GL nu am oferit nici un martisor fetelor. Fiecare cu traditiile lui.
    Un singur lucru m-a bucurat, mi-a trimis mama sms de "1 Martie"!

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...